  • 1. Data: 2014-10-30 21:49:31
    Temat: Kłopoty z obrazem i dźwiękiem TV
    Od: "Zocha" <...@...pl>

    Wszystko było OK dopóki korzystałam z TV kablowej.
    Problemy zaczęły się od czasu zmiany na TV odbieraną
    poprzez modem i dekoder.
    W obu przypadkach przekaz analogowy.
    Problem objawia się tym, że z różną częstotliwością,
    czasami nawet co chwilę, obraz psuje się do postaci
    jakby pikseli. Trwa to krótką chwilę i samo wraca
    do normy.
    Ponadto, też od czasu do czasu, występują jakieś dziwne
    dźwięki w rodzaju jakby kliknięcia.
    Często te zakłócenia obrazu jak i dziwne dźwięki pojawiają
    się równocześnie, ale zdarzają się także oddzielnie.

    Zdaję sobie sprawę z tego, że wskazanie konkretnej przyczyny
    po podaniu tylko powyższych danych nie będzie możliwe.
    Jednak proszę o ukierunkowanie poszukiwań powodu tych
    kłopotów.

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 2. Data: 2014-10-30 23:16:25
    Temat: Re: Kłopoty z obrazem i dźwiękiem TV
    Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl>

    Zocha wrote:

> [...]
    > po podaniu tylko powyższych danych nie będzie możliwe.
    > Jednak proszę o ukierunkowanie poszukiwań powodu tych

    Objawy wskazują na błędy w przekazie sygnału cyfrowego, pewnie jest za słaby
    sygnał, ale nieco niejasno opisałaś aktualną konfigurację, podaj więcej
    szczegółów, jak i co jest połączone.

  • 3. Data: 2014-10-30 23:28:01
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Zocha" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Wszystko było OK dopóki korzystałam z TV kablowej.
    > Problemy zaczęły się od czasu zmiany na TV odbieraną
    > poprzez modem i dekoder.

    Jaki to usługodawca? Orange? Jaki to modem i jaki dekoder?

> [...]
    > po podaniu tylko powyższych danych nie będzie możliwe.
    > Jednak proszę o ukierunkowanie poszukiwań powodu tych

    Domyślam się, że masz telewizor analogowy, a modem i dekoder dostałaś od
    usługodawcy. Sygnał dochodzi do Ciebie przez jakieś łącze internetowe, z
    którego dekoder robi sygnał analogowy dla TV. Opisane przez Ciebie
    zakłócenia są charakterystyczne dla przekazu cyfrowego i w żargonie nazywają
    się pikselozą i zacięciami dźwięku. Ogólną przyczyną jest nadmierna ilość
    błędów w danych odbieranych przez dekoder, a nawet braki całych paczek
    danych, które nie dotarły do dekodera. W szczegółach może to wynikać ze:
    - zbyt dużej ilości błędów w łączu internetowym - mówiąc prosto masz
    uszkodzony kabelek do swojego domu,
    - zbyt małej szybkości łącza internetowego, ponieważ usługodawca mógł źle
    skonfigurować sprzęt u siebie
    - uszkodzenia w kabelku łączącym modem z dekoderem,
    - uszkodzenia modemu lub dekodera.

    Jeśli masz TV analogowy, to 99,99% nie jest on w stanie zepsuć się w taki
    sposób, aby dawać opisane objawy.
    Powinnaś zgłosić usterkę do swojego usługodawcy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2014-10-30 23:54:55
    Od: "Zocha" <...@...pl>

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Na tę grupę zostałam skierowana z grupy pl.misc.elektronika.
    Zarówno z odpowiedzi tutaj, jak i na tamtej grupie, skłaniam
    się ku przyczynie w zbyt małej szybkości łącza internetowego.

    Mam szybkość 20 Mbps i podobno więcej się nie da
    (praktycznie w testach wychodzi najwyżej 16 Mbps).
    Jeśli to jest za mało, to nie powinni zawierać umowy
    na telewizję.

    Czy te efekty mogą coś zepsuć w sprzędzie u mnie w domu,
    czy jest to "tylko" niedogodność?

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 5. Data: 2014-10-31 08:40:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 Oct 2014 23:54:55 +0100, Zocha napisał(a):

    > Czy te efekty mogą coś zepsuć w sprzędzie u mnie w domu,

    Nie mogą.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2014-10-31 10:33:40
    Od: "Zocha" <...@...pl>

    Rano wyłączyłam Wi-Fi w oprogramowaniu modemu.
    Od tego momentu zarówno zniekształcenia obrazu
    jak i zakłócenia dźwięku nie pojawiają się.
    Jaki wniosek z tego wynika?

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 7. Data: 2014-10-31 11:44:23
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Rano wyłączyłam Wi-Fi w oprogramowaniu modemu.
    > Od tego momentu zarówno zniekształcenia obrazu
    > jak i zakłócenia dźwięku nie pojawiają się.
    > Jaki wniosek z tego wynika?

    Ktoś korzystał z Twojego Wi-Fi bez Twojej wiedzy. Czy miałaś włączone
    szyfrowanie i hasło?
    Albo modem nie wyrabiał się z jednoczesną obsługą karty sieciowej i Wi-Fi.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2014-10-31 11:59:02
    Od: "Zocha" <...@...pl>

    > Ktoś korzystał z Twojego Wi-Fi bez Twojej wiedzy. Czy miałaś włączone
    > szyfrowanie i hasło?
    Miałam i mam włączone szyfrowanie WPA2-PSK/AES i hasło tak
    skomplikowane, że sama go nie pamiętam. :-)
    Chyba, że ktoś przechwycił sygnał, bo konfigurując sieć na laptopie
    skorzystałam z przycisku na modemie (z lenistwa, żeby nie wpalcowywać
    tego skomplikowanego hasła)

    > Albo modem nie wyrabiał się z jednoczesną obsługą karty sieciowej i Wi-Fi.
    To też jest chyba możliwe.
    Tylko, że ja bardzo rzadko korzystałam z Wi-Fi. Nie wiem natomiast
    czy samo trzymanie Wi-Fi włączonego nie powodowało jakiegoś sprawdzania
    w pętli.

    Tak generalnie mam wrażenie, że coś u mnie "nie wyrabia się".
    Samo to, że nie mogę korzystać z Internetu szybszego niż 20 Mbps
    też chyba o czymś świadczy,

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 9. Data: 2014-10-31 19:56:08
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    W dniu 2014-10-31 11:59, Zocha pisze:

    > Tak generalnie mam wrażenie, że coś u mnie "nie wyrabia się".
    > Samo to, że nie mogę korzystać z Internetu szybszego niż 20 Mbps
    > też chyba o czymś świadczy,

    O niczym.
    Czy korzystasz z tepsianej videostrady? czyli TVoIP czy z jakiegoś
    portalu telewizyjnego w Internecie?
    Czy w ogóle zdradzisz - w końcu - o jaką usługę i jakiego operatora się
    Tobie rozchodzi.
    O jaki modem i dekoder?

    cyt. z pierwszego postu:

    > W obu przypadkach przekaz analogowy.

    ????????????? to powyższe to największa zagadka :)

    --
    B.G

  • 10. Data: 2014-11-01 14:43:35
    Od: "Zocha" <...@...pl>

    > ????????????? to powyższe to największa zagadka :)
    Żadna zagadka. Poprzednio miałam TV kablową z UPC,
    może trudno w to uwierzyć, ale ciągle jeszcze analogową..
    Obecnie, jak niżej, z tym, że telewizor cyfrowy dopiero w planach.
    Używam łącza SCART.

    Modem: LiveBox 2.0
    Dekoder: Sagemcom UHD 88
    Wszystko Orange, telefon stacjonarny poza LiveBoxem (nieinternetowy).

    Zmieniłam hasło admin na moje, średniej długości.
    Protokół IPv4
    Klucz zabezpieczeń: 26 znaków, zmieniony w stosunku do tego z
    nalepki na LiveBoxie.
    Szyfrowanie: WPA2-PSK/AES
    Poza tym nic w oprogramowaniu pod 192.168.1.1 nie zmieniałam.

    Niestety, pomimo włączenia Wi-Fi, zniekształcenia się zdarzają, chociaż
    wydaje mi się, że rzadziej. Z drugiej strony zauważyłam, że nasilają się
    one wieczorem. Czyżby liczba użytkowników Internetu/TV miała tutaj wpływ?

    Dzięki i pozdrawiam
    Zocha