  • 1. Data: 2019-12-07 13:36:42
    Temat: Kapcie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Pacjent volvo S60 napęd na 4 łapy, 210koni.

    Obecnie jest dunloop blueresponse z 2015 roku z przodu (jakieś 5 mm
    bieżnika) i szrot z tyłu. Na zimę coś tam jest, ale to ostani sezon. Co
    dalej.

    0 - na przyszły sezon kupić jakieś zimówki (najtansze co na deszczu się
    nie ślizgają)

    1 - kupić komplet bluersponów na przód i tył.
    2 - kupić komlet goodyerów eficient grip.
    3 - kupić nowe blueresponsy na przód te trzylatki przełożyć na tył?

    alternatywa - crossclimaty+ W zimę to tyle, żeby się w ujemnych nie
    ślizgał, bo śniegu to on kilka razu zobaczy z tyego co widzę (w miescie
    zawsze można pojechać w razie apokalipsy komunikacją). Więc liczy się
    dla mnie co w lato bardziej - jeździł ktoś crossclimatami? Jak to działa
    w lato? Jak z trwałością bo jednak 200 koni to może w dupę oponie dać
    (zimówki co mam się po prostu... rwą).

    Autem jeździ głównie żona i czasem ja w weekendy (uprzedzając pytania -
    nie chcę się jej pozbyć;)

    --
    Shrek

  • 2. Data: 2019-12-08 00:00:23
    Temat: Re: Kapcie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Shrek" 5deb9cd8$0$555$6...@n...neostrada.pl

    > 3 - kupić nowe blueresponsy na przód te trzylatki przełożyć na tył?

    IMO przekładka to prośba o problem.
    Blueresponsy zimą? -- IMO może być źle...
    (chyba, że to zima bez śniegu, czyli bardzo chłodne lato)

    > dla mnie co w lato bardziej - jeździł ktoś crossclimatami? Jak to działa

    IMO są drogie, ale być może warte ceny...

    IMO dobre jest niedokończenie ;) kierunkowości, które (jak
    myślę) eliminuje niemożliwość cofania na obfitym śniegu...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 3. Data: 2019-12-08 08:44:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > "Shrek" 5deb9cd8$0$555$6...@n...neostrada.pl

    > IMO przekładka to prośba o problem.
    > Blueresponsy zimą? -- IMO może być źle...
    > (chyba, że to zima bez śniegu, czyli bardzo chłodne lato)

    Nie, tylko latem. Zimą jakieś tanie zimówki.

    > IMO są drogie, ale być może warte ceny...

    No właśnie - droższe o 100 od bluresponsów. Dołożyć 500 stówek i mam
    dobre letnie i średnie zimówki.

    > IMO dobre jest niedokończenie ;) kierunkowości, które (jak
    > myślę) eliminuje niemożliwość cofania na obfitym śniegu...

    Zimy się nie boję - napęd na 4 łapy i brak zim powinien wystarczyć, żeby
    się tym nadmiernie nie przejmować - niech tylko hamuje i nie skręca poza
    jezdnię;) Chodzi o to, żeby przez pozostałe 8 miesięcy nie było "tak
    sobie".

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2019-12-08 09:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Chodzi o to, żeby przez pozostałe 8 miesięcy nie było "tak
    > sobie".

    O które konkretnie rajdy pytasz i jakich osiągów na tych rajdach sie
    spodziewasz? ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 5. Data: 2019-12-08 10:17:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.12.2019 o 09:59, Budzik pisze:

    > O które konkretnie rajdy pytasz i jakich osiągów na tych rajdach sie
    > spodziewasz? ;-P

    Poprzednio miałem quatrcki 3 i powiem szczerze, że w lato dupy nie
    urywało;) Do mieszczucha całoroczne są doskonałe. No ale te 200 koni to
    tak trochę do zabawy od czasu do czasu i boję się głównie o to, że
    bieżnik w lato będzie znikał w zastraszającym tempie i na mokrym będzie
    lipa. Wszytkie testy całorocznych to porównania z zimówkami. Mnie
    interesuje bardziej co będzie w lato.

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2019-12-08 15:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > będzie lipa. Wszytkie testy całorocznych to porównania z zimówkami.
    > Mnie interesuje bardziej co będzie w lato.

    To kup najtansze i wymieniaj 2 x czesciej!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 7. Data: 2019-12-08 16:49:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.12.2019 o 15:59, Budzik pisze:

    > To kup najtansze i wymieniaj 2 x czesciej!

    To już lepiej letnie i zimowe, skoro trzeba kupować dwa komplety:P

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2019-12-08 17:24:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Dec 2019 13:36:42 +0100, Shrek napisał(a):
> [...]
    > Obecnie jest dunloop blueresponse z 2015 roku z przodu (jakieś 5 mm
    > bieżnika) i szrot z tyłu. Na zimę coś tam jest, ale to ostani sezon. Co

    Rozumiem ze braknie Ci dwoch opon letnich i za rok 4 zimowych ?

    Jesli myslisz o wielosezonowych ... sredni moment, bo z jednej strony
    jest okazja, z drugiej - kupisz wiosna dwie, a jesienia co - dokupic
    dwie, zmieniac letnie/ws ? :-)
    Jakby Ci sie udalo dwie felgi tanio kupic ...

    Chyba, ze zona zuzyje te dunlopy przez lato.

> [...]
    > 2 - kupić komlet goodyerów eficient grip.
    > 3 - kupić nowe blueresponsy na przód te trzylatki przełożyć na tył?

    Z tym ostroznie, bo jak przod trzyma, a tyl nie - zle sie moze
    skonczyc. Ale zona+lato+sredni bieznik ... moze nie bedzie szalec na
    zakretach :-)

    Zona 200KM pewnie nie uzywa :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-12-08 20:36:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.12.2019 o 17:24, J.F. pisze:

    > Rozumiem ze braknie Ci dwoch opon letnich i za rok 4 zimowych ?

    Z grubsza. Albo czterech letnich i czterech zimówek albo czterech
    całorocznych - dlatego pytam czy warto te trzylatki przekładać na tył
    czy kupić wszystkie nowe i skłaniam się ku wszystkim nowym, bo to w
    zasadzie przesunięcie problemu o rok.

    No i jak letnie to dunlopy czy goodyeary. Prawdę mówiąc te moje
    dounloopy dupy nie urywają.

    > Jesli myslisz o wielosezonowych ... sredni moment, bo z jednej strony
    > jest okazja, z drugiej - kupisz wiosna dwie, a jesienia co - dokupic
    > dwie, zmieniac letnie/ws ? :-)

    Jak wielosezonówki to komplet. Problem w tym, że nie mam zaufania do
    wielosezonówek w lato, zwłaszcza że jednak 200 koni potrafi zjadać
    bieżnik. Nawet na tych blueresponsach (niby premium) potrafi bez
    problemu zerwać przyczepność przy starcie zanim tył się załączy i
    elektronika ogarnie, więc boję się co będzie w lato na całorocznych.
    Skoro w zimówki rwą się między lamelkami to żeby całorocznej nie
    zostawić na asfalcie nagrzanym do 60 stopni;)

    > Jakby Ci sie udalo dwie felgi tanio kupic ...

    Mam alusy i stalówki. Mam też klucz udarowy i żabę - generalnie nie ma
    problemów, żeby zmienić kapcie samemu.

    > Z tym ostroznie, bo jak przod trzyma, a tyl nie - zle sie moze
    > skonczyc.

    No właśnie. Z drugej strony trzy lata to nie tragedia, z trzeciej za rok
    trzeba będzie zmienić, więc może od razu i nie kombinować.

    > Ale zona+lato+sredni bieznik ... moze nie bedzie szalec na
    > zakretach :-)

    Już się wyszalała - ale to głównie przy startach ze świateł - zakrętów
    to się boi;)

    > Zona 200KM pewnie nie uzywa :-)

    No ale to ja sobie kupiłem jako zabawkę, więc czasem ja używam;) No i
    żebyś się nie zdziwił - czasem pyta czemu tak wolno jadę (70@50) i mówi
    że fajny wózek, bo jak ktoś ją wkurzy to po prostu znika w lusterku...
    Choć na codzień raczej go nie upala;)

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2019-12-08 20:55:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2019 20:36:39 +0100, Shrek napisał(a):
> [...]
    > całorocznych - dlatego pytam czy warto te trzylatki przekładać na tył
    > czy kupić wszystkie nowe i skłaniam się ku wszystkim nowym, bo to w

    IMO - nie ma sie co spieszyc i wyrzucac ... dobrych opon.

    > No i jak letnie to dunlopy czy goodyeary. Prawdę mówiąc te moje
    > dounloopy dupy nie urywają.

    A tu nie pomoge. Moze ADAC pomoze ... a moze nowe etykiety poczytac
    :-)

> [...]
    > problemu zerwać przyczepność przy starcie zanim tył się załączy i
    > elektronika ogarnie, więc boję się co będzie w lato na całorocznych.

    jezdzic plynnie a nie gaz, hamulec, pieszy, gaz, hamulec, przejscie,
    itd :-P

    > Skoro w zimówki rwą się między lamelkami to żeby całorocznej nie
    > zostawić na asfalcie nagrzanym do 60 stopni;)

    Moje Debice Navigator i Nokiany WR lato znosily dobrze.

    > Mam alusy i stalówki. Mam też klucz udarowy i żabę - generalnie nie ma
    > problemów, żeby zmienić kapcie samemu.

    No to tak stopniowo mozna przejsc na caloroczne ... ale widzi mi sie,
    ze chcesz cos z gatunku High Performance :-)

    > No właśnie. Z drugej strony trzy lata to nie tragedia, z trzeciej za rok
    > trzeba będzie zmienić, więc może od razu i nie kombinować.

    Wieku bym do tego nie mieszal, ale aquaplanning na wodzie moze se
    zdarzyc.

    > Już się wyszalała - ale to głównie przy startach ze świateł - zakrętów
    > to się boi;)

    To tyl jej nie wyprzedzi :-)

    No to przeciez mowisz ze zaraz przejscie i pieszy ma pierwszenstwo :-P

    > że fajny wózek, bo jak ktoś ją wkurzy to po prostu znika w lusterku...
    > Choć na codzień raczej go nie upala;)

    Przy 70 to chyba juz opony nie piszcza przy przyspieszaniu :-)

    J.