  • 1. Data: 2015-05-17 00:00:46
    Temat: Klucz do kół
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Z ciekawosci - jaki jest sens uzywania klucza o wygieciu innym niz 90
    stopni?
    Widze, ze sporo jest o kacie 45 ale to przeciez ani wygodne, ani nic nie
    daje.
    Jaki sens?

  • 2. Data: 2015-05-17 00:05:02
    Temat: Re: Klucz do kół
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 17 maja 2015 00:00:47 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > stopni?
    > Widze, ze sporo jest o kacie 45 ale to przeciez ani wygodne, ani nic nie

    Mniej materiału potrzeba na mniej wygięty klucz.

  • 3. Data: 2015-05-17 07:16:57
    Temat: Re: Klucz do kól
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
> [...]
    > innym niz 90 stopni?
    > Widze, ze sporo jest o kacie 45 ale to przeciez ani wygodne,

    Cos tam moze dawac jednak - jesli nakretki masz gleboko
    w felgach schowane to klucz zagiety pod katem prostym
    spowoduje ze sobie bedziesz lapki charowal o opony przy
    odkrecaniu - a taki odgiety bardziej bedzie dawal wiecej
    miejsca na piesci :-) Jak masz SUVa z duzymi balonami to
    ma to wieksze znaczenie niz w BMW 3 z cienkimi oponami.

  • 4. Data: 2015-05-17 09:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

> [...]
    > miejsca na piesci :-) Jak masz SUVa z duzymi balonami to
    > ma to wieksze znaczenie niz w BMW 3 z cienkimi oponami.

    No to w takim razie ramie klucza wygietego w L powinno byc troche dłuższe
    (to krotsze ramie oczywiscie), albo do takiej sytuacji mozna wziac dłuższe
    nakładki...

    Szukam własnie dobrego klucza do kół i na rzie rzucił mi sie w oczy:
    http://allegro.pl/pokretlo-typu-l-3-4-430mm-yt-1348-
    yato-i5088283594.html
    Do tego nasadka i powinno hulać.

    Ale po wpisaniu w allegro klucz do kół praktycznie same wykrzywione albo
    oczywiscie krzyzaki ktore sa znowu troche krotkie i bez przedłuzenia ramion
    mozna czasami nie dac rady odkrecic a na pewno troche bardziej sie
    pomeczyc.

  • 5. Data: 2015-05-17 09:32:16
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 17 maja 2015 09:00:34 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > oczywiscie krzyzaki ktore sa znowu troche krotkie i bez przedłuzenia ramion
    > mozna czasami nie dac rady odkrecic a na pewno troche bardziej sie

    uważam że średnio się taki zestaw jak opisałeś nadaje do kół. Inna sprawa że masz
    szansę nigdy go nie użyć.

  • 6. Data: 2015-05-17 09:56:37
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2015-05-17 o 09:00, Budzik pisze:

> [...]
    > oczywiscie krzyzaki ktore sa znowu troche krotkie i bez przedłuzenia ramion
    > mozna czasami nie dac rady odkrecic a na pewno troche bardziej sie

    Krzyżak ma jedną podstawową zaletę - pod wolny koniec można "coś"
    (cegłę, klocek, ...) podstawić i przy odkręcaniu za pomocą długiej rury
    nałożonej na ramię nie ma niebezpieczeństwa obrobienia łba śruby
    spadającym z niej kluczem.
    Testowane na przyczepie, która klikadziesiąt km przejechała z
    zaciśniętym hamulcem. Śruby łaskawie odpuściły dopiero po założeniu na
    klucz 2m rurki i skakaniu na jej końcu we 2 osoby :) . Bez 2 punktu
    oparcia każdy klucz spadał i śruba wyglądała coraz bardziej nieciekawie.

  • 7. Data: 2015-05-17 10:05:15
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 17 maja 2015 09:56:39 UTC+2 użytkownik ZIWK napisał:

> [...]
    > klucz 2m rurki i skakaniu na jej końcu we 2 osoby :) . Bez 2 punktu
    > oparcia każdy klucz spadał i śruba wyglądała coraz bardziej nieciekawie.

    Podstawową wadą krzyżaka jest jego rozmiar. Drugą wadą jest nieporęcznosc. Znaczy się
    jest mało ergonomiczny.

  • 8. Data: 2015-05-17 10:24:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

    > Szukam własnie dobrego klucza do kół i na rzie rzucił mi sie w
> [...]

    Kup sobie coś w tym stylu

    http://srnarzedzia.pl/product-pol-324-Pokretlo-typu-
    T-300-mm-do-nasadek-1-2.html
    http://allegro.pl/przedluzka-honiton-1-2-przedluzki-
    nasadki-125mm-fv-i5194671270.html

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

  • 9. Data: 2015-05-17 11:00:02
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-17 o 10:05, k...@g...com pisze:
    [..]

    > Podstawową wadą krzyżaka jest jego rozmiar. Drugą wadą jest nieporęcznosc. Znaczy
    się jest mało ergonomiczny.

    Pierdzielisz z tą ergonomią. Jest jedynym kluczem, gdzie podczas
    odkręcania/dokręcania można działać siłą "pchąjącą" i "ciągnącą" naraz i
    nie trzeba stosować przez to rurki :>

    Inna sprawa, że klucze marketowe, ukręcam ręką i łamię jeśli
    śruby/nakrętki są zapieczone. Pękają na spawaniu albo ukręcają się na
    zgięciu. Kupić dobrego "krzyżaka" nie jest łatwo.

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 10. Data: 2015-05-17 12:24:07
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Szukam własnie dobrego klucza do kół

    dowolny krzyzak ktory sie nie rozpadnie po pierwszym uzyciu

    tylko wtedy trzeba zadbac o eksploatacje zgodnie z instrukcja
    czyli dokrecanie dynamometrycznym a nie 'ile sie da'

    --
    http://db.org.pl/