  • 1. Data: 2019-12-06 12:00:52
    Temat: Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Odświeżony wygląd etykiety UE na opony szczególnie przypadnie do gustu
    użytkownikom opon zimowych. Na nowej naklejce znajdą się informacje
    dotyczące przyczepności na ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Do tej
    pory na etykiecie brakowało oznaczeń dotyczących parametrów opony
    podczas jazdy w wymagających zimowych warunkach. Nowa naklejka ma
    pomagać klientom w wyborze bardziej ekonomicznych, bezpiecznych i
    cichych opon i będzie obowiązywać od maja 2021 r.

    Do tej pory kierowcy nie mieli możliwości łatwego odróżnienia opon
    zimowych od tych przeznaczonych na inne warunki drogowe. Unia Europejska
    ustaliła właśnie nowy wzór etykiet, na którym znajdą się zaktualizowane
    informacje dotyczące zużycia energii i parametrów opony. Dzięki nim
    kierowca łatwiej porówna ze sobą różne modele opon i sprawniej dokona
    zakupu online.

    Dalej (+ wzory etykiet):

    https://glowny-mechanik.pl/2019/12/06/39381/

    Choć raz UEeeee wymyśliła coś pożytecznego. Jeszcze by te tygodnie
    produkcji zamienił na normalną datę.

    T.

  • 2. Data: 2019-12-06 18:30:32
    Temat: Re: Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-06 12:00, T. wrote:

> [...]
    >

    > https://glowny-mechanik.pl/2019/12/06/39381/
    >
    > Choć raz UEeeee wymyśliła coś pożytecznego. Jeszcze by te tygodnie

    Nie wiem, ale ...

    1. wprowadzono już oznaczenia i opony, które dzisiaj sprzedawane są z
    tymi oznaczeniami są droższe niż te same opony bez oznaczeń
    2. przy zakupie opon kieruję się głównie marką, co znajduje odbicie w
    dobrych parametrach na oznaczeniu

  • 3. Data: 2019-12-06 18:53:28
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    T. w
    > Dalej (+ wzory etykiet):
    > https://glowny-mechanik.pl/2019/12/06/39381/

    Jakiś bełkot marketingowy, to chciałeś przekazać?

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2019-12-06 19:58:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "T." 5dea34e3$0$552$6...@n...neostrada.pl

    > Choć raz UEeeee wymyśliła coś pożytecznego. Jeszcze by
    > te tygodnie produkcji zamienił na normalną datę.

    Dlaczego raz? Niemal nieskończenie wiele razy UE wymyśliła
    coś pożytecznego... pożytecznego dla urzędników UE. ;) Czy
    Ty jeździsz, czy jedynie czytasz o ludziach jeżdżących?...
    Jeżdżę bardzo mało (kapelusza zazwyczaj nie zdejmuję, gdyż
    mi nieco zimno w mą głowę, gdyż nieco wyłysiałem) -- wiem,
    że nieco inaczej zachowują się opony tuż po wyprodukowaniu
    a zupełnie ;) inaczej parę lat później...

    Ktoś, kto często opony zmienia, raczej dużo jeździ -- więc
    nieźle orientuje się w parametrach bądź przydatności opon,
    natomiast ktoś, kto nie ma orientacji, raczej długo jeździ
    na tych samych oponach, więc owe etykiety niekoniecznie mu
    wiele powiedzą...

    Ponoć teraz opony wytrzymują wiele lat -- nawet gwarancję
    mają na wiele lat od wyprodukowania, lecz czy to znaczy,
    że przez wiele lat zachowują wszystkie swe parametry?

    Urzędnik UE IMO długo na swych oponach nie pojeździ, więc
    dla niego te etykiety mogą być pomocne podczas zakupów...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2019-12-08 18:24:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Dec 2019 19:58:37 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "T." 5dea34e3$0$552$6...@n...neostrada.pl
    >
    > Dlaczego raz? Niemal nieskończenie wiele razy UE wymyśliła
    > coś pożytecznego... pożytecznego dla urzędników UE. ;)

    Pare rzeczy fajnych jednak wymyslila.
    Masło jest masłem, sok sokiem, tani roaming, tanie przelewy sepa.

> [...]
    > natomiast ktoś, kto nie ma orientacji, raczej długo jeździ
    > na tych samych oponach, więc owe etykiety niekoniecznie mu

    Na oponach jednak pare lat jezdzisz, a potem trzeba kupic nowe.
    I kupujesz kota w worku ...

    > Ponoć teraz opony wytrzymują wiele lat -- nawet gwarancję
    > mają na wiele lat od wyprodukowania, lecz czy to znaczy,
    > że przez wiele lat zachowują wszystkie swe parametry?

    Hi hi - i to jest problem producentow.
    Jak tu klientowo wmowic, ze sie po 3 latach starzeja i ze trzeba kupic
    nowe, a jednoczesnie przekonac klienta, ze te wyprodukowane rok temu
    sa ciagle dobre :-)

    ADAC mierzyl, i mu wyszlo ze 3-letnie opony (nieuzywane) potrafia byc
    mierzalnie gorsze od nowych ... ale ADAC'owi rozne rzeczy wychodzily.

    J.

  • 6. Data: 2019-12-08 18:45:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Dec 2019 18:30:32 +0100, kk napisał(a):
> [...]
    [...]
    > Nie wiem, ale ...
    >
    > 1. wprowadzono już oznaczenia i opony, które dzisiaj sprzedawane są z
    > tymi oznaczeniami są droższe niż te same opony bez oznaczeń

    Etykieta "energetyczna" obowiazuje juz od kilku lat, i nie sprzedaje
    sie opon bez etykiety. Obowiazkowa.

    > 2. przy zakupie opon kieruję się głównie marką, co znajduje odbicie w
    > dobrych parametrach na oznaczeniu

    Jednak co innego wiara w marke, a co innego wynik pomiaru.

    Aczkolwiek ... mam pewne watpliwosci co do tych wynikow.

    J.

  • 7. Data: 2019-12-08 21:45:00
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-08 18:45, J.F. wrote:
    > [...]
    >
    > Etykieta "energetyczna" obowiazuje juz od kilku lat, i nie sprzedaje
    > sie opon bez etykiety. Obowiazkowa.

    To może dwie są stara i nowa i nowa to droższe opony. 170/260zł, taką
    ofertę otrzymałem ostatnio.

    > Jednak co innego wiara w marke, a co innego wynik pomiaru.
    >
    > Aczkolwiek ... mam pewne watpliwosci co do tych wynikow.

    W jeździe przede wszystkim jest potwierdzenie.

  • 8. Data: 2019-12-08 22:09:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2019 21:45:00 +0100, kk napisał(a):

    > To może dwie są stara i nowa i nowa to droższe opony. 170/260zł, taką
    > ofertę otrzymałem ostatnio.

    Ale ta nowa etykieta to dopiero w 2021 ma wejsc.

    Wiec moze dostales znizke na stare opony/lezaki magazynowe/stary
    model.

    Tak prawde mowiac, to normalnie nie czuje roznic miedzy oponami.
    Na suchym kazda dobra, na mokrym kazda gorsza niz na suchym.

    Dopiero w ciezkich zimowych warunkach widac roznice ... ale czy letnia
    opona musi byc dobra na sniegu ?

    No, czasem psiocze na szkopow - deszcz leje rzesisty, a oni zap* 140.
    I nie wiem - maja lepsze opony, czy nie maja doswadczenia :-)

    Ale wypadkow przy tym nieduzo, to moze wiedza co robia ... ale ja tez
    jade i nie wypadam ... tylko tak jakos wydaje mi sie za szybko ...

    J.

  • 9. Data: 2019-12-08 22:58:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 8...@4...net

    > Hi hi - i to jest problem producentow.
    > Jak tu klientowo wmowic, ze sie po 3 latach starzeja
    > i ze trzeba kupic nowe, a jednoczesnie przekonac
    > klienta, ze te wyprodukowane rok temu sa ciagle dobre :-)

    IMO producenci zniechęcają do częstych zmian.
    (rzecz jasna nie mam tu na myśli opon
    uszkodzonych na bokach czy z płytkim bieżnikiem)

    > ADAC mierzyl, i mu wyszlo ze 3-letnie opony
    > (nieuzywane) potrafia byc mierzalnie gorsze
    > od nowych ... ale ADAC'owi rozne rzeczy wychodzily.

    IMO po 3 latach sam zauważysz różnice.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2019-12-09 04:09:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 6a5rqzbc8j53$....@4...net

    > Tak prawde mowiac, to normalnie nie czuje roznic miedzy oponami.
    > Na suchym kazda dobra, na mokrym kazda gorsza niz na suchym.

    Łomatko, cUrko, teściowo i synowo -- w jednej osobie... ;)
    Ja czułem pomiędzy P6000 i P5000...

    https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p6000-power
    gy-235-50-r17-96-y-zr/278863706?origin=shopping&gcli
    d=CjwKCAiA27LvBRB0EiwAPc8XWUgQuqkCV-9-mfGEKRs_QOLOdi
    8k62xEArISojRUR82G2GlIFSf7tBoCrIgQAvD_BwE

    http://www.ityre.com/en/tyres/catalog/pirelli/model/
    5282/opinions/

    Drago (P5000) są (były -- miałem je bardzo dawno!)
    kierunkowe i dobrze radzą sobie w wodzie...

    > Dopiero w ciezkich zimowych warunkach widac roznice ...
    > ale czy letnia opona musi byc dobra na sniegu ?

    Dobre zimówki (o ile są nowe) na śniegu
    zachowują się niewiarygodnie dobrze!

    Letnie na śniegu? Na P5000 Drago nie dało się w ogóle jechać po śniegu...
    Zwłaszcza na wstecznym... ;) Samochód zamiast do tyłu -- jechał w bok...

    > No, czasem psiocze na szkopow - deszcz leje rzesisty, a oni zap* 140.
    > I nie wiem - maja lepsze opony, czy nie maja doswadczenia :-)

    Mogą mieć wszystko lepsze -- opony, zawieszenie, doświadczenie...
    140 km/h podczas ulewy? -- cóż to za wyczyn na dobrej (czyli
    równej, asfaltowej, nie zaś gruntowej ;) itp.) drodze?

    > Ale wypadkow przy tym nieduzo, to moze wiedza co robia ... ale ja
    > tez jade i nie wypadam ... tylko tak jakos wydaje mi sie za szybko ...

    - zawieszenie (techniczny stan aktualny
    i budowa, w tym iloosiowy napęd)
    - masa i długość samochodu
    - doświadczenie i stan psychiczny kierowcy
    - opony (,,wiek'' i model)
    - droga
    - zapewne też rozkład masy

    Dla mnie dosiadka ludzi czy bagażu wiele zmienia...
    Przez jakiś czas jadę trochę jakby czymś zupełnie innym...

    Wyprzedzają mnie wtedy, czasami ochlapują -- jeszcze
    pogarszając sprawę, gdy po prostu muszę przywyknąć do
    innego prowadzenia się samochodu...

    -=-

    Moja rada -- niech każdy jedzie swoją szybkością bezpieczną...

    -=-

    Dla mnie ma znaczenie nawet ,,wiek'' opon...
    Niby te same, ale po paru latach są ZUPEŁNIE inne...

    --