  • 11. Data: 2016-08-06 14:58:57
    Temat: Re: Karty graficzne dalej nie pasują do obudowy
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 06/08/2016 11:09, z wrote:

    > http://pokazywarka.pl/w7atfu/
    > To nie ja składałem tylko "dobreprogramy" :-)

    Dobreprogramy nie oznacza dobrzeskładamy dobrekomputery. ;D

    > Gotowca też kupiłem w takim stanie.
    > To nie jest przypadek. Przyjrzyjcie się swoim blachom.
    > To jest wada konstrukcyjna.
    > Otwory w obudowie powinny być wyżej.

    Abstrahując od śledzi karty GFX, przyjrzyj się jak krzywo wkręcone są
    śledzie zaślepiające (czarne od budy). Najpewniej dosunięte są do końca
    rowka, o którym wspominałem w jednym z poprzednich postów. Wystarczy, że
    jeden będzie tak wkręcony i reszta idzie za nim jak domino bo nie ma
    miejsca by to wyrównać. Dodatkowo dochodzi przesunięcie MoBo i mamy
    klasyczny przykład kompa złożonego przez składacza-partacza. ;P

    > PS. Wiem czepiam się. Ale że przez 15 lat nikomu do głowy nie
    > przyszło... :-) Żałosne

    Nie przyszło bo problem istnieje tylko dla manualnych-inaczej. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 12. Data: 2016-08-06 18:19:00
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 6 Aug 2016 09:16:33 +0200, z napisał(a):

    > W zasadzie powinienem napisać że za mało jak to tu w zwyczaju ;-)
    > Przyjrzałeś się linkowi który rzuciłem. Czy tam jest blacha za 30 zeta?

    Widziałem. To, że artykuł jest na dobreprogramy.pl nie oznacza, że ktoś tego
    kompa poskładał z głową.

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ Życie jest jak pudełko czekoladek. Jak dopuściłeś do niego kobietę, ]

  • 13. Data: 2016-08-06 19:33:32
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-08-06 o 12:09, z pisze:
    > PS. Wiem czepiam się. Ale że przez 15 lat nikomu do głowy nie
    > przyszło... :-) Żałosne
    Zupełnie jak Niesiołowski:-X

    --
    animka

  • 14. Data: 2016-08-07 03:32:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-06 o 18:19, Przemysław Ryk pisze:
    > Widziałem. To, że artykuł jest na dobreprogramy.pl nie oznacza, że ktoś tego
    > kompa poskładał z głową.

    To tylko przykładowe potwierdzenie że nie tylko mi się to zdarza i że
    nie jest to jakaś gimbaza co porwała się z motyką na słońce.

    Jak jutro/dzisiaj dojdę już do siebie ;-)
    to podeślę fotki że nie da się nominalnie i bez naciągania/piłowania
    włożyć karty graficznej do nowej obudowy nie za 30 zł :-) i zakręcić
    wszystkich śrubek i podpiąć wtyczki hdmi

  • 15. Data: 2016-08-07 09:28:58
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 7 Aug 2016 03:32:44 +0200, z napisał(a):

> [...]
    > włożyć karty graficznej do nowej obudowy nie za 30 zł :-) i zakręcić
    > wszystkich śrubek i podpiąć wtyczki hdmi

    Podsyłaj. Żałuję, że nie robiłem fot wszystkich sprzętów, które składałem.
    Gdzie jakoś nie było nigdy problemu z wstawieniem karty grafiki i
    późniejszym podpinaniem kabli sygnałowych.

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ Doskonałość jest osiągnięta, nie wtedy, gdy nie ma nic do dodania, ale ]

  • 16. Data: 2016-08-07 09:35:12
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-06 o 14:58, Michal Lukasik pisze:
> [...]
    > miejsca by to wyrównać. Dodatkowo dochodzi przesunięcie MoBo i mamy
    > klasyczny przykład kompa złożonego przez składacza-partacza. ;P

    Ze szczegółu nic nie wnoszącego do sprawy zrobiłeś całe sedno.
    Przyjrzyj się jeszcze raz. Śledź GPU jest prosto.

  • 17. Data: 2016-08-07 09:43:52
    Od: z <...@...pl>

    Faktycznie zyskałem 0,5 mm na mocowaniu MB
    A mocowanie śledzia wygląda tak:
    http://pokazywarka.pl/3o64kf/#zdjecie18629686

  • 18. Data: 2016-08-07 13:41:48
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > 10-15 lat temu jak przyszło prawidłowo przykręcić śledzia karty w obudowie
    > to się okazywało że nie da się wtedy włożyć wtyczki od monitora. I na
    > odwrót. Brakowało 1-2 mm że by wszystko pasowało.
    >
    > Dawno nie składałem ale w XXI wieku dalej występuje ten problem.
    > Czy idiotami są producenci kart czy obudów? :-)
    >
    > Nie. to nie jest jednostkowy przypadek.

    Można poluzować te wkręty po obu stronach wtyczki, wtedy sam śledź względem
    karty dostaje milimetr luzu i to może wystarczyć żeby skorygować problem.

    --
    Wiktor S.

  • 19. Data: 2016-08-07 13:54:08
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 07/08/2016 08:35, z wrote:

    > Ze szczegółu nic nie wnoszącego do sprawy zrobiłeś całe sedno.
    > Przyjrzyj się jeszcze raz. Śledź GPU jest prosto.

    Owszem, ale jest na złej wysokości, a nie obniżysz go bo pozostałe
    śledzie to uniemożliwiają.

    BTW. Zaczynam mieć wrażenie, że w życiu nie złożyłeś żadnego komputera.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 20. Data: 2016-08-07 17:25:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-07 o 13:54, Michal Lukasik pisze:
    > Owszem, ale jest na złej wysokości, a nie obniżysz go bo pozostałe
    > śledzie to uniemożliwiają.

    Nawet gdyby przeszkadzały to nie ta skala wartości

    Tu nie są problemem śledzie tylko miejsce otworów w obudowie albo
    przykręcenie płyty głównej.
    Bez piłowania płytę można przesunąć o 0,5 mm. nie więcej

    Chyba że się praktykuje druciarstwo i jakieś wkręty o mniejszej średnicy

    Tak się kombinowało za czasów pierwszych płyt AT z taką wielką
    podnoszoną pokrywą. Pamiętasz? :-)

    > BTW. Zaczynam mieć wrażenie, że w życiu nie złożyłeś żadnego komputera.

    I wzajemnie