  • 41. Data: 2020-02-20 15:26:18
    Temat: Re: Kolejna podwyżka opłat na A2
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 19-02-2020 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik yabba ...@...pl ...

    > serio mozna tak sprzedawac usługe nie oferujac w zamian jej
    > parametrów...?

    Patrząc co dzieje się na prywatnych autostradach, to jedynym
    gwarantowanym parametrem jest nazwa tej prywatnej drogi zawierająca
    słowo "autostrada".

    > Cóż, przyznaje ze oczekuje troche innych standardów.

    Widzę, że kolega od niedawna w kraju. :)
    Umowa na A2 nadal jest w części utajniona.

    yabba

  • 42. Data: 2020-02-20 16:52:46
    Od: 8069<3...@i...invalid>

    Mateusz Viste w

    > Skonsultuję to z kimś.

    Kłamesz?

    --
    'Tom N'

  • 43. Data: 2020-02-20 17:42:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2020 o 16:52 8069 <3...@i...invalid> pisze:

    > Mateusz Viste w

    > Kłamesz?

    W oryginalnym poście Mateusza skierowanym do Ciebie było:

    "Tomek, nie szkoda ci życia? Popisujesz się tylko swoim chamstwem
    i tępotą umysłową. To naprawdę nikomu nie imponuje, tylko się
    ośmieszasz. Skonsultuj to z kimś."

    TG

  • 44. Data: 2020-02-20 17:47:37
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 20 lutego 2020 10:43:08 UTC-6 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    >
    > "Tomek, nie szkoda ci życia? Popisujesz się tylko swoim chamstwem
    > i tępotą umysłową. To naprawdę nikomu nie imponuje, tylko się

    Jemu sie stan pogarsza ostatnio.
    Albo to, albo to jakis podszywajacy sie troll. W sumie jeden kit. Nie ma co
    odpisywac.

  • 45. Data: 2020-02-20 17:50:16
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 19 lutego 2020 11:15:40 UTC-6 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > A jak wygląda np. twoja umowa na internet? Piszą "gwarantowane 20
    > Mbps", czy może "w najlepszym razie, jeśli świeci słońce i nie ma
    > wiatru to będzie 20 Mbps"? Przypuszczam, że pewno to drugie. :)
    > Z autostradą tak samo.

    Ale jednak jak jest te 8-12 mbps to jest. A nie tak ze raz jest 8 a raz 2. A potem
    caly czas 1.

    Jedna sprawa marketing a druga to co sie dostaje i stabilnosc tego co sie dostaje.

    Inny przyklad. Kupujesz tone wegla. Przywoza, wazysz i jest 650kg.
    Odpuscic? Wszak co roku brakuje 300kg...

  • 46. Data: 2020-02-20 17:58:59
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Przy czym jakies zmierzenie "predkosci internetu" jest w zasadzie
    niemozliwe,
    a te 20Mbps na łaczu do operatora masz ...

    Niedasie ? Szok ;-)
    https://www.chip.de/downloads/DSL-Breitbandmessung-D
    esktop-App-Speedtest-der-Bundesnetzagentur_138934375
    .html

    Mierzysz, wysyłasz operatorowi i albo się poprawia albo płacisz mniej. W Bolandzie za
    20 lat ;-)

  • 47. Data: 2020-02-20 18:24:08
    Od: Kviat

> [...]
    > Mbps", czy może "w najlepszym razie, jeśli świeci słońce i nie ma
    > wiatru to będzie 20 Mbps"? Przypuszczam, że pewno to drugie. :)

    Na szybko wyguglane.
    https://mmponline.pl/artykuly/194452,dzieki-ue-inter
    net-w-polsce-zyska-gwarancje-szybkosci

    " Ano dlatego, że do tej pory operatorzy w reklamach i komunikatach
    marketingowych posługiwali się wyłącznie maksymalną możliwą do uzyskania
    w ramach danej technologii i w określonej opcji usługi szybkością
    transmisji. Kupowaliśmy więc internet "do" 10, 20, 50 czy 100 Mb/s.
    Czyli, jakkolwiek absurdalnie to brzmi, operator "gwarantował" nam, że
    szybciej nie będzie."

    " Między innymi dostawca internetu musi w umowie lub regulaminie usługi,
    stanowiącym część tej umowy, jasno i wyraźnie wskazać, jaka jest
    maksymalna gwarantowana prędkość dostępu do internetu (jak to było
    dotychczas), ale także jaka będzie minimalna gwarantowana przez
    operatora szybkość usługi (pobierania i wysyłania danych) w każdej z
    dostępnych opcji oraz jaka będzie tzw. zwykle dostępna szybkość (czyli
    dostępna przez większość czasu). "

    "No i z początkiem grudnia zrobił się ruch - kolejni dostawcy internetu
    w Polsce publikują nowe wersje swoich regulaminów, z wpisanymi do nich
    gwarantowanymi prędkościami internetu, w tym także tę minimalną
    gwarantowaną. Teraz porównując oferty operatorów, możemy mieć więc
    pewność, jaką usługę w najniższym i najwyższym parametrze de facto
    kupujemy. A dlaczego wszyscy akurat teraz? Muszą się pospieszyć, gdyż
    nowe przepisy wchodzą w życie od 1 stycznia 2017 r.

    Aby nie było tak słodko, to łyżka dziegciu - nowe regulacje zobowiązują
    operatorów do zagwarantowania minimalnej prędkości tylko w przypadku
    internetu stacjonarnego, internetu komórkowego (mobilnego) to nie dotyczy."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 48. Data: 2020-02-20 18:30:44
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-20 o 08:58 -0800, Przemek Jedrzejczak napisał:
> [...]
    .html

    > Mierzysz, wysyłasz operatorowi i albo się poprawia albo płacisz

    Nie czytam tego języka, więc posiłkowałem się tłumaczem google i być
    może coś przeoczyłem. Z tego co rozumiem, to administracja niemiecka
    udostępniła narzędzie typu "speedtest", i nic więcej. Nie widzę tam nic
    o "operator ma zwrócić pieniądze jeśli się nie wyrabia" - zresztą to
    byłoby sprzeczne z myślą większości konsumenckich umów na internet...

    Co innego przy firmowych umowach z operatorami tranzytowymi, ale nie o
    tym tutaj przecież mówimy.

    Mateusz

  • 49. Data: 2020-02-20 18:40:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >o "operator ma zwrócić pieniądze jeśli się nie wyrabia" - zresztą to
    >byłoby sprzeczne z myślą większości konsumenckich umów na internet...

    Ale za to moze byc bardzo zgodne z mysleniem niemieckiego UOKiK :-)

    Tylko ... kluczowe jest, do jakich serwerow oni mierza te predkosc i
    jak.

    J.

  • 50. Data: 2020-02-20 18:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba ...@...pl ...

    > Patrząc co dzieje się na prywatnych autostradach, to jedynym
    > gwarantowanym parametrem jest nazwa tej prywatnej drogi zawierająca
    > słowo "autostrada".

    No własnie. Ale widze tu pole do popisu dla rządzacych.

    > Widzę, że kolega od niedawna w kraju. :)
    > Umowa na A2 nadal jest w części utajniona.

    Takie wychowanie... Jak widze oszusta to mowie oszust, jak widze kurestwo
    to mowie kurestwo a ze czasem za to obrywam... cóż...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire