  • 11. Data: 2014-11-01 15:01:54
    Temat: Re: Kłopoty z obrazem i dźwiękiem TV
    Od: "Zocha" <...@...pl>

    > Niestety, pomimo włączenia Wi-Fi,
    Miało być pomimo _wyłączenia_, oczywiście. Przepraszam.

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 12. Data: 2014-11-01 22:31:33
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    W dniu 2014-11-01 14:43, Zocha pisze:

    > Modem: LiveBox 2.0
    > Dekoder: Sagemcom UHD 88
    > Niestety, pomimo włączenia Wi-Fi, zniekształcenia się zdarzają, chociaż
    > wydaje mi się, że rzadziej. Z drugiej strony zauważyłam, że nasilają się
    > one wieczorem. Czyżby liczba użytkowników Internetu/TV miała tutaj wpływ?

    Nie.
    Najprawdopodobniej masz kiepską linię, mało odporną na wpływ
    zewnętrznych sygnałów, albo zniekształcającą sygnał tak "od siebie" - po
    prostu uszkodzoną.
    Sprawdź z jakiego szajsu masz instalacje "telefoniczną" w domu.
    Tu najczęściej jest pies pogrzebany. Może jakiś ekspert w sklepie
    sprzedał Ci kabel na instalację w postaci giętkiego płaskiego gówna pod
    wtyczki RJ11 - to to wyrzuć.
    Albo elektryk zrobił Ci druty pod telefon, tak aby je nawet burza nie
    spaliła - czyli jakimś DYT-em energetycznym - niech Cię przeprosi i za
    darmo wymieni to to na normalny kabel teleinformatyczny, czyli skrętkę
    najlepiej cat5e.
    Podobnie mógł Ci dogodzić spec od alarmów kładąc kabel pod telefon z
    wykorzystaniem kabli bez par.
    Może też być tak, że w domu masz jakiś "piekielny" siewnik zakłóceń w
    paśmie adsl.
    A czy kabel Eth pomiędzy LiveBoxem a UHD masz oryginalny? albo inny
    poprawnie zrobiony? czy też "Mietek" od prądu albo tv-sat zacisnął żyły
    we wtykach RJ45 w kolejności jaka mu do głowy wpadła? najlepiej jeszcze
    na kablu bez par.
    Jeśli wykluczysz już wszelkie lokalne wynalazki, kłócące się ze sztuką
    transmisji danych - to zgłoś do orange - niech się tym dalej zajmą.

    --
    B.G

  • 13. Data: 2014-11-01 23:09:40
    Od: "Zocha" <...@...pl>

    > Sprawdź z jakiego szajsu masz instalacje "telefoniczną" w domu.
    To można stosunkowo łatwo sprawdzić prowadząc na próbę nowy
    kabel cat5e od instalacji w skrzynce w pionie w mieszkaniu
    do gniazdka telefonicznego. Jeżeli problem zniknie, przyczyna
    będzie znaleziona, jeśli nie, to nadal moze być dużo przyczyn.
    Na to co dochodzi do skrzynki w moim mieszkaniu nie mam wpływu.

    > Może też być tak, że w domu masz jakiś "piekielny" siewnik zakłóceń w
    > paśmie adsl.
    Jak to sprawdzić?

    > A czy kabel Eth pomiędzy LiveBoxem a UHD masz oryginalny?
    Oryginalny, z pudełka z Orange.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Zocha

  • 14. Data: 2014-11-05 10:49:23
    Od: "Zocha" <...@...pl>

    > Może też być tak, że w domu masz jakiś "piekielny" siewnik zakłóceń w
    > paśmie adsl.
    Nie znam się na pasmach związanych z poszczególnymi urządzeniami,
    ale mam pytanie, czy takim siewnikiem zakłóceń w paśmie adsl może
    być niedoskonały stan instalacji elektrycznej w mieszkaniu?
    Przyszło mi to do głowy gdy już trzeci raz zdarzyło się, że zakłócenie
    wystąpiło dokładnie w momencie gaszenia światła w pokoju.

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 15. Data: 2014-11-05 12:19:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 5 Nov 2014 10:49:23 +0100, Zocha napisał(a):

    > Nie znam się na pasmach związanych z poszczególnymi urządzeniami,
    > ale mam pytanie, czy takim siewnikiem zakłóceń w paśmie adsl może
    > być niedoskonały stan instalacji elektrycznej w mieszkaniu?
    W żadnej mierze nie powinno to przeszkadzać.
    > Przyszło mi to do głowy gdy już trzeci raz zdarzyło się, że zakłócenie
    > wystąpiło dokładnie w momencie gaszenia światła w pokoju.
    I teraz zaprzeczę sobie samemu :) Kiedy sygnał bedzie bardzo słaby,
    zakłócenie może się przebić :)
    No, ale to wskazuje że trzeba podnieść sygnał a nie zakładać gasiki na
    wyłaczniki światła.

    --
    Jacek

  • 16. Data: 2014-11-06 18:26:19
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    > W żadnej mierze nie powinno to przeszkadzać.
    Jasne, nawet jak bomba jądrowa 100kTNT wybuchnie Ci w łazience, to nie
    powinna mieć wpływu na stan ścianki dzielącej ją np. z kuchnią,
    a w telewizorni albo radiu nie możesz mieć żadnego trzasku. Jak inaczej
    to sprzęt do reklamacji.

    > I teraz zaprzeczę sobie samemu :) Kiedy sygnał bedzie bardzo słaby,
    > zakłócenie może się przebić :)
    > No, ale to wskazuje że trzeba podnieść sygnał a nie zakładać gasiki na
    > wyłaczniki światła.

    jasne... napisz do ITU-T z tym pomysłem.

    --
    B.G