  • 71. Data: 2014-12-22 22:58:29
    Temat: Re: Jutro otwarcie obwodnicy Poznania (w całości)
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2014-12-22, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Oczywiście ze ruch omijający Poznań, ruch tranzytowy powinien być wywalany
    > na obwodnice.
    > Po to są!
    > Trzeba to tylko robić mądrze.

    W PL jedynym miastem, które w tej chwili mogę sobie przypomnieć gdzie
    jest zakaz tranzytu, jest Warszawa i jest to tam zrobione do bani. Przy
    okazji Wawa buduje sobie obwodnicę, na której tez jest zakaz tranzytu a
    faktyczną "obwodnicą" są drogi krajowe 50 i 60-tki. Mieszkańcy miast po
    drodze są na pewno zachwyceni.

    Natomiast nie rozumiem kompletnie dlaczego w innych miastach wprowadza
    się godzinowe zakazy tonażowe zamiast zakazów tranzytu. Taki Wrocław ma
    teraz tyle zakazów, że można do niego wjechać chyba przez 4 godziny w
    ciągu doby. Inne miasta takie jak np. Toruń, mają jeszcze inne godziny
    zakazów. Każde z tych miast ma osobne zasady wydawania pozwoleń na
    wjazdy docelowe. Tak kuriozalne jak np. występowanie o pozwolenie na
    kontkreną dostawę gdzie urząd ma ileśtam dni na wydanie kwitka. W 3 dni
    to ze Szkocji można towar dowieźć a dzień wcześniej nawet nie wiedzieć,
    że się taki fracht będzie miało.

    Obecne zakazy są niespójne i kompletnie nieprzystające do realiów
    transportu.

    Nie można po prostu dać zakazu tranzytu przez całą dobę w przypadku gdy
    miasto posiada obwodnicę oraz zakazu tranzytu godzinowego jeśli nie a
    zachodzi potrzeba ograniczenia ilości aut w pewnych godzinach? Docelowe
    wjazdy powinny byc mozliwe całą dobę albo chociaż cały dzień. A nie -
    wszyscy razem ruszają na miasto.

    W takich niemczech jest to bardziej spójne. Niektóre miasta mają po
    prostu zakaz tranzytu dla tirów ew. łączony z zakazem godzinowym w
    godzinach 22-6 rano w celu ograniczenia hałasu.

    A co robią w PL? Po S8 z okazji mostu grota tiry mogą jeździć właśnie
    pomiędzy 22 a 6 rano. Żeby za cicho nie było w nocy. A na każde inne
    miasto z zakazami trzeba mieć rozpiskę godzin.

    --
    WildS

  • 72. Data: 2014-12-22 23:02:19
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2014-12-22, Cavallino <c...@k...pl> wrote:
    > We Wrześni jeśli już.
    > Ale nie twierdziłem, że nagminnie jeżdżą przez Swarzędz, jeśli tak to
    > zrozumiałeś.
    > Za rzadko tam bywam od czasu powstania S5, żeby w ogóle się wypowiadać o tym
    > kierunku.

    Całkiem sporo firm omija bramkę (63zł) kulczykówki zjeżdżając we Wrześni
    i wjeżdżając z powrotem przez S5. Tu to akurat ma sens bo 92 jest tam 2
    pasmowa i przy odrobinie szczęścia ze zmianami świateł i jeśli nie ma
    suszarek to komfort, czas jazdy i zużycie paliwa jest praktycznie takie
    samo jak przy jeździe autostradą.

    --
    WildS

  • 73. Data: 2014-12-23 01:14:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Dec 2014 22:58:29 +0100 (CET), WildS napisał(a):
> [...]
    > się godzinowe zakazy tonażowe zamiast zakazów tranzytu. Taki Wrocław ma
    > teraz tyle zakazów, że można do niego wjechać chyba przez 4 godziny w

    Wroclaw ma teraz obwodnice, wiec zakaz tranzytu by niewiele dal.

    A chodzi rzekomo o odkorkowanie miasta, tzn niby jak nie bedzie tirow,
    to korki sie zmniejsza.

> [...]
    > zachodzi potrzeba ograniczenia ilości aut w pewnych godzinach? Docelowe
    > wjazdy powinny byc mozliwe całą dobę albo chociaż cały dzień. A nie -

    No fakt, jak kiedys wpuscili o 19-tej, to byl niezly korek.

    > W takich niemczech jest to bardziej spójne. Niektóre miasta mają po
    > prostu zakaz tranzytu dla tirów ew. łączony z zakazem godzinowym w
    > godzinach 22-6 rano w celu ograniczenia hałasu.

    Tylko ze o 6 to ruszaja tez miejscowi. Od 10 - prosze bardzo.

    We wroclawiu zakazali tez wjazdu tirow do szeroko rozumianego centrum,
    to i halas mniej przeszkadza.

    > A co robią w PL? Po S8 z okazji mostu grota tiry mogą jeździć właśnie
    > pomiędzy 22 a 6 rano. Żeby za cicho nie było w nocy. A na każde inne
    > miasto z zakazami trzeba mieć rozpiskę godzin.

    A te godziny to gdzie oglaszane ?
    Bo przeciez mozna miec ciezarowke w miescie, nigdy nie ogladac znakow
    na rogatkach ...

    J.

  • 74. Data: 2014-12-24 04:57:59
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2014-12-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko ze o 6 to ruszaja tez miejscowi. Od 10 - prosze bardzo.

    Paaanie, o 10 to już jadę po rozładunku na kolejny załadunek.

    > A te godziny to gdzie oglaszane ?
    > Bo przeciez mozna miec ciezarowke w miescie, nigdy nie ogladac znakow
    > na rogatkach ...

    Ja te godziny wyszukuję w internecie ;-) Można się też na CB dopytać.
    Ogólnie stawiają znaki na wjazdach do miast. Zakaz tonażowy a poniżej
    tabliczka z opisem małym drukiem z godzinami. Standard Polski ;) Jedynie
    przed Warszawą są duże żółte tablice dodatkowo.

    Zawsze do tego w prasie czytam zdanie "zakazy umieszczono w miejscach
    umożliwiających kierowcom zawrócenie". Zwykle oznacza to, że pół dnia by
    musiał jechać na około nadkładając kilkadziesiąt lub więcej kilometrów.
    Nikt też nie pomyślał, że trochę głupio tak zawrócić 40t i jechać w
    nieznane. Wertować atlas położony na kierownicy czy jak? No ale
    najprościej postawić zakaz i ch* ci w d*, radź sobie. A potem dojedź z
    drugiej strony i spotkaj taki sam znak? ;)

    Co do ciężarówki w mieście - wypowiadał się na ten temat kiedyś ktoś z
    toruńskiej policji. Powiedzieli w skrócie, że mogą ukarać kogoś, kogo
    złapią w momencie przejeżdzania koło znaku zakazu. Jak już jest w
    mieście to może sobie jeździć bo przecież nie łamie znaku zakazu.

    Z drugiej strony - kiedyś musiałem wyjechać z Warszawy (miałem tam
    rozładunek a nie miałem identyfikatora C16). Wjechałem poza godzinami
    zakazu, rozładowałem się (co trwało tyle, że rozpoczął się zakaz) i
    chciałem pojechać na załadunek do Błonia. Gdybym czekał do 20stej to
    zabrakłoby mi potem ok 1-2 godzin czasu pracy na dojazd do domu.
    Pojechałem więc S8 do 92 (jeszcze A2 nie było) i przed skrętem na 92
    stał misiak i trzymał ciężarówkę. Gdy mnie zobaczył to bardzo chciwie
    się patrzył i kręcił lizakiem ale nie miał dość miejsca, żeby mnie
    ściągnąć na pobocze.

    Tak, że typowy burdel.

    --
    WildS