  • 41. Data: 2017-10-16 16:42:53
    Temat: Re: Kiedy mozna przestac zmieniac olej...?
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > potwierdzam empirycznie - po latach zalewania polsyntetykami 10w40
    > zacząłem zalewać 0w30(?) i 5W(cośtam) syntetycznymi. Nic złego się nie
    > działo i nie dzieje - no może bardziej znaczy teren kapaniem, a poza tym
    > to lata jak strzała.

    Jakby co to ostrzegałem.

    Endriu

  • 42. Data: 2017-10-16 18:23:06
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2017-10-15 o 23:20, Tomasz Pyra pisze:
    > Tak z technicznego punktu widzenia, to obawiam się że ubywając oleju, wcale
    > nie ubywa syfu w układzie, więc jakoś oleju niekoniecznie jest lepsza
    > dzięki temu że go ciągle dolewasz.
    Napisał, że będzie wymieniał filtr, więc grubszy syf zostanie na dnie
    miski, albo w filtrze. Przy założeniu, że pompa oleju nie ciągnie z
    samego dna miski (a w większości przypadków raczej tak przecież nie
    jest), to syf w układzie nie powinien przeszkadzać. Poza tym ile tego
    syfu powstaje we współczesnych silnikach i przy nowoczesnych olejach?

    Maciek

  • 43. Data: 2017-10-16 20:39:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > daj spokój - to normalne zużycie.

    Ale w jakim sensie mam dac spokój?
    Przeciez nie pytałem o to czy dac spokój... :)))

    > zerknij do instrukcji od swojego samochodu i w tabelce znajdź
    > zużycie oleju na 1000km :)

    Te tabelki to przeciwnosc pewnego sklepu z rtv - dla idiotów ;-)

    Kolega ma identyczny silnik z przebiegiem rzedu 150 i bierze mu jakies
    pol miarki (czyli około pol litra) miedzy zmianami czyli przez około
    35kkm.
    Z moim od samego poczatku było gorzej, widocznie ktos nie dbał, katował
    na zimnym etc. Diesla łatwo w ten sposób obciazyc.

    Zreszta silnik mega popularny bo to fiatowska jednostka jtd 2.0 i to nie
    jest silnik przy ktorym ludzie by sie skarzyli ze bierze olej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 44. Data: 2017-10-18 08:42:00
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    wiadomości news:XnsA80E7AC835B5Ebudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Jak wiadomo auta biora olej.
    > Czasami minimalne ilosci, czasami całkiem spore.
    >
    > Kiedy mozna przestać zmieniac olej?
    > Czy np jeżeli w okresie miedzy zmianami wlewam do silnika 2 x tyle oleju
    > ile sie tam znajduje to wymiana przestaje miec sens?

    Chyba wtedy gdy na 15000-20000 km zjada ci banke 5 oleju.
    Ale raz na 2-3 bańki chyba i tak warto wymienic caly olej zeby syf z dna
    miski olejowej sciągnąć, bo niewatpliwie sie jakis nazbieral

    Pzdr

  • 45. Data: 2017-10-19 11:57:02
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    >
    > Zreszta silnik mega popularny bo to fiatowska jednostka jtd 2.0 i to nie
    > jest silnik przy ktorym ludzie by sie skarzyli ze bierze olej.

    owszem, mam 1.9jtd i nie pamiętam kiedy olej wymieniałem-pewnie ze 30
    dychy temu.
    ostatnio zacząłem wyznawać zasadę, że latam jakieś 30-40kkm i dolewam
    tylko jeśli spadnie poziom a po tym przebiegu zlewam olej i zalewam
    świeży. Doszedłem również do wniosku, że nie widzę różnicy negatywnej w
    kupnie taniego oleju (naszego Lotosu) zamiast drogiego mobila czy castrola.

  • 46. Data: 2017-10-19 16:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

> [...]
    > zalewam świeży. Doszedłem również do wniosku, że nie widzę różnicy
    > negatywnej w kupnie taniego oleju (naszego Lotosu) zamiast drogiego

    A duze sa roznice w cenie?
    Bo w sumie jak pare razy porównywałem to ja leje castrola bo mi najtaniej
    wychodził.

    --
    Pozdrawia... Budzik