  • 111. Data: 2018-06-25 00:36:50
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:

    > Alternatora nie mozna przeciazyc pond moc na jaka zostal
    > zaprojektowany.

    Jak nie można? :)

    To od czego padają diody główne? Jak alternator ma 120A
    to diody są na ile obliczone? Od tramwaju na 500A?
    Od czego odspawują się uzwojenia od diod? Od patrzenia?

    Alternator ma temperaturę tyle co silnik 90'C
    Niewielki zapas na chłodzenie.

    Dokładać diodom jeszcze drugie auto o nieznanej kondycji?
    To ja dziękuję postoję.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 112. Data: 2018-06-25 02:08:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jun 2018 23:36:50 +0100, PiteR napisał(a):

    > Jak nie można? :)

    Zasadniczo to on wiecej pradu nie da niz jego nominalna wydajnosc.

    Na wolnych obrotach nawet tyle nie da.

    J.

  • 113. Data: 2018-06-25 03:09:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nastepny madry inaczej sie objawil. Sa w internecie charakterystyki alternatorow.
    Znajdz a jak nie bedziesz sam umial zinterpretowac to napisz i pomoge. Alternatora
    nie mozna przeciazyc ponad moc na jaka zostal zaprojektowany. A ze alternatory sie
    psuja. Wszystko sie psuje. Mam swietlowke pod szafka w kuchni. Dzisiaj ja wlaczam a
    ona nie swieci. Pierwsze ze sie zuzyla, przepalila rura. Zalozylem nowa i dalej nie
    swieci. Popukalem w obudowe swieci. Zalozylem stara swietlowke, nie swieci. Popukalem
    w obudowe i swieci. Wczoraj jak szedlem spac to ja wylaczylem bo swiecila. Oprawa
    pracuje w temperaturze 20 stopni -1 + 5. W stosunku do samochodu w sterylnych
    warunkach bez drgan i wibracji. I sie spierdolila.

  • 114. Data: 2018-06-25 06:49:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    pracuje w temperaturze 20 stopni -1 + 5. W stosunku do samochodu w sterylnych
    warunkach bez drgan i wibracji. I sie spierdolila.

    Zamiast pierd...ć głupoty to douczył byś się czym jest oporność
    wewnętrzna źródła i dlaczego moc podczas zwarcia lub dużego obciążenia
    wydziela się w tym źródle zamiast w odbiorniku. Mówiąc kolokwialnie jak
    obciążysz zbyt mocno taki alternator to go upierdolisz, bo nie jest
    przygotowany na to, aby sam mógł oddać do otoczenia taka ilość energii w
    postaci ciepła. Silnik pracującego samochodu nagrzewa go do
    kilkudziesięciu stopni Celsjusza, a jak mu dołożysz jeszcze ciepło,
    którego projektant alternatora nie przewidział to szlag trafi
    alternator. Półprzewodniki z jakich są zbudowane diody potrafią
    wytrzymać tylko temperatury rzędu stukilkudziesięciu stopni Celsjusza.
    Tak naprawdę nie upierdoli ich prąd przeciążenia, ale ciepło, którego
    alternator nie jest w stanie oddać do otoczenia.

    Alternator podczas normalnej pracy przy obciążeniu nie przekraczającym
    jego wydajności większość energii oddaje do odbiornika, czyli urządzenia
    pobierającego energię (akumulator, oświetlenie, wentylator, elektronika
    itd.). Tylko nieznaczna część energii jest wydzielana w alternatorze w
    postaci ciepła, które rozprasza do otoczenia wentylator umieszczony na
    alternatorze. Ty zakładasz, że jak alternator zostanie przeciążony to
    nadal energię pobiera odbiornik, a alternator nie jest w stanie dać jej
    więcej. To jest ta trzecia, góralska prawda - czyli gówno prawda.
    Podczas przeciążenia alternatora tylko niewielka część energii jest
    pobierana przez odbiorniki, a znaczna jej większość wydzielana jest w
    alternatorze. Tej energii nie można oddać do otoczenia i rozproszyć, bo
    projektant nie przewiduje tak dużego przeciążenia alternatora, bo nie ma
    takiej potrzeby.

    Oczywiście ty tego nie wiesz, bo tego uczą elektryków i elektroników, a
    ty jesteś tylko teoretykiem-marzycielem, który nie zna podstaw. Dlatego
    Kogutek wypowiadaj się w tematach w których byłeś uczony i przestań
    pierd...ć głupoty w tematach o których nie masz najmniejszego pojęcia.

    Niestety dodatkowo im nowocześniejsze auta tym więcej udziału w jego
    projektowaniu mają księgowi, którzy chcą zaoszczędzić gdzie się da,
    dlatego produkuje się auta "odchudzone" i mniej odporne na wszelkie
    przeciążenia.

  • 115. Data: 2018-06-25 06:59:59
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie dosc ze klamal jak to ma czesto ten manipulator w zwyczaju to
    > jeszcze ukradl moj tekst.

    Ukradł?
    Zenek to człowiek co ironii nie wyczuje nawet wtedy jak ta stanie za jego
    plecami i kopnie go w dupe? ;-)

    > Na polityce do wybaczenia bo tam sciek ale
    > tutaj?

    Na polityce to sobie musisz duzo wybaczac, bo poziom obiektywizmu
    okreslasz na podstawie jednego kryterium - trzesacej dupy.
    Ale mnie do tego nie mieszaj - zaglądam tam moze raz na miesiac na 3
    minuty i szybko sobie przypominam, w jakie szambo sie tam bawisz z
    kolegami...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 116. Data: 2018-06-25 08:11:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Dlaczego uzytkownik mnie nie dziwi ze podoba ci sie jak ktos lze jak stara cyganka.
    Ale dlaczego podoba ci sie jak ktos kradnie ma mnie dziwic czy nie dziwic? Nie dosc
    ze klamal jak to ma czesto ten manipulator w zwyczaju to jeszcze ukradl moj tekst. Na
    polityce do wybaczenia bo tam sciek ale tutaj? Poprodukuj sie jeszcze z alternatorem,
    lepszy jestes niz kabarety w telewizji.

    Budzik cię upierdolił twoją własna bronią - i to jest piękne :)

    Co do alternatora to masz spore braki w wiedzy i wykształceniu z zakresu
    elektryki i elektroniki, żebyśmy mogli dyskutować jak równy z równym.

    Wiem, że nigdy nie zrozumiesz czym jest "oporność wewnętrzna źródła
    napięcia" i jaki jest jej wpływ podczas przeciążenia takiego źródła na
    jego pracę, wydajność oraz podatność na uszkodzenie.

  • 117. Data: 2018-06-25 08:17:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

> [...]

    > przeciazyc ponad moc na jaka zostal zaprojektowany. A ze
    > alternatory sie psuja. Wszystko sie psuje.

    - Widziałeś kiedyś zepsuty prostownik w radyjku Ania?

    - Nie mam radyjka Ania mam Asia :)

    Radyjko nie pracuje w 90'C

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 118. Data: 2018-06-25 10:01:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Malkoit,

    Saturday, June 23, 2018, 5:42:20 PM, you wrote:

> [...]
    /alternator9.jpg
    > Prąd wyjściowy regulatora nie jest stały, rośnie gdy napięcie spada,
    > tzn. ze może przekroczyć wartość dopuszczalną przy uruchamianiu innego
    > samochodu, no chyba, że udowodnisz, ze projektant uwzględnił takie
    > uruchamianie.

    Straszne bzdury opowiadasz. Maksymalny prąd wzbudzenia jest
    ograniczony rezystancją uzwojenia wzbudzenia. Przy podłączeniu
    zewnętrznego akumulatora napięcie w instalacji może jedynie spaść a
    nie wzrosnąć.
    Rozładowany akumulator ma stosunkowo dużą rezystancję wewnętrzną,
    przewody łączące akumulatory również mają niezerową rezystancję - to
    ogranicza prądy w układzie do rozsądnych granic. Jedynie
    niebezpieczeństwo, to zwarcie - ale tu już sam przewód pełni rolę
    bezpiecznika topikowego.

    Alternator nie ulegnie przeciążeniu, tym bardziej, że zazwyczaj nie
    odpala się obcego silnika z gazem w podłodze dawcy. Alternator jest
    źródłem PRĄDOWYM z regulatorem ograniczającym napięcie. Źródłem o
    charakterystyce wydajności prądowej ściśle zależnej od obrotów.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 119. Data: 2018-06-25 10:32:47
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    wiadomości news:4149796172$20180625100116@squadack.com...

    > Maksymalny prąd wzbudzenia jest
    > ograniczony rezystancją uzwojenia wzbudzenia.
    >
    > RoMan

    Udowodnij, że ten prąd nie wzrośnie ponad wartość dopuszczoną
    przez producenta.

  • 120. Data: 2018-06-25 10:35:22
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Alternatora nie mozna przeciazyc pond moc na jaka zostal zaprojektowany.

    Udowodnij to z uwzglednieniem rozruchu obcego samochodu
    przy pracującym silniku na wyższych obrotach.