  • 31. Data: 2014-10-23 19:15:17
    Temat: Re: Kłopot z panoramą poziomą
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-23 o 16:56, Gotfryd Smolik news pisze:

    > (żartuję, ale idzie o ostrość "punktów kontrolnych")

    Domyślam się, że algorytm jakoś musi połączyć ze sobą odpowiednie
    fragmenty więc ostrość jest wskazana.

    Próbowałem powtórzyć panoramę przy identycznych ustawieniach, takich jak
    mi nie wyszło na molo lecz w miejscu zamieszkania. Stanąłem blisko
    barierki - podobnie jak było na molo. No i wszystko ładnie wyszło. Nie
    wiem w czym rzecz...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 32. Data: 2014-10-23 23:42:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-23 o 18:44, JDX pisze:
    > Może to: http://www.johnhpanos.com/epcalib.htm

    Dziękuję. Bardzo ciekawa lektura. Świetny pomysł z tym plastrem na
    szybie. Aczkolwiek zwróć uwagę, że autor nie wspomina o tym, że istotne
    jest aby określać NPP z takimi nastawami odległości ostrzenia, jakie
    będą potem wykorzystywane. Jako niewtajemniczony w temat nigdy nie
    doszukałbym się różnicy pomiędzy metodą dwóch ołówków na stole i w/w.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 33. Data: 2014-10-24 00:49:12
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2014-10-23 12:17, Marek pisze:

    > panoramy... No i faktycznie odległość ostrzenia zmieniałem.

    I to jest prawdopodobnie powodem. pewnie obiektyw zmienił położenie
    soczewek. I stąd się rozjechał NPP.

    Wojtek

    --
    polecam solidny polski hosting:
    ========== www.smarthost.pl ===

  • 34. Data: 2014-10-24 12:20:05
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-24 o 00:49, crazy bejbi pisze:

    > I to jest prawdopodobnie powodem. pewnie obiektyw zmienił położenie
    > soczewek. I stąd się rozjechał NPP.

    To wszystko jest dziwne trochę... Nie do końca jestem pewny takiej
    interpretacji ale przy następnej próbie (jutro zamierzam wyskoczyć w
    teren) poeksperymentuję.

    Zrobiłem eksperyment w międzyczasie. Może nie super precyzyjny bo dłonie
    mi zamarzały. Otóż zastosowałem ustawienia NPP takie jak zanotowałem
    sobie przy posłużeniu się ołówkami na stole. Wybrałem tym razem za cel
    odległe obiekty w postaci pręta w barierce tarasowej (ze 3m) a w
    perspektywie okno domu (100m). Ustawiłem ostrzenie na dom - czyli
    zupełnie inne niż przy ustawianiu NPP. Sprawdzam czy rozjeżdża się
    położenie pręta na tle okna w funkcji obrotu aparatu - trzyma
    równiusieńko. Przynajmniej wizualnie. Może jakieś mikroprzesunięcie
    wykryłbym robiąc 2 zdjęcia w skrajnych pozycjach obrotu, robiąc cropa z
    obu, i szybko je przełączając. W każdym razie nie widzę jakiegoś
    zauważalnego wpływu (przy ogniskowej 24mm) odległości ostrzenia na
    zmianę NPP. Nie rozumiem za bardzo czemu się nie rozjeżdża... Delikatna
    wydłużenie ogniskowej bardzo wpływa na NPP, który się przesuwa w
    kierunku środka obiektywu. Aparat wtedy trzeba 3cm do przodu wysunąć
    (choć spodziewałem się w drugą stronę).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 35. Data: 2014-10-24 18:22:26
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2014-10-23 19:15, Marek pisze:

> [...]
    > mi nie wyszło na molo lecz w miejscu zamieszkania. Stanąłem blisko
    > barierki - podobnie jak było na molo. No i wszystko ładnie wyszło. Nie

    no cóż. prawo Murphiego :-)

    W tych ładniejszych miejscach są czasami takie dziwne rzeczy, że statyw
    się minimalnie, niezauważalnie poruszy. I potem się nie chce skleić. A
    żeby powtórzyć trzeba jechać na drugi koniec świata :-)

    Wojtek

  • 36. Data: 2014-10-24 20:38:58
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-24 o 18:22, crazy bejbi pisze:

> [...]
    > się minimalnie, niezauważalnie poruszy. I potem się nie chce skleić. A
    > żeby powtórzyć trzeba jechać na drugi koniec świata :-)

    Nie wykluczone - gdy trząsłem się z zimna, to pewnie całe molo wibrowało
    wraz z pobliskimi budynkami i statywem włącznie :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek