  • 31. Data: 2017-10-16 08:01:07
    Temat: Re: Kiedy mozna przestac zmieniac olej...?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Tak z technicznego punktu widzenia, to obawiam się że ubywając
    > oleju, wcale nie ubywa syfu w układzie, więc jakoś oleju
    > niekoniecznie jest lepsza dzięki temu że go ciągle dolewasz.

    Ale w jakim sensie? Ze filtr oleju nei wyłapuje?

    > Natomiast z ekonomicznego punktu widzenia, to o taki silnik pewnie
    > już w ogóle nie warto dbać i tyle tylko że należy przejść na
    > najtańszy olej jaki jest.

    Taki silnik, czyli jaki?
    Bo w dobie silników ktore biora po litr oleju na 1000km taki co bierze
    0,2-0,3 to jaki to jest silnik? :)

    > No chyba że planujesz remont tego silnika, to wtedy moim zdaniem lać
    > taki jak ma być i wymieniać zgodnie z harmonogramem.

    Obawiam sie ze remont takiego silnika w obecnych czasach jest
    ekonomicznie mało opłacalny. Niestety.

    > Zakładając że silnik to trup, to pewnie i tak nie warto

    Jeszczeraz zapytam - trup bo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 32. Data: 2017-10-16 08:30:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 października 2017 13:13:35 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > No tak, ale to rozumiem, ze powiedzmy na jednym oleju przejechałes
    > powiedzmy 40.000. To trudno zebys zauwazył jakies wieksze zuzycie
    > silnika, tudziez jakies awarie z tym zwiazane skoro pilnujesz poziomu
    > oleju.

    Biorą pod uwage ze auta zmieniam co 3-5 lat to moze byc jak piszesz
    Dodam jeszcze ze paska rozraządu itp tez nie zmieniam jak auto kupie czy tam później
    wg kilometrów.
    Na kilkanaście aut raz mi pasek pękł w audi 80b2
    Wymiana silnika była tańsza niźli wymiany pasków w poprzednich autach. Tak
    statystycznie do problemu podchodzę;)
    To b2 to coś koło roku 2002 od tego czasu z 7 aut się przewinęło u mnie i u zony bez
    bawienie się w wymiany pasków i oleju więc na ew wymianę kolejnego silnika
    zaoszczędzone już mam;)
    No i co najważniejsze dla poniektórych- bardzo ekologiczny jestem unikając wymian
    oleju;)

  • 33. Data: 2017-10-16 08:40:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 października 2017 14:08:40 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Bynajmniej. Natomiast dziwi mnie to, że na.grupie samochodowej
    > znalazł się ktoś, kto nie wie co sobą reprezentuje motul,

    A co "soba reprezentuje"?
    W wolnych chwilach poczytam co to ten motul bo na dzisiaj to wychodzi mi że to zwykły
    olej + duzo marketingu
    Skoro mondeo na fordowskim 5w40(cena wówczas śmiesznie niska) jeździło, galaxy tak
    samo to nie widzę powodów aby wlewać pewnie kilkakrotnie droższego motula.
    pomijając
    > cały ten marketingowy bełkot, jaki faktycznie jest w branży.
    > Zaproponuj komuś, kto się ściga na 2 lub 4 kołach (niekoniecznie
    > profesjonalnie), żeby zalał coś innego niż 300V....
    A czy ma na grupie o ścigających się piszemy czy może jednak więcej tu takich co
    autami z z 6 cyfrowym przebiegiem jeżdżą?

  • 34. Data: 2017-10-16 09:34:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > w audi 80b2 Wymiana silnika była tańsza niźli wymiany pasków w
    > poprzednich autach. Tak statystycznie do problemu podchodzę;)

    I tak w sumie trzeba podchodzic.
    Ja mam odwrotnie - przewaznie zmieniam rozrzad zaraz po kupnie.
    Ale przy ostatnich dwóch autac pstapiłem inaczej bo raz własciciel
    zarzekał sie ze zmienił i wyglada ze mowił prawde a drugi raz auto
    kupowane w salonie uzywek i wychodziło z dokumentów ze jeszcze jest czas
    do zmiany.
    niestety czas tez kosztuje, przy ewentualnym peknieciu paska laweta, brak
    auta na jakis czas - ale pełna zgoda, koszty, prawdopodobienstwo i tak
    trzeba do tego podejsc.
    Kazdy ma inna sytuacje, inne wyliczenia :)

> [...]
    > kolejnego silnika zaoszczędzone już mam;) No i co najważniejsze dla
    > poniektórych- bardzo ekologiczny jestem unikając wymian oleju;)

    Z ciekawosci - dlaczego tak czesto zmieniasz auta?
    Nuda?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 35. Data: 2017-10-16 09:59:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 października 2017 09:34:01 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > niestety czas tez kosztuje, przy ewentualnym peknieciu paska laweta, brak
    > auta na jakis czas
    Bodajże 22zł miesięcznie w mbanku płace za Assistance aut24 i jakby co to lawetę
    podstawiają i do 3 dni auto zastępcze.
    Jak multiplą w lesie w kamień przywaliłem i olej wypłynął to zadzwoniłem do nich za
    ok godz w srodku lasu była laweta, zawiozła multiple na warsztat a ja dostałem auto
    zastępcze.
    Te 22zł na miesiąc to władnie taki mój dupochron na sytuacja jaki piszesz wyżej

    > - ale pełna zgoda, koszty, prawdopodobienstwo i tak
    > trzeba do tego podejsc.
    > Kazdy ma inna sytuacje, inne wyliczenia :)

    Ano właśnie. Tym bardziej ze u mnie auto niezbędne nie jest i nawet tydzień bez auta
    to żaden problem. co innego jak ktoś autem zarabia np.

    > Z ciekawosci - dlaczego tak czesto zmieniasz auta?
    > Nuda?

    A ciekawe pytanie
    Sam się musze zastanowić nad odpowiedzią;)
    Chyba Multiplą najdłużej jeżdżę z dotychczasowych aut bo to już od 2013 roku będzie.
    Ale to tak wygodne, bezawaryjne(jtd mam) i ekonomiczne auto że póki co nie zamierzam
    go sprzedawać póki co.

  • 36. Data: 2017-10-16 10:39:20
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Chyba Multipla

    czy dwa rowery bez rozkrecania tam wejda? + dwie osoby z przodu. siedzenia
    chyba da sie wywalic?
    thx

  • 37. Data: 2017-10-16 11:01:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > ja dostałem auto zastępcze. Te 22zł na miesiąc to władnie taki mój
    > dupochron na sytuacja jaki piszesz wyżej

    Ja juz chyba z dwa razy płaciłem za lawete podczas kiedy miałem ja jako
    assistance do OC - nie mogę się połapać przy którym OC co mi przysługuje
    :)))))

    > Ano właśnie. Tym bardziej ze u mnie auto niezbędne nie jest i nawet
    > tydzień bez auta to żaden problem. co innego jak ktoś autem zarabia
    > np.

    Otóz to.

    > A ciekawe pytanie
    > Sam się musze zastanowić nad odpowiedzią;)

    Podskurnie czujesz ze powoli przychodzi czas na zmiane oleju i rozrzadu
    :)))) i wolisz sprzedac niz robic ;-P

    > Chyba Multiplą najdłużej jeżdżę z dotychczasowych aut bo to już od
    > 2013 roku będzie. Ale to tak wygodne, bezawaryjne(jtd mam) i
    > ekonomiczne auto że póki co nie zamierzam go sprzedawać póki co.

    Ja mam co prawda 1,6 16V LPG ale rozumiemy sie bez słów ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 38. Data: 2017-10-16 11:05:19
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-10-14 o 20:26, m4rkiz pisze:

    > bzdury^2

    potwierdzam empirycznie - po latach zalewania polsyntetykami 10w40
    zacząłem zalewać 0w30(?) i 5W(cośtam) syntetycznymi. Nic złego się nie
    działo i nie dzieje - no może bardziej znaczy teren kapaniem, a poza tym
    to lata jak strzała.

  • 39. Data: 2017-10-16 11:08:10
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Kupiłem auto jak miało 120kkm przebiegu i juz wtedybrało ok 0,1-0,15 na
    > tysiac.
    > Obecnie ma nakulane prawie 400 ibierze dwa razy tyle.

    daj spokój - to normalne zużycie.
    zerknij do instrukcji od swojego samochodu i w tabelce znajdź zużycie
    oleju na 1000km :)

  • 40. Data: 2017-10-16 12:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik abn140 a...@g...com ...

    > czy dwa rowery bez rozkrecania tam wejda? + dwie osoby z przodu.
    > siedzenia chyba da sie wywalic?

    Z przodu masz 3 siedzenia.
    siedzenia z tyłu wyciagasz w jakies 3 minuty.
    Na lezaco to pewnie bez problemu, nie wiem bo ja rowery na dachu woze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,