  • 11. Data: 2010-07-15 16:02:29
    Temat: Re: Klima Manualna - wilgosc po wyłączeniu
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 15 Jul 2010 15:11:30 +0200, Negro napisał(a):

    > KIENDY OSTATNI WYMIENIŁAS olej i czynnik?
    >
    > JK

    Kolina, ty śmieciu wynocha stąd!

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 12. Data: 2010-07-15 17:43:55
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Amir" wrote:
    > rok temu to robilem
    > juz ponownie czas?

    Ja po roku bezsmrodowego użytkowania również musiałem
    oczyścić parownik. Prosta sprawa w sumie - demontaż schowka,
    odchylenie maty tłumiącej, demontaż wentylatora i parownik
    można już spryskać preparatem grzybobójczym. To samo
    traktowanie na łopatki wentylatora i obudowę. Smród zniknął.

    Tylko że ja nie mam wody w nawiewach po wyłączeniu klimy.
    Owszem, czuć wilgoć, ale to raczej normalne.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 13. Data: 2010-07-15 22:14:08
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > można już spryskać preparatem grzybobójczym. To samo
    > traktowanie na łopatki wentylatora i obudowę. Smród zniknął.

    Masz tez astre II?
    ze demontowales wentylator.
    dostales sie do nieto od strony maski?

  • 14. Data: 2010-07-16 00:38:23
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > można już spryskać preparatem grzybobójczym. To samo
    > traktowanie na łopatki wentylatora i obudowę. Smród zniknął.

    demontaż wentylatora żeby się dostać do parownika? o_O
    jaki producent systemu wentylacji Behr czy Delphi?
    przecie wystarczy zdjąć klapkę od f. pyłkowego, wyjąć pyłkowy i już jest
    dostęp do parownika,

    brat

  • 15. Data: 2010-07-16 04:54:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Negro" <3...@w...pl> wrote in message news:i1n1e6$9vu$1@news.onet.pl...
    > KIENDY OSTATNI WYMIENIŁAS olej i czynnik?

    Kolina, nie doradzaj durnych rzeczy!

    Czynnika chłodzącego ani oleju się w klimie NIE WYMIENIA.

    Wilgoć po wyłączeniu klimy jest NORMALNA.

    Klimy się nie wyłącza. Jak jest za zimno to przekręcasz trochę
    pokrętło od temperatury w kierunku grzania i mieszasz zimne
    z klimy z ciepłym z nagrzewnicy...

    Klima automatyczna robi to mieszanie za Ciebie automatycznie
    i też nie wyłącza sprężarki, bo byłaby taka sama wilgoć...

  • 16. Data: 2010-07-16 04:55:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Gregorius" <n...@m...adresu.com> wrote in message

    > To pozostaje jeszcze sprawdzić [...]

    Wilgoć z kratek nawiewowych po wyłączeniu klimy jest normalna
    i nie trzeba nic sprawdzać. Klimy się w czasie jazdy nie wyłącza.

  • 17. Data: 2010-07-16 04:57:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Amir" <d...@S...pl> wrote in message

    > zawsze na maxa
    > Najpierwzanim właczam klime
    > wietrze auto, pozniej klima + zamknięty obieg nawiew max.
    >
    > tak mowi instrukcja, więc tak robie

    Dobrze robisz i wszystkie objawy są normalne.

    Jak się zrobi za zimno to nie wyłączaj klimy! Po prostu
    przekręć pokrętło temperatury odrobinę w kierunku
    grzania, poczekaj chwilkę, potem znowu odrobinkę
    w kierunku grzania i tak aż do uzyskania optymalnej
    temperatury w kabinie...

    I nie słuchaj porad ludzi, którzy się nie znają i radzą
    wymieniać czynnik chłodzący i olej w klimie.
    Tego się nie robi rutynowo w żadnym samochodzie
    a jedynie po katastrofalnej awarii/zatarciu sprężarki.

  • 18. Data: 2010-07-16 04:58:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Amir" <d...@S...pl> wrote in message

    > rok temu to robilem
    >
    > juz ponownie czas?

    Nosem poczujesz czy trzeba... Dezymfekcję robi się gdy śmierdzi pleśnią.
    Nic ten proceder nie pomoże na Twój "problem" wilgoci po wyłączeniu.

  • 19. Data: 2010-07-16 10:11:31
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    .Peeter napisać:

    > Tylko że ja nie mam wody w nawiewach po wyłączeniu klimy.
    > Owszem, czuć wilgoć, ale to raczej normalne.

    Nie wiem czy to normalne. Poprzednio jeździłem Fabią
    z manualną klimą i mokre kratki miałem tylko wtedy,
    gdy za mocno chłodziłem w stosunku do panującej na
    zewnątrz temperatury - (przyznam, że zachłysnąłem się
    tym cudownym wynalazkiem w moim drugim z kolei aucie,
    a pierwszym z klimą).

    Tu w zasadzie działa proste zjawisko fizyczne.
    Jeśli na chłodną powierzchnię dostarczymy ciepłe
    i wilgotne powietrze, to co zachodzi?

    Na filtrze pyłkowym zachodzi dokładnie takie samo
    zjawisko. Nic więc dziwnego, że zaraz instalacja
    się zagrzybia.

    Jeździłem Fabią 4 lata i jak nauczyłem się zeń
    korzystać z głową, to nie było problemu ze smrodem,
    mokrych kratek, parujących szyb, etc. W M6 ani razu
    nie poczułem tego specyficznego zapachu -- od 2 lat
    jazdy.

    Czasem, gdy wracam do domu i zostawię auto na powietrzu
    i za 20-30 min. gdzieś jadę, na szybach przez 1-2sek.
    po uruchomieniu nawiewu zachodzi para, ale po chwili
    znika -- i to można uznać za normalne.

    Ostanio tylko prowizorycznie (niby tak się zaleca)
    odpaliłem Forte do klimatyzacji.

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl

  • 20. Data: 2010-07-16 11:19:36
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "amir" wrote:
    > Masz tez astre II?
    > ze demontowales wentylator.
    > dostales sie do nieto od strony maski?

    Nie nie, to nie Astra II. :-) Klimatyzacja to klimatyzacja,
    w każdym aucie zasady nią rządzące są takie same,
    tylko konstrukcja trochę inna. :-) Jak jest w AII, nie mam
    pojęcia, nigdy nie miałem okazji w takiej grzebać. :-)

    Odpowiedź tyczyła się pytania "Czy po roku muszę
    znowu robić odgrzybianie?". :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter