  • 61. Data: 2014-12-22 20:31:09
    Temat: Re: Jutro otwarcie obwodnicy Poznania (w całości)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    dyskusyjnych:14hzsl19anqjj$.17abvtdk5u41t$.dlg@40tud
    e.net...

    > A oni jada na ten zamkniety wiadukt, ryzykuja mandat, niszcza auto o
    > bariery, zeby pare zl zaoszczedzic i to nie calkiem swoich ?
    > Oj nie wydaje mi sie ..

    A jednak.
    Gdyby było inaczej - przed barierkami są zawrotki, nawet TIR-em idzie
    zawrócić.
    A debile i tak jadą w beton.

    > Pretensje byly chyba do tych, co to powinni platna ekspresowka jechac,
    > z Gniezna/Bydgoszczy/Gdanska do Berlina/Zielonej gory/Leszna/Glogowa.

    Raczej z Warszawy do Berlina, Szczecina czy Piły.
    Ale też z Łodzi, Katowic na Piłę.

    > I mowisz ze oni tania droge przez miasto wybieraja ?
    >
    > Ciekawie moze byc tak jak Budzik proponuje - z Gniezna do Tarnowa
    > Podg., Przezmierowa czy np Pniew ...

    Tak, o to też chodzi, ale akurat w tym przypadku obwodnica już od dawan
    wystarczała.

  • 62. Data: 2014-12-22 20:34:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No prosze, to osobowkom wolno, a tirmanom nie ?

    Nie mówię że nie wolno, tylko zadaję kłam twierdzeniu, że nie pojadą tam
    gdzie taniej, bo chcą jechać szybciej.
    Ja też jeżdżę przez Kostrzyn i Neklę.

    > No, mozna, tylko najpierw pomysl czy bedziesz zadowolony jak panstwo
    > zacznie sie do twojego biznesu wtracac.

    Ale to nie jest jego biznes, tylko państwowa droga, którą on obsługuje.
    A niektórzy nawet jej nie wybudowali (Stalexport).

    > No popatrz, te wredne tirmany wola zaplacic wygorowana kwote za
    > kawalek autostrady, niz telepac sie zwykla krajowka przez pola i
    > wioski, a kawalek dalej rozum im odbiera i zamiast wydac drobna kwote
    > za autostrade wybieraja miejskie korki ?

    Na to wychodzi.

    > Cos widac w tym Poznaniu jest, ze na mozg siada :-)

    Ale to nie poznaniacy, skoro na cb się o drogę pytają.

    > A moze jednak czas sie pogodzic, ze tu nie o tych pare zl chodzi,
    > tylko o cos innego.

    Również o bezmyślność tego narodu.
    To chyba poza traktorzystami najgłupsza grupa zawodowa.

  • 63. Data: 2014-12-22 20:35:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...

    > No bo google twierdzi ze tej drugiej trasy jest 87 km,
    > a przez Pobiedziska 69.
    > W nocy moze i racja - blizej i taniej.
    >
    > Jeszcze ciekawszy przyklad do Przezmierowo, 60km lub 84 .. no ale co -
    > mowisz zeby odgornie tym timanom nakazac, niech omijaja i placa ?

    Tak.
    Nie po to idą ciężkie miliony w obwodnice, żeby bezmózgi psuły miejskie
    ulice nieprzygotowane do ciężkiego ruchu.

  • 64. Data: 2014-12-22 20:36:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    .0.0.1...
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Oczywiście ze ruch omijający Poznań, ruch tranzytowy powinien być wywalany
    > na obwodnice.
    > Po to są!
    > Trzeba to tylko robić mądrze.
    >
    > Jeżeli diagnoza Cavallino byłaby słuszna, ze kierowcy jada z Gniezna stara
    > 5 zamiast s5 bo na starej piątce nie płaca viatola (a nie dlatego, ze
    > punktem docelowym są Pobiedziska) to jasne jest, ze trzeba im ten viatoll
    > tam wprowadzić, albo w inny sposób zmotywowac ich do jazdy przez s5.

    Ciężka sprawa, bo viatoll jest chyba tylko na drogach krajowych, a dyrekcja
    robi co może żeby starej 5 nie utrzymywać.

  • 65. Data: 2014-12-22 20:37:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > W nocy to ja bym nie mial zadnych watpliwosci...
    >

    > Nie wiem skad wieksza roznica niz te 13 km - google maps klamie?

    Liczysz dłuższą trasę niż on, może ta z Gniezna przez Kostrzyn jest krótsza
    o te kilka km.

  • 66. Data: 2014-12-22 20:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > A jednak.
    > Gdyby było inaczej - przed barierkami są zawrotki, nawet TIR-em idzie
    > zawrócić.
    > A debile i tak jadą w beton.

    Sa zawrotki?
    Np. jak jedziesz od Starołęki i skrecisz w prawo to masz gdzie zawrócic?
    Przyznaje, ze nie zwrociłem uwagi.
    Zreszta w druga strone tez nie widziałem - muszę spojrzeć.

    > Raczej z Warszawy do Berlina, Szczecina czy Piły.
    > Ale też z Łodzi, Katowic na Piłę.

    Gubię się w tym co piszesz...
    Sugerujesz, ze ktos jedzie A2 z Warszawy na Berlin i zjezdza zeby
    przejechac przez miasto?
    Na Piłe obwodnica otwarta wiec tez problem z głowy.

  • 67. Data: 2014-12-22 20:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ciężka sprawa, bo viatoll jest chyba tylko na drogach krajowych, a
    > dyrekcja robi co może żeby starej 5 nie utrzymywać.

    I w drugą stronę gminy robią wszystko zeby tej drogi, lokalnej tylko z
    nazwy, pozbyć sie.

  • 68. Data: 2014-12-22 22:29:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    .0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > I w drugą stronę gminy robią wszystko zeby tej drogi, lokalnej tylko z
    > nazwy, pozbyć sie.

    Trudno im się dziwić, skoro jej utrzymanie w takim standardzie jak kiedyś
    zeżarłoby dużą część ich rocznego budżetu na wszystko.
    To powinna conajmniej być droga wojewódzka.

  • 69. Data: 2014-12-22 22:34:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Sa zawrotki?

    Tak.

    > Np. jak jedziesz od Starołęki i skrecisz w prawo to masz gdzie zawrócic?

    Tak.
    Jest specjalnie wylany asfalt z lewego pasa na przeciwległą nitkę.

    > Przyznaje, ze nie zwrociłem uwagi.
    > Zreszta w druga strone tez nie widziałem - muszę spojrzeć.

    W drugą stronę to się podwójnie przydaje, bo można zjechać dzięki niej jadąc
    od strony Kórnika z Krzywoustego w Bobrzańską, do Biedronki i Aldi. ;-)

    > Sugerujesz, ze ktos jedzie A2 z Warszawy na Berlin i zjezdza zeby
    > przejechac przez miasto?

    We Wrześni jeśli już.
    Ale nie twierdziłem, że nagminnie jeżdżą przez Swarzędz, jeśli tak to
    zrozumiałeś.
    Za rzadko tam bywam od czasu powstania S5, żeby w ogóle się wypowiadać o tym
    kierunku.

    > Na Piłe obwodnica otwarta wiec tez problem z głowy.

    I dlatego trzeba takie pomysły TIR-manów, żeby z niej nie korzystać wyciąć w
    zarodku.

  • 70. Data: 2014-12-22 22:45:12
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2014-12-22, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Tez.
    > Jest jeszcze przykład bardziej ekstremalny.
    >
    > Gniezno -> Tarnowo Podgórne.
    > Trasa przez 5 i miasto - 67km
    > Trasa przez S5 i A2 i S11 - 80km
    >
    > Sam jestem ciekaw którędy jeżdzą.
    > Czas w zaleznosci od korków pewnie troche lub bardzo korzystny na korzysc
    > dłuższej trasy.
    > Ciekawe ktoredy tirowiec zrobiłby taka trase.

    Zależy od firmy - im większy dziadtrans z większym szrotem to bardziej
    "oszczędza" na viatolu. Tacy z najbardziej żydujących firm, w
    najbardziej rozklekotanych autach, z viatolem, który dodatkowo kierowca
    musi doładowywac ręcznie, bez wątpienia pojadą przez miasto. Najczęściej
    mają to wręcz nakazane - w celu ominięcia viatola na S5.

    Swego czasu zrobiłem sobie porównanie. Odkąd otworzyli S5 na euro2012 to
    tego samego dnia już nią jechałem i prawie zawsze wybierę tę właśnie
    drogę bo w firmie, dla której jeżdżę nie omijamy viatola.

    Musiałem kilka razy zajechać np. do Swarzędza na serwis albo na A2 był
    wypadek. Mierzyłem sobie wtedy czasy. W środku nocy przy zerowym ruchu
    przejazd tirem z Gniezna przez środek Poznania do Tarnowa zajmuje tyle
    samo czasu co Skami i A2. Jak dla mnie nie warto męczyć auta i siebie.
    Na paliwie wyjdzie to samo, auto dostanie bardziej po dupie na
    poznańskich dziurach i przejazdach.

    Ale dla dziadtransów nie liczy się czas (i tak zdąży) a każda możliwa
    oszczędność. Zapłaci mniej viatola. Auto spali więcej? No to spróbujemy
    obciążyć kierowcę za "przepał". Hajs się musi zgadzać. W efekcie viatol
    sciagnal z oviatolowanych obwodnic najgorsze dymiące szroty w centra
    miast....

    --
    WildS