  • 11. Data: 2017-01-18 22:38:02
    Temat: Re: Klawiatura w laptopie
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał:

    > Przedpisatiel miał zapewne na myśli to, że banalna zmiana układu
    > klawiatury spowoduje, iż hasło wpisane, będzie inne, niż oczekiwane. Ale
    > czy taka zamiana układu klawiatury może nastąpić już podczas startu,
    > czyli przez BIOS?

    To ma sens, ale wykluczam. Lapek ma jednego wyłącznie użytkownika i nikt
    inny nie ma dostępu.

    Problem okazał się banalny. Podczas wpisywania hasła nie pojawiają się na
    ekranie gwiazki, czy litery, ale hasło jest przyjmowane i ystem sie odpala.
    Podejrzewam, że ten typ tak ma i zawsze tak było. To nie mój sprzęt i nie
    iedziałem o tym. Trrafił do mnie z innego powodu. Wypada zakończyć temat.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2017-01-18 22:57:40
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle JaNus napisał w środa, 18 stycznia 2017 22:18:

    > Przedpisatiel miał zapewne na myśli to, że banalna zmiana układu
    > klawiatury spowoduje, iż hasło wpisane, będzie inne, niż oczekiwane.

    Dokładnie tak. Banalna zmiana qwerty na qwertz może namieszać w
    niektórych hasłach. A obecnie, w dobie polityk wymuszających hasła ze
    znakami specjalnymi ryzyko, że zmiana układu klawiatury uniemożliwi
    poprawne wpisanie hasła graniczy z pewnością.

    > Ale czy taka zamiana układu klawiatury może nastąpić już podczas
    > startu, czyli przez BIOS?

    Za układ klawiatury i wybór klawiatury narodowej odpowiada
    system operacyjny, a nie BIOS. A system operacyjny ma coś takiego, jak
    domyślny (systemowy) układ klawiatury, który jest włączany podczas
    jego startu. Zwykle to jest układ amerykański albo polski-programisty,
    ale można to zmienić.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 13. Data: 2017-01-18 23:01:11
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Jan Stożek napisał w środa, 18 stycznia 2017
    22:57:

    > Za układ klawiatury i wybór klawiatury narodowej odpowiada
    > system operacyjny, a nie BIOS.

    Dopiero teraz w dalszych postach doczytałem, że OP miał na
    myśli hasło do BIOS. Czyli to nie to.