eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 47

  • 41. Data: 2019-12-20 11:53:23
    Temat: Re: Kapcie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello WS,

    Thursday, December 19, 2019, 6:26:06 PM, you wrote:

    >> Oczywiście, że ma. A konkretnie stosunek masy do mocy. Natomiast podobno
    >> bez niutków na silniku słabo idzie. A szlifireki mają tyle momentu co
    >> kot napłakał.
    > Patrzenie na sam moment (zwlaszcza maksymalny) sensu nie ma. Moc i
    > moment to zwiazane ze soba wartosci,
    > Moc=Moment * obroty
    > Wartosc momentu w szlifierekach nie wyglada powalajaco, ale maja
    > znacznie wyzsze obroty niz silniki samochodowe, wiec moc wychodzi juz calkiem
    sensowna ;)

    Wierz mi, że 170 KM w turbobenzynie 1.4 l może doprowadzić do
    frustracji. Nie da się stale jechać 4000+ rpm. Owszem rwie wtedy
    asfalt ale wyrywa również bębenki z uszu i pieniądze z portfela.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 42. Data: 2019-12-20 14:09:16
    Temat: Re: Kapcie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4453633269$2...@s...com.
    ..
    Hello WS,
    >> Patrzenie na sam moment (zwlaszcza maksymalny) sensu nie ma. Moc i
    >> moment to zwiazane ze soba wartosci,
    >> Moc=Moment * obroty
    >> Wartosc momentu w szlifierekach nie wyglada powalajaco, ale maja
    >> znacznie wyzsze obroty niz silniki samochodowe, wiec moc wychodzi
    >> juz calkiem sensowna ;)

    >Wierz mi, że 170 KM w turbobenzynie 1.4 l może doprowadzić do
    >frustracji. Nie da się stale jechać 4000+ rpm. Owszem rwie wtedy
    >asfalt ale wyrywa również bębenki z uszu i pieniądze z portfela.

    Automat jeszcze trzeba dokupic, i to najlepiej DSG :-)

    Ale ma racje co do jednego - auto 170KM przyspiesza fajnie ... o ile
    mamy obroty przy ktorych silnik naprawde ma 170KM.
    A auto 50KM przyspiesza niefajnie, i niewazne jaki ma moment.

    No dobra - moze i moze zerwac asfalt przy ruszaniu - ale co z tego -
    ciezarowke sie tym wyprzedza niefajnie.


    J.




  • 43. Data: 2019-12-20 16:54:09
    Temat: Re: Kapcie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, December 20, 2019, 2:09:16 PM, you wrote:

    >>> Patrzenie na sam moment (zwlaszcza maksymalny) sensu nie ma. Moc i
    >>> moment to zwiazane ze soba wartosci,
    >>> Moc=Moment * obroty
    >>> Wartosc momentu w szlifierekach nie wyglada powalajaco, ale maja
    >>> znacznie wyzsze obroty niz silniki samochodowe, wiec moc wychodzi
    >>> juz calkiem sensowna ;)
    >>Wierz mi, że 170 KM w turbobenzynie 1.4 l może doprowadzić do
    >>frustracji. Nie da się stale jechać 4000+ rpm. Owszem rwie wtedy
    >>asfalt ale wyrywa również bębenki z uszu i pieniądze z portfela.
    > Automat jeszcze trzeba dokupic, i to najlepiej DSG :-)
    > Ale ma racje co do jednego - auto 170KM przyspiesza fajnie ... o ile
    > mamy obroty przy ktorych silnik naprawde ma 170KM.
    > A auto 50KM przyspiesza niefajnie, i niewazne jaki ma moment.

    Przy jeździe miejskiej wolę sposób w jaki przyśpiesza C2 z silnikiem
    1.1 50 KM właśnie. Przynajmniej jak przez pomyłkę zostanę na 3-ce to
    ruszę na skrzyżowaniu, co w Alfie praktycznie nie jest możliwe (przy
    ustawieniach normalnych, przy dynamic nie próbowałem jeszcze).

    > No dobra - moze i moze zerwac asfalt przy ruszaniu - ale co z tego -
    > ciezarowke sie tym wyprzedza niefajnie.

    Na trasie nie ma problemu - trzeba tylko pamiętać o redukcji.
    A na autostradzie okazuje się, że mało kto redukuje i część kisi te
    małe benzynki a diesle kiszą się ze złości ;)

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 44. Data: 2019-12-20 18:00:11
    Temat: Re: Kapcie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.12.2019 o 16:54, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Przy jeździe miejskiej wolę sposób w jaki przyśpiesza C2 z silnikiem
    > 1.1 50 KM właśnie. Przynajmniej jak przez pomyłkę zostanę na 3-ce to
    > ruszę na skrzyżowaniu, co w Alfie praktycznie nie jest możliwe (przy
    > ustawieniach normalnych, przy dynamic nie próbowałem jeszcze).

    No to jest jakiś argument;) Może powinieneś na tą okazję jeździć
    ciągnikiem;)


    --
    Shrek


  • 45. Data: 2020-01-06 00:51:54
    Temat: Re: Kapcie
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Shrek Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 15.12.2019, 20:08:36

    > W dniu 15.12.2019 o 17:52, Lort pisze:
    >> Która generacja haldeksa?
    > Nie wiem;) Ale sądzę, że trochę dali dupy w sterowaniu - dupnięcie w gaz
    > powinno od razu załączać tył a nie dopiero jak wykryje że przód się ślizga.
    > 2006 rocznik.

    Rocznikowo pasuje do 3 generacji, czyli jak u mnie. Czyli na dzień dobry
    część momentu powinno przekazywać na tył i stosunkowo szybko reagować...
    Akurat parę dni temu miałem okazję do przetestowania (specjalnie mi się
    nie chce), fajny deszczyk, pierwszy na światłach, stoję niemalże w
    kałuży...

    ... no i, kurczę, faktycznie: w pierwszym momencie zerwało mi
    przyczepność z przodu. Tylko że zamiast ogarnąć co odwala tył,
    odruchowo odpuściłem troszkę gaz i całe doświadczenie o kant kuli
    potłuc.

    Jeśli sobie przypomnę, to pewnie trochę potestuję jeśli trafi
    się okazja, ale z drugiej strony patrząc... sterownik musiałby
    mieć szklaną kulę i znać przyczepność konkretnych opon do konkretnego
    podłoża. A tak se chyba ne da.


  • 46. Data: 2020-01-06 08:36:35
    Temat: Re: Kapcie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.01.2020 o 00:51, Lort pisze:

    > Jeśli sobie przypomnę, to pewnie trochę potestuję jeśli trafi
    > się okazja, ale z drugiej strony patrząc... sterownik musiałby
    > mieć szklaną kulę i znać przyczepność konkretnych opon do konkretnego
    > podłoża. A tak se chyba ne da.

    Mogłby po prostu załączać tył za każdym razem jak mocno wciskasz. No ale
    może mieli inne priorytety niż start ze świateł;) Przydałby się
    przycisk, żeby załączyć na chwilę na stałe.

    --
    Shrek


  • 47. Data: 2020-01-18 03:38:42
    Temat: Re: Kapcie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "J.F." 5dfcc8b0$0$522$6...@n...neostrada.pl

    > Automat jeszcze trzeba dokupic, i to najlepiej DSG :-)

    Co w niej takiego fajnego? Szybkość przełączania?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
    https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: