  • 11. Data: 2018-01-24 00:08:22
    Temat: Re: Kiedy Toyoty rok produkcji 2018 beda w salonach?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-23 o 21:53, Gadacz102 pisze:
    > Użytkownik "Poldek"
    >
    > Niby tak. Tyle, że konfigurator jest pod samochody z poprzedniego roku i nie
    > wiadomo czy akurat wyposazenie na którym mi zalezy i które w poprzednim roku
    > było w pakietach dodatkowych w tym roku moze byc w standardzie albo w
    > tanszych wersjach wyposazenia.

    Patrz na forum Toyoty.
    W praktyce nigdy nie wiadomo, jak wyjdzie.
    Zamawiałem samochód (akurat nie Toyotę), spieszyłem się, bo miała być
    podwyżka cen od któregoś tam tygodnia produkcji. Zależało mi, żeby nie
    załapać się na podwyżkę. Zamówiłem, wszystko ok - planowany tydzień
    produkcji trzy tygodnie przed tygodniem z podwyżką. Czekam, czekam,
    czekam....
    Zaplanowany termin produkcji minął - dzwonię, pytam. Termin produkcji w
    pierwszym tygodniu po podwyżce...
    W końcu dostałem samochód w cenie z przed podwyżki, a z wyposażeniem,
    które weszło jako standard od tego tygodnia. Kosztowało to wcześniej w
    opcji parę ładnych tysięcy (aktywny tempomat i front assist).

    > No i te 3- 4 miesiące czekania.

    Minie, jak z bicza strzelił.

    > Może diler juz zamówił cos na plac.

    To pytanie do dilera.

    Ogólnie doradzam - wyluzuj się.
    Na razie wygląda, jakbyś się ostro napalił, a to nie jest dobry stan do
    kupowania nowego samochodu.

  • 12. Data: 2018-01-24 13:03:39
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Na przełomie wakacji, kiedy to modernizuje się linie produkcyjne? Tak to
    > działa w każdym dużym przemyśle.

    Generalnie dwa razy do roku - np. w kwietniu i w listopadzie na taśmie
    produkcyjnej są wprowadzane zmiany. Czyli np. samochód, który zjechał z
    taśmy w marcu 2017 roku rok modelowy 2017 i rok produkcji oczywiście
    2017. Powiedzmy, że 15 kwietnia jest zmiana ustawień na taśmie i
    samochód, który zjechał z taśmy 20 kwietnia jest już nieco inny od tego
    z marca i ma rok modelowy 2018, rok produkcji 2017. Takie samochody są
    robione do listopada 2017. Pod koniec listopada jest zmiana ustawień na
    taśmie i samochód, który zjechał z taśmy na początku grudnia jest już
    inny od tego z kwietnia-listopada, ale nadal ma rok modelowy 2018, rok
    produkcji 2017. Od początku stycznia przez ok. 3 miesiące jest krótki
    okres, gdy rok modelowy zgadza się z rokiem produkcji :-)
    To jest tylko przykład, akurat zaczerpnięty nie z Toyoty, tylko z VW Golfa.
    Zmiana roku modelowego u każdego producenta, a nawet dla każdego modelu
    może być w innym momencie.

  • 13. Data: 2018-01-24 13:42:07
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-01-24 o 13:03, Poldek pisze:

> [...]
    > Zmiana roku modelowego u każdego producenta, a nawet dla każdego modelu

    Zdaje się, że w polskim VW przerwa jest w wakacje - prawie wszyscy idą
    na urlopy, a linia stoi. Z kolei znam kogoś w Faurecii - przerwę mieli w
    grudniu.
    T.

  • 14. Data: 2018-01-24 22:21:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Jan 2018 08:52:14 +0100, Gadacz102 napisał(a):
    > U?ytkownik "J.F." > Ale modernizuje sie w lipcu 2017.
    >
    > Czyli auta z data produkcji 2018 ju? gdzies stoja na placach i to kiedy
    > znajda sie w salonach zalezy od polityki?

    "Modele 2018-xxx", nie mylic z data produkcji ... ktora czesto nie
    jest podana.

    A od polityki owszem - sa ludzie na swiecie, ktorzy chca jezdzic nowym
    modelem, i chca za to zaplacic. Ale w Polsce takich malo.
    U nas jak widac reklamuja wyprzedaz rocznika 2017.

    J.