  • 21. Data: 2010-03-26 19:50:03
    Temat: Re: Karty CF - ograniczona liczba cykli odczytu?
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    grg12 wrote:

    > Sorry - zapomniałem. Posypały sie karty produkcji numonyx i ST -
    > wielkość 4GB, MLC. Niestety nie udało mi się znaleźć oficjalnych danych
    > na temat rozmiaru problemu - w wszystkich dataschetach stoi
    > "nieograniczona liczba cykli odczytu". Dokładnych pomiarów nie robiliśmy
    > - ale karta potraktowana programem czytającym w kółko jeden sektor po
    > kilku dniach wykazywała błędy (uszkodzony był sektor którego nie
    > odczytywano więc program nie wiedział kiedy skończyć). Szacunkowo -
    > kilka/kilkanaście milionów cykli.
    > Producent twierdzi że nowe serie kart będą miały inny kontroler który
> [...]

    dziekuje za informacje. ciekawe czy mikrokontrolery tez na to choruja,
    ja poki co sprobuje potestowac zwykle CF ktore mam...

  • 22. Data: 2010-03-26 19:54:41
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pią, 26 mar 2010 20:50:03 in article news:<hoj3rp$1eg$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    "Piotr \"Curious\" Slawinski" wrote:
    > dziekuje za informacje. ciekawe czy mikrokontrolery tez na to choruja,
    > ja poki co sprobuje potestowac zwykle CF ktore mam...

    Zgodnie z tym co cytowałem, to algorytmy wear leveling obejmują też
    problem read disturb. Możesz mieć więc problem z interpretacją wyników.
    ;)

  • 23. Data: 2010-03-27 18:38:30
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Mirek wrote:

> [...]
    >
    > Zgodnie z tym co cytowałem, to algorytmy wear leveling obejmują też
    > problem read disturb. Możesz mieć więc problem z interpretacją wyników.

    wear levelling umie poprawic tylko blad 1 bit, a odczytywanie komorki
    pamieci bedzie powodowac bledy w sasiedniej - nie odczytywanej. gdyby
    odczytywac je wszystkie za kazdym razem - problemu by nie bylo...

    no ale to teoria, byc moze nowsze kontrolery po prostu czytaja caly blok
    za kazdym razem ...