  • 131. Data: 2018-06-03 21:38:24
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, June 3, 2018 at 9:30:46 PM UTC+2, Uzytkownik wrote:

    > Dla Ciebie jako kierowcy nic nie oznacza, bo nie tyczy się Ciebie. Nie
    > masz prawa się powoływać na ten zapis, aby usprawiedliwiać swoje
    > niestosowanie się do Art. 26 oraz Art. 27

    ciekawe...

    Art. 4.Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
    liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego,
    chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.

    BTW o ile pamietam byl projekt (juz nawet w sejmie?) dajacy pierwszenstwo pieszym
    wchodzacym na przejscie, ale zostal odrzucony...

  • 132. Data: 2018-06-03 21:50:13
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, June 3, 2018 at 9:38:26 PM UTC+2, WS wrote:

    > BTW o ile pamietam byl projekt (juz nawet w sejmie?) dajacy pierwszenstwo pieszym
    wchodzacym na przejscie, ale zostal odrzucony...

    update:
    o projekcie mozna poczytac np. tu
    http://strefapiesza.blox.pl/2014/04/Prawdziwe-pierws
    zenstwo-dla-pieszych-Nareszcie.html

    ale nie przeszedl!!!

    czyli zostalo po staremu:
    pieszy ma pierwszenstwo dopiero na przejsciu, ale nie moze na nie wejsc "tuz przed
    pojazd", czyli np. jesli stoi i czeka, to nie ma zadnego obowiazku zatrzymywac sie i
    go wpuszczac!

  • 133. Data: 2018-06-03 21:54:00
    Od: CTP <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 czerwca 2018 19:26:28 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Mówi o tym punkt 4 tego samego artykułu.
    >
    > Art. 49
    > 4. Zakaz zatrzymania lub postoju pojazdu nie dotyczy unieruchomienia
    > pojazdu wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.

    Pieszy stojący PRZED przejściem, to nie są "warunki lub przepisy ruchu drogowego".
    Takie warunki to są np. korek czy wyjazd z drogi podporządkowanej. Pieszy stojący
    PRZED przejściem NIE MA pierwszeństwa, więc nie musisz mu go udzielać. Dopiero pieszy
    znajdujący się NA przejściu zyskuje wszystkie prawa.

    Ja nie mogę się doczekać czasów, kiedy sądy zaczną karać po równo idiotów, którzy
    omijając potrącili pieszego jak i tych "uprzejmych".
    CTP

  • 134. Data: 2018-06-03 22:03:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.06.2018 o 15:55, neelix pisze:

    > Wystarczy nie bredzić. :-)

    Aha - czyli ustąpił, ale pierdolnął:P

    > Skasować przejazdy skoro nie potrafia zachować szczególnej ostrożności i
    > wpadają przed nadjeżdżające pojazdy!

    Albo prawka podobnie myślących jak ty.

    Shrek

  • 135. Data: 2018-06-03 22:04:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.06.2018 o 19:48, Liwiusz pisze:

    > A możesz podać przykład, kiedy pieszy nie jest ani na przejściu, ani
    > poza przejściem, tylko znajduje się w stanie "wchodzenia"?

    I kto ma pierwszeństwo na chodniku? Samochód?

    Shrek

  • 136. Data: 2018-06-03 22:04:44
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > kierowca musi zatrzymać się przed przejściem i pozwolić pieszemu wejść na
    > przejście,

    Nie ma takiego przepisu.

    > a rowerzyście wjechać na przejazd rowerowy, aby udzielić im należnego im
    > pierwszeństwa.

    Nie zawsze.
    Rowerzystę też obowiązuje znak ustąp pierwszeństwa, nawet wtedy,
    gdy jedzie po drodze dla rowerów.
    Rowerzysta musi też przepuścić pojazd nadjeżdżający z prawej
    o ile znaki nie nakazują inaczej.

  • 137. Data: 2018-06-03 22:20:04
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wystarczyło zostawić tak jak było wcześniej. Przed jezdnią koniec drogi
    > dla rowerów, za jezdną początek.
    >
    > neelix

    Przejazd dla rowerów nie należy do drogi dla rowerów,
    czyli przejazd dla rowerów nie jest częścią drogi rowerowej.
    Rowerzysta na przejeździe dla rowerów nie jedzie po drodze
    dla rowerów.
    Definicja drogi rowerowej jest w PoRD.

  • 138. Data: 2018-06-03 22:26:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-03 o 21:50, WS pisze:

> [...]
    pojazd", czyli np. jesli stoi i czeka, to nie ma zadnego obowiazku zatrzymywac sie i

    Ile to jest "tuz przed pojazd"?

    Metr, dwa, pięć, dziesięć, sto, tysiąc, a może dwanaście i pół milimetra?

    Jak wiec widzisz przepis ten jest kompletnie idiotyczny i martwy,
    ponieważ ten do kogo jest kierowany nie jest w stanie ocenić kiedy jest
    to już "tuż przed pojazd".

    Ocenić może tylko kierowca, bo to on ma wyczucie samochodu, aby określić
    jakiej drogi hamowania potrzebuje, choć nie zawsze.

  • 139. Data: 2018-06-03 22:35:33
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, June 3, 2018 at 10:26:49 PM UTC+2, Uzytkownik wrote:

> [...]
    >
    > Ocenić może tylko kierowca, bo to on ma wyczucie samochodu, aby określić
    > jakiej drogi hamowania potrzebuje, choć nie zawsze.

    Ja nie podejmuje sie ocniac, czy jest idiotyczny. Wiekszosc Europy przyjela
    peiwrwszenstwo dla piszych wchodzacych na jezdnie.

    Ale my nie i to calkowicie swiadomie, jak widac po dyskusji (p)oslow. Czyli taka wola
    ustawodawcy...

    A co do aktualnej sytuacji... dla mnie jest oczywiste, ze jesli pieszy nie jest w
    stanie oszacowac, czy samochod sie zatrzyma to powinien stac (i nie tylko ze wzgledu
    na prawo, ale po prostu zdrowy rozum).

  • 140. Data: 2018-06-03 22:38:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, June 3, 2018 at 10:21:49 PM UTC+2, Malkoit wrote:

> [...]
    > czyli przejazd dla rowerów nie jest częścią drogi rowerowej.
    > Rowerzysta na przejeździe dla rowerów nie jedzie po drodze

    ale droga dla rowerow to droga, czyli jest tam skrzyzowanie (zgodni z definicja),
    zazwyczaj nie ma znakow pierwszenstwa, czyli rownorzedne, co oznacza pierwszenstwo z
    prawej => czyli zazwyczaj rower jadacy z prawej na lewa...