  • 31. Data: 2018-09-22 16:01:46
    Temat: Re: Kamera video USB + microskop
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote in message
    news:5ba4b508$0$612$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    can-magnify-images-up-to-1000x-their-original-size?

    > W tego typu konstrukcjach problemem jest dynamika obrazu. Błyszczące luty
    > odbijają światło, powoduje to "przepały", czyli sensor rejestruje
    > 255,255,255 i w konsekwencji całkowity brak szczegółów. Do inspekcji
    > lutowania to nie za bardzo...
    > Co by nie powiedzieć, to klasyczny mikroskop stereo jest najlepszy.

    OK, podsumowując - zniechęciliście mnie :-)
    No ale czego można było oczekiwać za $40 ? :-)))

  • 32. Data: 2018-09-23 01:15:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 22 Sep 2018 11:49:24 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Chyba mylisz powiększenie z odległością obrazową.

    Opisuję praktyczne użycie tego mikroskopu. Duże powiększenie w nim
    uzyskuje się poprzez zbliżenie obiektywu do badanego przedmiotu
    korygując przy tym pokrętłem ostrości. Zmniejszenie powiększenia -
    przez odsunięcie i ponowną korektę ostrości. Stąd zakładając
    analogicznie, że w omawianym (nowszym) modelu jest większe
    powiększenie (tak jest reklamowany) i majac na uwadze w/w mechanizm
    uzyskiwania odpowiedniego powiększenia sugeruje , że to samo
    powiększenie da się uzyskać przy większej odległości obiektywu, co
    jest bardziej praktyczne.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2018-09-27 05:42:45
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Mam to badziewie, a właściwie mam częściowo, gdyż obecnie siedzi w
    piecyku do reflow jako podgląd. Zresztą nawet do tego się słabo nadaje.
    Jak się bardzo uprzesz, to mam nagrany nią filmik z lutowania, mogę
    wrzucić na YT jak znajdę chwilę.

    Do pracy jakiejkolwiek to się imo nie nadaje raz z uwagi na dramatyczną
    jakość obrazu (pixeloza) ale jeszcze gorsza jest pseudo "dynamika"
    (trzeba to pisać w cudzysłowie ).
    Nie wiem jako toto ma opóźnienie, bo po zobaczeniu na żywo jakości to
    nawet jakby miał ujemny lag i widział przyszłość to by się do niczego
    nie nadawał :)

    Oczywiście na upartego można próbować z tym walczyć, ale jeżeli
    szanujesz swoje zdrowie to odradzam.

  • 34. Data: 2018-09-27 05:45:45
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > lutowania to nie za bardzo...
    > Co by nie powiedzieć, to klasyczny mikroskop stereo jest najlepszy.

    Dokładnie jak mówisz. Nie zdążyłem przeczytać, bo bym niepotrzebnie nie
    pisał powyżej.
    Ale do oglądania martwej muchy może być :)