  • 11. Data: 2020-03-28 10:57:33
    Temat: Re: Kocham ten kraj
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2020 o 09:01, Uzytkownik pisze:

    > Kur.... nie wiem kto to wymyślił, ale chyba robił to za darmo albo robił
    > to na zlecenie wrogich państw, bo bardziej popierdolonego systemu to
    > jeszcze w życiu nie widziałem. Pierwsza rzecz to maksymalny rozmiar
    > wszystkich dokumentów, które można przesłać na serwer 1500MB. Po prostu
    > śmiech na sali. Pliki generowane w PDF w rozdzielczości w której da się
    > jeszcze coś odczytać tj. 200dpi mają rozmiary 400-700MB na stronę A4

    A jesteś pewien, że ci się MB z kB nie pozajączkowały - 1A4 na 1 cd?

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2020-03-28 11:03:02
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-03-28 o 10:51, Uncle Pete pisze:

    > Głąbi kolorów od "głąb"?

    Miało być od głębi. :-)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2020-03-28 11:11:08
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-03-28 o 09:01 +0100, Uzytkownik napisał:
> [...]
    > serwer 1500MB. Po prostu śmiech na sali. Pliki generowane w PDF w
    > rozdzielczości w której da się jeszcze coś odczytać tj. 200dpi mają

    Strona A4 to 21 x 29 cm. W calach 8.25" x 11.80". Przy rozdzielczości
    200 dpi, otrzymujemy bitmapę 1650 x 2360 pikseli, tj. łącznie 3'894'000
    punktów. Przy zupełnie nieskompresowanym obrazie i głębi 8 bitów
    na piksel, daje nam to ok. 3.8M na kartkę A4... Przy zastosowaniu
    jakiegokolwiek mechanizmu kompresji, wielokrotnie mniej, bo typowy
    dokument zapełniony jest jedynie w 5% swojej powierzchni. Jakim cudem
    tobie wychodzi ponad 100x więcej, nie mam pojęcia. Ale jak koledzy
    wcześniej zauważyli - coś robisz bardzo nie tak. 700M to rozmiar
    półtoragodzinnego filmu DivX który "da się oglądać".

    Mateusz

  • 14. Data: 2020-03-28 11:21:20
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-03-28 o 10:10 +0100, RadoslawF napisał:

    > Podał rozdzielczość a nie podał głąbi kolorów.
    > Jak znam życie to zamiast w 256 odcieniach szarości wali
    > skan w 16 milionach kolorów. Bo kto bogatemu zabroni?

    To się i tak nie spina - A4 w 200 dpi x 24 bity to matryca o wielkości
    ok. 11 MB, a nie 400-700.

    Aby otrzymać 400M musiałby skanować te pliki z rozdzielczością 1200
    dpi i 24-bitowej głębi, zapisując je w jakimś niekompresowanym
    formacie. Da się... Ale trzeba być ostro zmotywowanym żeby taki
    wynik osiągnąć.

    Mateusz

  • 15. Data: 2020-03-28 12:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

> [...]
    > serwer 1500MB. Po prostu śmiech na sali. Pliki generowane w PDF w
    > rozdzielczości w której da się jeszcze coś odczytać tj. 200dpi mają

    Albo coś pomyliłes z jednostkami albo sam nie wiem.
    Skanuje regularnie rozne dokumenty i 2-3MB na strone to juz jest
    bezproblemowa jakosc, nawet ponizej 1MB nie ma problemu z odczytaniem...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 16. Data: 2020-03-28 13:12:55
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-28 o 12:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Skanuje regularnie rozne dokumenty i 2-3MB na strone to juz jest
    > bezproblemowa jakosc, nawet ponizej 1MB nie ma problemu z odczytaniem...

    Po przeczytaniu tych wszystkich komentarzy wątkotwórca zaszył się w
    dziurze i nie wyjdzie stamtąd do jesieni... :-)
    No cóż, błędy mogą się każdemu zdarzyć :-)
    T.

  • 17. Data: 2020-03-28 13:26:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-03-28 o 13:12, T. pisze:

    > Po przeczytaniu tych wszystkich komentarzy wątkotwórca zaszył się w
    > dziurze  i nie wyjdzie stamtąd do jesieni... :-)
    > No cóż, błędy mogą się każdemu zdarzyć :-)

    No ale chyba nie takie :-)
    Jeśli ktoś jest na tyle zaawansowany, że próbuje
    przepchnąć coś przez ePUAP, to nie może nie mieć
    minimalnego pojęcia o skanowaniu pdf.

  • 18. Data: 2020-03-28 13:51:51
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-28 o 09:41, Uzytkownik pisze:

    > P.S.
    >
    > Przy konwersji tekstu do PDF w PDF zapisywane są znaki kodami ASCII.
    > Czyli dla jednej litery użyty jest jeden znak ASCII. Poza tym w PDF
    > zapisana jest informacja jakiej czcionki użyto. Czytnik PDF wyświetlając
    > taki dokument podstawia w miejsce tych znaków czcionki.
    >
    > Jedna strona A4 mieści ok. 1500-2000 znaków w rozmiarze 13 czcionki
    > Times co daje nam maksymalnie 2kB rozmiar nieskompresowanego pliku. Po
    > skompresowaniu jedna strona takiego tekstu może mieć rozmiar 10-20
    > krotnie mniejszy czyli 100-200 Bajtów. Stąd się więc biorą tak małe
> [...]
    Misiu, a próbowałeś użyć jakiegoś programu np: PrimoPdf? i drukować te
    bitmapy?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 19. Data: 2020-03-28 13:52:49
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-28 o 09:27, Uzytkownik pisze:

    > Ja natomiast ze skanera mam obraz bitmapowy całej strony, dlatego pliki
    > zawsze będą większe, bo zawierają tylko i wyłącznie obrazy dokumentów.

    No to konwertuj do jpg i wysyłaj obrazek :)

  • 20. Data: 2020-03-28 14:01:18
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > dpi i 24-bitowej głębi, zapisując je w jakimś niekompresowanym
    > formacie. Da się... Ale trzeba być ostro zmotywowanym żeby taki

    Może się strzelił przy liczeniu zer i te jego 200dpi było
    w rzeczywistości 2000dpi.