  • 1. Data: 2017-10-15 09:58:04
    Temat: mały samochod spalanie jaki?
    Od: kloi <s...@f...pl>

    Niewielki samochód z silnikiem benzynowym o najmniejszym spalaniu przy
    140km/h... jaki wybrac???

    tak przeglądam testy i widzę że te niby ekonomiczne 1.0 75KM np od skody
    fabi łykają 7-8 litrów przy tej prędkości

    wcale to nie jest mało w porównaniu do mojego obecnego stilo 1.6 16V
    który przy tej prędkości też łyka 8l/100

    mam też pande 1.1 MPI i na trasie 500km gdzie połowa to autostrada
    reszta to drogi lokalne, na autostradzie przy V=120km i lokalnych
    drogach 50-90km/h wychodzi 5l/100

    podobno suzuki baleno się wyróżnia ale nie mogę trafić na jakieś
    sensowne testy spalania

  • 2. Data: 2017-10-15 10:44:43
    Temat: Re: mały samochod spalanie jaki?
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-10-15 o 09:58, kloi pisze:
    > Niewielki samochód z silnikiem benzynowym o najmniejszym spalaniu przy
    > 140km/h... jaki wybrac???

    Przy takiej prędkości największe znaczenie ma opór powietrza, szukaj
    takiego z najmniejszym Cx, tylko nie wiem czy producenci udostępniają
    takie dane ;)
    Przykładowe kształty i współczynniki :)
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/62/
    Drag-it.svg

  • 3. Data: 2017-10-15 11:48:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > drogach 50-90km/h wychodzi 5l/100
    >
    > podobno suzuki baleno się wyróżnia ale nie mogę trafić na jakieś

    Na AutoCentrum zaglądałeś?

    https://www.autocentrum.pl/spalanie/

    Dane pochodzą od kierowców. Po odsianiu extremów można sobie wyrobić zdanie.

    Jest jedna rzecz:
    Często paradoksalnie dla tej samej budy oszczędniejsze bywa autko z
    większym silnikiem.
    Uzasadnienie: kierowca mając słabszy silnik depcze pedał gazu do
    podłogi, chcą uzyskać jako-taką dynamikę. W większym/mocniejszym silniku
    wystarczy lekko przycisnąć pedał gazu - mamy to samo.
    Na autostradach bywa, że przykładowo przy 120 km/h słabszym silnikiem
    często ciężko już coś wyprzedzić, jedziemy na maksymalnym zużyciu
    paliwa, a to samo autko z większym silnikiem dopiero zaczyna się budzić
    do życia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2017-10-15 11:51:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.10.2017 o 11:48, Adam pisze:

    > Na AutoCentrum zaglądałeś?
    >
    > https://www.autocentrum.pl/spalanie/
    >
    > Dane pochodzą od kierowców. Po odsianiu extremów można sobie wyrobić
    > zdanie.

    Są zaniżone. Nawet na tej grupie większość ludzi zaniża spalanie, bo
    swoje ogonki chwalą;)

    Shrek

  • 5. Data: 2017-10-15 13:13:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Są zaniżone. Nawet na tej grupie większość ludzi zaniża spalanie, bo
    > swoje ogonki chwalą;)

    Powodów jest kilka ale imo jednym z nich jest to ze wiekszosc osób tak
    naprawde nie wie ile ich auto pali.
    Dlaczego?

    Przykładowo dlatego, ze tak naprawde nie wie ile przejezdza km.
    Z moich obserwacji auta pokazuja przejechane km z dokładnoscia 100% do
    przekłaman rzedu nawet 8-9%.
    A skoro przekłamuje dystans to przekłamuje tez spalanie.
    Nigdy tez nie spotkałem się z autem które by ten dystans pokazywało za
    duzy.
    Powodów imo mozna się domyslic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 6. Data: 2017-10-15 13:14:46
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > podobno suzuki baleno się wyróżnia ale nie mogę trafić na jakieś sensowne
    > testy spalania

    Tu masz dużą ilość danych https://www.spritmonitor.de/en/ Przy
    sprawdzaniu na moich samochodach zawsze była różnica +1 litr na moją
    niekorzyść. Prawdopodobnie z powodu lepszego paliwa i ogólnej
    infrastruktury drogowej.
    Wojtek

  • 7. Data: 2017-10-15 13:51:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.10.2017 o 13:13, Budzik pisze:

    > Powodów jest kilka ale imo jednym z nich jest to ze wiekszosc osób tak
    > naprawde nie wie ile ich auto pali.
    > Dlaczego?
    >
    > Przykładowo dlatego, ze tak naprawde nie wie ile przejezdza km.

    Ciekawe - mój pokazuje bardzo dokładnie - w sensie jak jadę przez pół
    Polski, to różni się od tego z Google maps o jakies kilka (czasem
    kilkanaście km) km więcej. I pewnie to rzeczywiście kilka km więcej
    przejechałem, bo na stację zjechać do kibelka, itp.

    Co do niewiedzy to raczej bym się spodziewał, że po prostu nigdy tego
    nie przeliczyli, tylko patrzą na komputer.

    Ale w większości wypadków ludzie przeżywają dysonans poznawczy i na siłę
    wmawiaja sobie, że ich dizel na 10 km trasie dom praca w korkach, pali
    tyle co pisali inni, którzy również chcieliby wierzyć w to co napisali;)

    Jak mówię znajomym, ze mój Accord pali 14 lpg w miescie, to mówią mi, ze
    ich disle to 4,5 w zimę w mieście w korkach;) Zresztą zobaczysz - zaraz
    ktoś napisze:P

    Shrek

  • 8. Data: 2017-10-15 14:55:12
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 15 października 2017 13:51:42 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    >
    > Jak mówię znajomym, ze mój Accord pali 14 lpg w miescie, to mówią mi, ze
    > ich disle to 4,5 w zimę w mieście w korkach;) Zresztą zobaczysz - zaraz

    Chcesz moje logi z dizla? ;)
    Co prawda tych 4,5 czesto nie widuje ale srednio mam 5,5. A jak po miescie jezdze w
    zimie to maks co widzialem to 6,5 niecałe.
    Notowane pracowicie przy dystrybutorze. No i w oparciu o odometer z auta. Az takiej
    paranoi nie mam aby licznikowi nie wierzyć. Choć wskaznik zuzycia paliwa z kompa to
    cygani na -0.5 do -1.2...

  • 9. Data: 2017-10-15 15:08:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.10.2017 o 14:55, s...@g...com pisze:

    > Chcesz moje logi z dizla? ;)

    A nie mówiłem:P

    Shrek

  • 10. Data: 2017-10-15 15:24:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > (czasem kilkanaście km) km więcej. I pewnie to rzeczywiście kilka km
    > więcej przejechałem, bo na stację zjechać do kibelka, itp.

    Ale w jakim sensie ciekawe?
    No przeciez mowie ze takie co pokazuja dokładnie tez sa.
    Przykładowo stary leciwy fiat scudo na oponach 185 80 14 pokazuje mniej
    wiecej tyle ile sie przejedzie.
    Mowie mniej wiecej bo np. róznica miedzy nowa opona a opona która ma
    powiedzym zjechany o 6mm bieznik to juz około 2% wiec dokładna dokładnosc
    jest wrecz niemozliwa :)

    > Co do niewiedzy to raczej bym się spodziewał, że po prostu nigdy
    > tego nie przeliczyli, tylko patrzą na komputer.

    To drugi powód.
    Przykładowo w moim ducato 2.0 było tak:
    na poczatku pokazywał zawsze ok 0,4 za mało.
    potem po wymianie wtryskiwaczy zaczał pokazywac idealnie
    a potem po wymianie pompy w zbiorniku pokazuje 0,8 za mało.
    Nie wiem czy potrzebna jest jakas kalibracja czy co...

    Drugie ducato z silnikiem 2.3 pokazuje idealnie.

> [...]
    > siłę wmawiaja sobie, że ich dizel na 10 km trasie dom praca w
    > korkach, pali tyle co pisali inni, którzy również chcieliby wierzyć

    To oczywiście tez ma znaczenie.

    > Jak mówię znajomym, ze mój Accord pali 14 lpg w miescie, to mówią
    > mi, ze ich disle to 4,5 w zimę w mieście w korkach;) Zresztą
    > zobaczysz - zaraz ktoś napisze:P

    :))))
    Dlatego własnie uwazam, ze DOKLADNIE w całej masie to ludzie nie wiedzia
    ile ich auta pala, jedni wiedza lepiej, inni gorzej ale co do zasady to
    tylko w przyblizeniu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko