eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Klucz do kół
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 11. Data: 2015-05-17 13:37:41
    Temat: Re: Klucz do kól
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
    news:mj9q63$lab$1@srv.chmurka.net...
    > "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    > news:XnsA49D551D673F9budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    >> Szukam własnie dobrego klucza do kół
    >
    > dowolny krzyzak ktory sie nie rozpadnie po pierwszym uzyciu
    >
    > tylko wtedy trzeba zadbac o eksploatacje zgodnie z instrukcja
    > czyli dokrecanie dynamometrycznym a nie 'ile sie da'

    Generalnie rzecz biorąc to gdy dba się o dokręcanie
    (samemu zawsze koła zmieniasz?) to nie ma problemu
    z odkręcaniem śrub tym kluczem które wrzucają Ci
    producenci samochodów do bagażnika (zwykła fajka).
    Problemem jest że czasem zamiast do swojego zaufanego
    magika od opon, który wie co to jest klucz dynamometryczny,
    musisz gdzieś pojechać do jakiegoś Józka co to ma więcej
    w mięśniach niż w głowie i takie rzeczy jak dokręcanie
    właściwe srub przerasta jego zdolności poznawcze...

    Ja mam to samo ze zmianą oleju - niestety trafiam
    zwykle na takich magików którzy miażdzą podkładkę
    pod korkiem spustowym na plasterek prawie przeźroczysty
    zamiast ją tylko lekko przygnieść, jak w instrukcji producent
    auta podaje odpowiednie (małe) siły - dlatego często sam sobie
    wolę olej i filtr oleju wymienić i mam pewność że jest dobrze.


  • 13. Data: 2015-05-17 18:15:07
    Temat: Re: Klucz do kól
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    >> Szukam własnie dobrego klucza do kół
    >
    > dowolny krzyzak ktory sie nie rozpadnie po pierwszym uzyciu
    >
    > tylko wtedy trzeba zadbac o eksploatacje zgodnie z instrukcja
    > czyli dokrecanie dynamometrycznym a nie 'ile sie da'
    >
    Gdyby zawsze kazdy dbał to własciwie nie byłoby problemu.
    Porządky klucz jest własnie na sytuacje awaryjne.


  • 12. Data: 2015-05-17 18:15:07
    Temat: Re: Klucz do kól
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    > uważam że średnio się taki zestaw jak opisałeś nadaje do kół.

    Bo?


  • 14. Data: 2015-05-17 19:45:29
    Temat: Re: Klucz do kól
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 17 maja 2015 18:15:08 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik k...@g...com ...
    >
    > > uważam że średnio się taki zestaw jak opisałeś nadaje do kół.
    >
    > Bo?

    Chociażby dlatego ze łatwiej zgubić najmniejszy element z takiego zestawy niż klucz w
    jednym kawałku. Napisałeś że do awaryjnego odkręcania. W samochodzie każde, łącznie z
    takim że odkręcasz o 12 a u gumiarza byłeś tego samego dnia o 8, odkręcanie śrub czy
    nakrętek może być awaryjne. Awaryjne to do oryginalnego klucza kawałek rurki. Jak
    zgubisz rurkę to staniesz na kluczu i odkręcisz. Jak nie odkręcisz z rurką to znaczy
    że najdroższym z najlepszej stali tez byś nie odkręcił. Krzyżak odradzam z prostego
    powody. Łapiesz gumę. Śruba wypadła na samym dole. Klucz sześciokątny i co 60 stopni
    daje się założyć. Albo nie założysz albo założysz i nie przekręcisz. Trzeba samochód
    przestawić o pół metra, może nie być miejsca na przestawienie. To na lewarku do góry,
    przekręcasz i opuszczasz żeby poluzować, znowu podnosisz. A taki fabryczny zagięty
    pod kątem większym niż 90 stopni założysz w każdych warunkach i przekręcisz w każdych
    warunkach.


  • 15. Data: 2015-05-17 20:18:44
    Temat: Re: Klucz do kól
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <k...@g...com> wrote in message
    news:d970d92c-957a-4641-8648-cc2e811e1795@googlegrou
    ps.com...
    > Chociażby dlatego ze łatwiej zgubić najmniejszy element z takiego zestawy
    > niż klucz w jednym kawałku. Napisałeś że do awaryjnego odkręcania. W
    > samochodzie każde, łącznie z takim że odkręcasz o 12 a u gumiarza byłeś
    > tego samego dnia o 8, odkręcanie śrub czy nakrętek może być awaryjne.
    > Awaryjne to do oryginalnego klucza kawałek rurki. Jak zgubisz rurkę to
    > staniesz na kluczu i odkręcisz. Jak nie odkręcisz z rurką to znaczy że
    > najdroższym z najlepszej stali tez byś nie odkręcił. Krzyżak odradzam z
    > prostego powody. Łapiesz gumę. Śruba wypadła na samym dole. Klucz
    > sześciokątny i co 60 stopni daje się założyć. Albo nie założysz albo
    > założysz i nie przekręcisz. Trzeba samochód przestawić o pół metra, może
    > nie być miejsca na przestawienie. To na lewarku do góry, przekręcasz i
    > opuszczasz żeby poluzować, znowu podnosisz. A taki fabryczny zagięty pod
    > kątem większym niż 90 stopni założysz w każdych warunkach i przekręcisz w
    > każdych warunkach.

    Weż pod uwagę, że nikt mu fabrycznej fajki nie każe wyrzucać w momencie gdy
    sobie dokupi krzyżak. W bagażniku pewnie ma miejsce na oba.


  • 16. Data: 2015-05-17 21:41:47
    Temat: Re: Klucz do kól
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Weż pod uwagę, że nikt mu fabrycznej fajki nie każe wyrzucać w
    > momencie gdy sobie dokupi krzyżak. W bagażniku pewnie ma miejsce na
    > oba.

    Biorac pod uwage ze to akurat ducato to mysle, ze miejsce sie znajdzie :)


  • 17. Data: 2015-05-17 21:41:47
    Temat: Re: Klucz do kól
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    >> > uważam że średnio się taki zestaw jak opisałeś nadaje do kół.
    >>
    >> Bo?
    >
    > Chociażby dlatego ze łatwiej zgubić najmniejszy element z takiego
    > zestawy niż klucz w jednym kawałku.

    Poradze sobie z niezgubieniem.

    > Napisałeś że do awaryjnego
    > odkręcania. W samochodzie każde, łącznie z takim że odkręcasz o 12 a u
    > gumiarza byłeś tego samego dnia o 8, odkręcanie śrub czy nakrętek może
    > być awaryjne. Awaryjne to do oryginalnego klucza kawałek rurki.

    Aha, juz takim standardowym kiedys odkrecałem. Szkoda, ze nie mam zdjecia
    peknietegoklucza.
    Dlatego chce cos porzadnego.

    > Jak
    > zgubisz rurkę to staniesz na kluczu i odkręcisz.

    Klucz ok pol metra powinien wystarczyc.
    W razie czego rurka sie znajdzie.
    Stawanie na kluczu skonczy sie agonia nakretek bo tu ci sie zeslizgnie, tu
    ci sie skantuje - tak sien ie robi.

    > Jak nie odkręcisz z
    > rurką to znaczy że najdroższym z najlepszej stali tez byś nie
    > odkręcił.

    Jasne.
    Ale tak mi sie jeszcze nie zdarzyło.

    > Krzyżak odradzam z prostego powody. Łapiesz gumę. Śruba
    > wypadła na samym dole. Klucz sześciokątny i co 60 stopni daje się
    > założyć. Albo nie założysz albo założysz i nie przekręcisz. Trzeba
    > samochód przestawić o pół metra, może nie być miejsca na
    > przestawienie. To na lewarku do góry, przekręcasz i opuszczasz żeby
    > poluzować, znowu podnosisz. A taki fabryczny zagięty pod kątem
    > większym niż 90 stopni założysz w każdych warunkach i przekręcisz w
    > każdych warunkach.

    No ale to przekrecenie na lewarku to jakis problem?


  • 18. Data: 2015-05-17 21:46:22
    Temat: Re: Klucz do kól
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    news:XnsA49DB7BE43B35budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Porządky klucz jest własnie na sytuacje awaryjne.

    no ale wozisz go w swoim aucie, wystarczy zadbac zeby kola
    w tym samym aucie byly dokrecone zgodnie z instrukcja

    jak zlapiesz gume to dokrecasz rekami wiec problemu nie ma,
    oponiarza tez mozna wybrac ludzkiego i tez przykreci jak
    powinien

    a w przypadku sytuacji awaryjnych pamietac zeby pozniej
    'przy okazji' zluzowac i dokrecic jak trzeba...

    rozumiem chec posiadania dobrego klucza 'na wszelki wypadek'
    ale imho lepiej po prostu posiadac odpowiednio dokrecone kola

    --
    http://db.org.pl/


  • 19. Data: 2015-05-17 21:57:28
    Temat: Re: Klucz do kól
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 17 maja 2015 21:41:49 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik k...@g...com ...
    >
    > >> > uważam że średnio się taki zestaw jak opisałeś nadaje do kół.
    > >>
    > >> Bo?
    > >
    > > Chociażby dlatego ze łatwiej zgubić najmniejszy element z takiego
    > > zestawy niż klucz w jednym kawałku.
    >
    > Poradze sobie z niezgubieniem.
    >
    > > Napisałeś że do awaryjnego
    > > odkręcania. W samochodzie każde, łącznie z takim że odkręcasz o 12 a u
    > > gumiarza byłeś tego samego dnia o 8, odkręcanie śrub czy nakrętek może
    > > być awaryjne. Awaryjne to do oryginalnego klucza kawałek rurki.
    >
    > Aha, juz takim standardowym kiedys odkrecałem. Szkoda, ze nie mam zdjecia
    > peknietegoklucza.
    > Dlatego chce cos porzadnego.
    >
    > > Jak
    > > zgubisz rurkę to staniesz na kluczu i odkręcisz.
    >
    > Klucz ok pol metra powinien wystarczyc.
    > W razie czego rurka sie znajdzie.
    > Stawanie na kluczu skonczy sie agonia nakretek bo tu ci sie zeslizgnie, tu
    > ci sie skantuje - tak sien ie robi.
    >
    > > Jak nie odkręcisz z
    > > rurką to znaczy że najdroższym z najlepszej stali tez byś nie
    > > odkręcił.
    >
    > Jasne.
    > Ale tak mi sie jeszcze nie zdarzyło.
    >
    > > Krzyżak odradzam z prostego powody. Łapiesz gumę. Śruba
    > > wypadła na samym dole. Klucz sześciokątny i co 60 stopni daje się
    > > założyć. Albo nie założysz albo założysz i nie przekręcisz. Trzeba
    > > samochód przestawić o pół metra, może nie być miejsca na
    > > przestawienie. To na lewarku do góry, przekręcasz i opuszczasz żeby
    > > poluzować, znowu podnosisz. A taki fabryczny zagięty pod kątem
    > > większym niż 90 stopni założysz w każdych warunkach i przekręcisz w
    > > każdych warunkach.
    >
    > No ale to przekrecenie na lewarku to jakis problem?

    Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby dobrze założony fabryczny klucz do kół się
    ześlizgnął itp. Niby nie problem przekręcenie na lewarku. Dodatkowe dwie minuty w
    zacinającym deszczu ze śniegiem w XXI wieku nikogo jeszcze nie zabiło. Przynajmniej o
    tym nie słyszałem. Przy tylnych kołach robi się ciekawie jak podłoże niekoniecznie
    stabilne. Bo trzeba w pewnym momencie spuścić ręczny obrócić koło i zaciągnąć ręczny.
    Strasznie chujowo się po ciemku podnosi ciężarówkę jak z lewarka spadła. Oczywiście
    nic takiego nie musi się nikomu przydarzyć. Ale może. Przy minimalnej dbałości o stan
    śrub czy nakrętek co trzymają koła klucz jest potrzebny żeby zrobić przy odkręcaniu
    30 stopni obrotu dla każdej śruby. Dalej jeśli nie palcami to na bank kombinerkami da
    się odkręcić.


  • 20. Data: 2015-05-18 08:00:22
    Temat: Re: Klucz do kól
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    >> Porządky klucz jest własnie na sytuacje awaryjne.
    >
    > no ale wozisz go w swoim aucie, wystarczy zadbac zeby kola
    > w tym samym aucie byly dokrecone zgodnie z instrukcja
    >
    > jak zlapiesz gume to dokrecasz rekami wiec problemu nie ma,
    > oponiarza tez mozna wybrac ludzkiego i tez przykreci jak
    > powinien
    >
    > a w przypadku sytuacji awaryjnych pamietac zeby pozniej
    > 'przy okazji' zluzowac i dokrecic jak trzeba...
    >
    > rozumiem chec posiadania dobrego klucza 'na wszelki wypadek'
    > ale imho lepiej po prostu posiadac odpowiednio dokrecone kola

    Ostatnio zmieniałem koła.
    W sumie poszło ok. Ale własnie takim kluczem z ramieniem około pol metra.
    Krzyzakowym trafiłem na srube ktorej odkręcić nie mogłem.
    Oponiasz porządny, staranny, zawsze dokreca dynamometrycznym.
    Moge teraz:
    - wydac 70zł na dobry klucz.
    - zastanawiac sie dlaczego nie mogłem odkrecic
    - co jakis czas odkrecic i dokrecic nakretki samemu
    - jeszcze jakies inne dodatkowe czynnosci.

    Wydaje sie, ze jednak inwestycja w dłuzszy klucz to dobry pomysł.
    Oczywiscie mozna wozic metrowa rurke ale czy ona bedzie wygodniejsza...?
    :)

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: