  • 21. Data: 2011-01-30 21:56:09
    Temat: Re: Klawiatura USB - schemat
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 30/01/2011 12:30, Marcin Wasilewski wrote:

    > No tak, tylko potrzebujesz FTDI232 (za kilkanaście złotych), eeprom
    > szeregowy za kilkadziesiąt groszy i użyteczność tego masz i tak na
    > poziomie RS-232.

    > Natomiast tu masz za tą samą cenę pełny procesor z
    > pełnym interfejsem USB2, który nie tylko obsłuży Ci port USB, ale może
    > być całym urządzeniem, lub koprocesorem który obrobi cały syf (odbierze
    > transmisję USB i ją przetworzy, monitorować będzie zasilanie i w razie
    > potrzeby odpali przetwornicę zasilaną z baterii, zajmie się stosem
    > TCP/IP (to raczej po dodaniu pamięci), a główny procek będzie mielił to
> [...]

    Chwila - policzyles Ty koszt pisania softu na to? Bo mi wychodzi ze jak
    mam robic 100 sztuk to mi jest _taniej_ wsadzic FTDI/Prolific niz
    siedziec 1 dzien roboczy nad softem.

    > Podsumowując - na tym zrobisz bez problemu np. interface do obsługi
    > zewnętrznego dysku, na FTDI232 zapomnij, a koszt jest praktycznie ten sam.

    Ja nie mowie ze nie. Ja napisalem ze to zalezy od ilosci sztuk ktore sie
    potem sprzeda.

    > Jak już pisał kolega, ATMEL daje sporo dokumentacji jak to obsłużyć po
    > stronie PC.
    >
    > http://www.atmel.com/dyn/products/tools_docs.asp?cat
    egory_id=163&family_id=607&subfamily_id=760&tool_id=
    4441

    Uhu... powiedz mi ile godzin bede to pisal. Jesli da sie sciagnac,
    zrobic, sprawdzic i wsadzic dzialajace do SVN w ciagu _jednej_ godziny,
    to ujdzie. Jak nie, to po prostu taniej uzyc gotowca.

    --
    Jerry1111

  • 22. Data: 2011-01-30 22:37:43
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-01-30 22:56 Jerry1111 napisał(a):

    > Chwila - policzyles Ty koszt pisania softu na to? Bo mi wychodzi ze jak
    > mam robic 100 sztuk to mi jest _taniej_ wsadzic FTDI/Prolific niz
    > siedziec 1 dzien roboczy nad softem.

    Gotowy stos, nazywa się LUFA. Jest używany m.in. w nowych płytkach
    Arduino (gdzie zamiast FT232R wsadzili właśnie ATmegę32U). Poczytaj o
    możliwościach dostępnych "z palca":
    http://www.fourwalledcubicle.com/LUFA.php

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 23. Data: 2011-01-30 23:08:01
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 30/01/2011 22:37, Adam Dybkowski wrote:

    > Gotowy stos, nazywa się LUFA. Jest używany m.in. w nowych płytkach
    > Arduino (gdzie zamiast FT232R wsadzili właśnie ATmegę32U). Poczytaj o
    > możliwościach dostępnych "z palca":
    > http://www.fourwalledcubicle.com/LUFA.php

    Fajne. Bedzie trzeba dolozyc do listy 'w wolnej chwili' ;-(

    --
    Jerry1111