  • 11. Data: 2017-10-14 21:21:10
    Temat: Re: Klucz do kół... "samoróbka"
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    news:ortln8$bkg$3@node2.news.atman.pl...

    > Porządny oponiarz tak nie zrobi.
    > Ale jak pojedziesz do tych w namiocie pod marketem to na
    > bank dociągną ile klucz pozwala i sam w trasie tego nie ruszysz.
    > No chyba że metrową rurką.

    Ja jezdżę do tego samego gumiarza chyba z 15 lat. Wyważa świetnie,
    tj.nigdy nie musiał poprawiać, dokręca z wyczuciem, tj. nigdy nie miałem
    prolbemów z odkręceniem. Ale TŻ-ka jeździ gdzie indziej (bo bliżej) i z
    tego powodu zaopatrzyłem się w coś takiego:
    http://allegro.pl/klucz-do-kol-teleskopowy-17x19mm-3
    50-510mm-i6732606510.html
    Daje radę każdej śrubie. Choć ze dwa razy musiałem stawać na kluczu.

    --
    Yogi(n)

  • 12. Data: 2017-10-14 21:43:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-14 o 06:37, LinFanQri pisze:

    > 2) Przedłużana (500mm) grzechotka 1/2 cala będzie wystarczająca?

    Sam używam czegoś takiego + odpowiednia nasadka(bo akurat mam różne
    rozmiary śrub, w różnych samochodach).

    http://allegro.pl/pokretlo-uchylne-1-2-457mm-yato-yt
    -1242-i6848299613.html

    > 3) A nie lepiej grzechotka (460mm) na 3/4 cala? Będę potrzebował
    > znacznie mniej siły do odkręcenia?

    Pewnie można, ale czy ta grzechotka nie rozleci się, szczególnie jak Cię
    gumiarz nie lubi, to już trudno powiedzieć.
    A jak Cię nie lubi, to to powinno dać radę:
    http://allegro.pl/pokretlo-uchylne-1-2-630-mm-gwaran
    cja-12-lat-i6390608858.html
    oczywiście metr rury też można na to przyłożyć.

  • 13. Data: 2017-10-15 05:17:30
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 14.10.2017 o 09:13, Maciek pisze:

    > Ja mam dobrej jakości nasadkę kupowaną osobno i do tego rękojeść ok 25cm:
    >
    > http://tnij.at/193736

    1/2 czy 3/4 cala? Teraz zauważyłem, że nasadka musi być "wydłużana".
    Normalna jest za krótka i klucz haczy o rant felgi/opony.

  • 14. Data: 2017-10-15 05:19:27
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 14.10.2017 o 12:58, Budzik pisze:

    > Natomiast nie rozumiem dlaczego rozmiar nasadki po stronie klucza miałby
    > miec znaczenie przy sile odkrecania? Cos sie zmieniło w fizyce i do
    > równania siła * ramie doszła trzecia zmienna?

    Dlatego pytam czy jest różnica między 1/2 a 3/4 cala w sile potrzebnej
    do odkręcenia śruby?

  • 15. Data: 2017-10-15 05:22:10
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 14.10.2017 o 17:00, Budzik pisze:

    > I jeszcze jedno - zeby nie miec niespodzianek w trasie - to po serwisie w
    > ktorym były odkrecane koła mozna sobie po prostu sprawdzic czy posiadanym
    > kluczem jestes w stanie odkrecic.

    Następny "problem". Żeby śruby się nie zapiekły smarować gwinty
    delikatnie smarem miedziowym / grafitowym / wazeliną techniczną?

  • 16. Data: 2017-10-15 05:26:06
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 14.10.2017 o 21:43, nadir pisze:

> [...]
    > http://allegro.pl/pokretlo-uchylne-1-2-630-mm-gwaran
    cja-12-lat-i6390608858.html

    > oczywiście metr rury też można na to przyłożyć.

    Ooo! Idę robić zakupy. Dziękuję :)

  • 17. Data: 2017-10-15 09:44:37
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 15 Oct 2017 05:17:30 +0200, LinFanQri wrote:
    > 1/2 czy 3/4 cala? Teraz zauważyłem, że nasadka musi być "wydłużana".
    > Normalna jest za krótka i klucz haczy o rant felgi/opony.

    Nie tylko wydłużona, ale rękojeść powinna też lecieć ukosem, coby
    człowiek nie obijał się o karoserię. Można oczywiście kombinować z jakimś
    "normalnym" kluczem i go wydłużać, szukać dziwnych nasadek itp, ale to
    przecież już nie lata '80 - teraz na rynku jest wszystko. Ja kupiłem
    sobie coś takiego:

    https://www.amazon.fr/Unitec-10872-T%C3%A9lescopique
    -%C3%89crous-Roues/dp/
    B002VJA5Q2

    Działa znakomicie - odkręcam tym nawet koła które cham w garażu dokręcił
    pneumatykiem. Do tego mieści się w skrzynce na narzędzia, a i już
    niejednokrotnie przydało mi się by odkręcić jakieś oporniejsze śruby pod
    samochodem (można na to nałożyć standardowe nasadki 1/2").

    Mateusz

  • 18. Data: 2017-10-15 09:45:35
    Od: Maciek <n...@n...pl>

    > 1/2 czy 3/4 cala? Teraz zauważyłem, że nasadka musi być "wydłużana".
    > Normalna jest za krótka i klucz haczy o rant felgi/opony.

    1/2. U mnie akurat z haczeniem nie ma problemu, no ale dobrze kombinujesz.
    Rękojeść z dalszych postów wygląda zacnie, zresztą chyba się do niej
    przekonałeś, swoją drogą też dobry wybór.

  • 19. Data: 2017-10-15 09:55:19
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 14 Oct 2017 21:21:10 +0200, Yogi\(n\) wrote:
> [...]
    50-510mm-
    i6732606510.html
    > Daje radę każdej śrubie. Choć ze dwa razy musiałem stawać na kluczu.

    O, ja mam identyczne :) i potwierdzam - świetne narzędzie. Mam od kilku
    lat i nie było jeszcze śruby której bym nie dał rady tym odkręcić. Na
    początku miałem obawy że przez swoją "teleskopową" naturę rura wygnie się
    albo złamie, ale wcale nie - przynajmniej mój egzemplarz okazał się
    bardzo solidny.

    Mateusz

  • 20. Data: 2017-10-15 10:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik LinFanQri x...@g...com ...

    > Dlatego pytam czy jest różnica między 1/2 a 3/4 cala w sile
    > potrzebnej do odkręcenia śruby?

    A ja sie pytam, skąd ta róznica miałaby się brac?

    --
    Pozdrawia... Budzik