  • 11. Data: 2015-03-31 18:41:43
    Temat: Re: Karta SD dla audiofilów by Sony :-)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Kiedyś mój kolega narzekał że mu pierdzą głośniki przy PC kiedy rusza
    > myszką. Winił za to płytę główną, a ja mu pokazałem, że przyczyna leży
    > w tym, że kabel od myszki jest owinięty dookoła kabla głośnikowego na
    > odcinku prawie metra. Po rozplątaniu kabli efekty się skończyły.

    A u mnie skończyły się po wymianie płyty głównej (a właściwie całego
    komputera, z wyjątkiem twardego dysku, co na jedno wychodzi). Kable
    nawet nie zostały ruszone. Nie należy więc genaralizować.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2015-03-31 19:18:40
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    > Kable
    > nawet nie zostały ruszone. Nie należy więc genaralizować.

    A widzisz, wystarczyło by kable ruszyć.

  • 13. Data: 2015-03-31 19:25:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Bartolomeo napisał:

    > A widzisz, wystarczyło by kable ruszyć.

    Nie, nie wystarczyło. Kable od myszy i od głośnika nawet się nie
    stykają, biegną w zupełnie innych kierunkach. Po prostu niektóre
    płyty główne tak mają.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2015-03-31 20:14:07
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...com>

    > Nie, nie wystarczyło. Kable od myszy i od głośnika nawet się nie
    > stykają, biegną w zupełnie innych kierunkach. Po prostu niektóre
    > płyty główne tak mają.

    Do takich płyt można kupić na Allegro kartę muzyczną USB za 3,99 zł.

  • 15. Data: 2015-03-31 20:28:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Do takich płyt można kupić na Allegro kartę muzyczną USB za 3,99 zł.

    Jeśli chce się pierdzenia przyczynę usunąć, to nawet trzeba. Samo
    ruszanie kabelkami nie wystarczy.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2015-03-31 20:34:56
    Temat: Re: Karta SD dla audiofil?w by Sony :-)
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 31.03.2015 o 20:14, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Do takich płyt można kupić na Allegro kartę muzyczną USB za 3,99 zł.

    ... która gra nie lepiej - w moim odczuciu nawet gorzej, nie licząc tego
    że nie trzeszczy. Lepiej odżałować te 30-60zł na jakiegoś SB Live czy
    Audigy - jeśli tylko ma się gdzie go wetknąć.

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2015-03-31 20:56:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > ... która gra nie lepiej - w moim odczuciu nawet gorzej, nie licząc tego
    > że nie trzeszczy. Lepiej odżałować te 30-60zł na jakiegoś SB Live czy
    > Audigy - jeśli tylko ma się gdzie go wetknąć.

    Ja mam wetknięte coś, co się nazywa "Creative Labs SB X-Fi" i kosztuje
    toto zdaje się nawet więcej niż 30-60 zł. Ale szumi na tyle głośno,
    że mi przeszkadza gdy jest cisza. I to bez ruszania myszą. Głośniki
    podłączyłem więc do karty wbudowanej (jakiś DELL to jest). Może mniej
    audiofilsko, dół mniej jedwabisty, góra nie tak jasna, zaś średnica
    mniej gładka -- ale gdy ma być cisza, to jest cisza.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2015-03-31 21:02:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-03-31 20:34, Mirek wrote:
    > ... która gra nie lepiej - w moim odczuciu nawet gorzej, nie licząc tego
    > że nie trzeszczy.

    Jestem pod wrażeniem tego badziewia na USB za 3zł. Ratunkowo po spaleniu
    się staruszka Live podpinalem koledze do niezłego wzmacniacza i
    nagłośnienia. Dzwięk krystaliczny. Zastanawiające. Przy czym istnieje
    kilka wersji i niektóre moga być badziewne.

  • 19. Data: 2015-03-31 21:20:37
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    > Ja mam wetknięte coś, co się nazywa "Creative Labs SB X-Fi" i kosztuje
    > toto zdaje się nawet więcej niż 30-60 zł. Ale szumi na tyle głośno,
    > że mi przeszkadza gdy jest cisza.

    Ale masz taki jednostajny szum... "termiczny" czy wyraźne zakłócenia od
    pracy komputera?
    Może masz "odkręcone" wejście mikrofonowe albo line/cd/aux in?

    --
    Mirek.

  • 20. Data: 2015-03-31 21:49:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Ale masz taki jednostajny szum... "termiczny" czy wyraźne zakłócenia od
    > pracy komputera?
    > Może masz "odkręcone" wejście mikrofonowe albo line/cd/aux in?

    Nie jest to całkiem jednostajny szum termiczny/elektronowy/dziurowy czy
    jeszcze inny, w każdym razie nie tylko. Coś go jeszcze moduluje, zmienia
    w czasie -- bardziej jak pluskający strumyk niż odległy wodospad. Nie
    brzmi jak zakłócenia zewnętrzne z komputera. Pojawia się dopiero podczas
    inicjalizacji karty przy starcie komputera, wcześniej jest cisza.

    Otwarcie któregoś z nieużywanych wejść, to było pierwsze, co mi do głowy
    przyszło. Ale szum nie ustępuje przy zamknięciu wszystkich wejść miksera
    (jest ich pięć). Nawet wyciszenie głównego regulatora wyjścia nie pomaga.
    Być może jest jeszcze jakiś inny "wewnętrzny" kanał, do którego sterownik
    nie ma dostępu, a karta przy starcie ustawia go na maksa. Ale i tak w karcie
    tej klasy nie powinno być wyraźnych zakłóceń w takiej sytuacji. Dopuszczam
    możliwość, że po prostu zepsuta. Jeśli ktoś ma inne teoerie, chętnie się
    z nimi zapoznam. A konstruktywne pomysły zmiany stanu nawet wdrożę.

    --
    Jarek