  • 91. Data: 2015-11-09 17:23:48
    Temat: Re: troluje was a wy sie dajecie
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-11-09 17:15, Liwiusz wrote:

    > O karaniu mandatem. Niewątpliwie źle ustawiony fotel wpływa negatywnie
    > na bezpieczeństwo jazdy. Podobnie jak na przykład zbyt obcisłe stringi -
    > tu też robimy kontrole?

    Nie wiem do kogo piszesz w tym momencie, bo ja sie odnosnie kwestii
    karania w tym watku w ogole nie wypowiadalem. Pisalem o wplywie
    na technike u bezpieczenstwo jazdy. Wczesniej pisales cos o badaniach
    i statystykach w tym wzgledzie, teraz zmieniles temat na cos
    o mandatach - wybacz ale nic z tego nie rozumiem.

    --

    memento lorem ipsum

  • 92. Data: 2015-11-09 17:26:23
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    liwiusz to prawnik lub blisko zwiazany jest z prawem wiec nie dziw sie
    ze idzie w kierunku karania:) on nie patrzy na to jak kierowca stricte
    lecz jako prawnik:)

  • 93. Data: 2015-11-09 17:29:24
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > O karaniu mandatem. Niewątpliwie źle ustawiony fotel wpływa negatywnie
    > na bezpieczeństwo jazdy. Podobnie jak na przykład zbyt obcisłe stringi -
    > tu też robimy kontrole?

    fotel - zgodze się. ale pasy lub ich brak łatwo ocenić i dokonać
    ukarania. ponadto wpływ niezapiętych pasów jest na wszystkich pasażerów,
    a wpływ za blisko ustawionego fotela jedynie dla kierowcy

  • 94. Data: 2015-11-09 17:31:07
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie znam dowodów świadczących o większej "niebezpieczności" powyższych.
    > Jak zwłoki latają, to znaczy że nie mamy sytuacji, kiedy "po prostu"
    > można coś "skontrować".

    romek w tym temacie dodal informacje z opola - dobrze obrazującą co
    mówię. nie potrzeba dowodów a wyobraźni. drugiej częsci twojego zdania
    nie zrozumiałem.

  • 95. Data: 2015-11-09 19:37:08
    Temat: Re: Kampania zapnij pasy
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Artur Miller"

    > dolicza się. nazywa się akcyza

    ile % tego podatku przekazywane jest na powyższe cele?
    ---
    Podatki nie są "na" tylko "od" -> https://pl.wikipedia.org/wiki/Podatek

  • 96. Data: 2015-11-09 19:43:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 09.11.2015 16:57, Liwiusz wrote:

    > Sam ten fakt to jeszcze za mało.
    > Dlaczego na przykład nie chcesz karać za zbyt blisko ustawiony fotel?

    Głównie dlatego, że ciężko to obiektywnie oceniać, w przeciwieństwie do
    faktu zapięcia pasów (lub niezapięcia).

    Akurat tu sprawa jest prosta - da się łatwo sprawdzić, nie ma
    wątpliwości, że w pasach jest (statystycznie) bezpieczniej. Argumenty są
    jasne. Rozumiem, że po prostu kontrargumentem jest "wolność" w wydaniu
    Korwina. No cóż - dopóki Korwin nie wygra wyborów, to pozostaje
    "wolnościowcom" zagryźć zęby i albo zapinać, albo dokonywać
    obywatelskiego niesposłuszeństwa (licząc się z konsekwencjami w postaci
    mandatu lub ciężkich uszkodzeń ciała w razie W). Tak jest skonstruowany
    cywilizowany świat i tyle.

    Oczywiście nadmierna troska o obywatela może tworzyć (i tworzy) inne
    patologie, ale to temat na inną dyskusję. Akurat w tej sprawie taka
    syutuacja nie zachodzi, czego przesłanką jest dość powszechna aprobata
    dla obowiązku zapinania pasów (co znów nic nie dowodzi ostatecznie, ale...)

    Shrek.

  • 97. Data: 2015-11-09 19:48:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-09 o 17:22, masti pisze:

    > nie umiesz żyć bez uregulowania wszystkiego w kodeksach?

    Chyba pomyliły ci się argumenty. To nie ja optuję za karaniem za
    niezapięte pasy.

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2015-11-09 19:50:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 09.11.2015 17:26, sirapacz wrote:
    > liwiusz to prawnik lub blisko zwiazany jest z prawem wiec nie dziw sie
    > ze idzie w kierunku karania:) on nie patrzy na to jak kierowca stricte
    > lecz jako prawnik:)

    To jest ogólnie ciekawy przypadek. Z jednej strony chciałby
    korwinistycznej wolności, z drugiej każdy nawet najmniejszy problem
    rozpatruje w kwestii regulacji ustawą z setką wzajemnie sprzecznych
    rozporządzeń i koniecznością dopisania kilku tysięcy nowych aktów
    prawnych żeby mu się zgadzało (co z kolei rozpieprzy podobną ilość
    innych aktów i tak w koło macieju). Choćby o ile dobrze pamiętam kwestia
    jazdy na suwak. Miliony ludzi tak jeżdzą i to działa, a Liwusz podnosi,
    że to nie da się dobrze prawnie uregulować, więc po prostu w teorii się
    nie da i... no właśnie co z tego - działa i problemu nie ma;)

    Nie wiem, jak on sobie z tym radzi, nie popadając w schizofrenię;)

    Shrek.

  • 99. Data: 2015-11-09 19:51:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-09 o 17:23, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > i statystykach w tym wzgledzie, teraz zmieniles temat na cos
    > o mandatach - wybacz ale nic z tego nie rozumiem.

    No bo dyskutujemy o obowiązku jazdy w pasach. A obowiązek ten sprowadza
    się po prostu do karania tych, co nie jeżdżą.

    Broniłeś tego przepisu, więc myślałem, że wiesz o czym piszesz.

    --
    Liwiusz

  • 100. Data: 2015-11-09 19:54:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 09.11.2015 16:50, Artur Miller wrote:

    > moze po prostu mną nie miota po całym wnętrzu, nawet jak hamuję :D

    Akurat jak będziesz hamował naprawdę awaryjnie, to będziesz leciał do
    przodu. Z fizyką nie wygrasz. Ja tak cwiczyłem tych co mi pasów nie
    chcieli zapiąć, a na uwagę, że skoro nie to jest komunikacja publiczna
    mówili, no weź się... Hamulec przy prędkości pieszego i zapinali bez
    gadania;) Nawet lekko.

    BTW. Raz mi się zdarzyło, że i w pasach przy hamowaniu zatrąbiłem... bo
    po prostu oparłem się o kierownicę.

    Shrek.