  • 111. Data: 2020-02-25 09:58:34
    Temat: Re: Kolejna podwyżka opłat na A2
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Nie porównuj dusigroszowej czy maksymalnej jazdy. Na autostradzie, przy
    > ekonomicznej jeździe silnik pali NAJMNIEJ. Jak zaczniesz objeżdżać i
    > kombinować to zwyczajnie dostaniesz w plecy na czasie i paliwie.
    > Praw fizyki nie zmienisz.

    Nie do końca się z tym zgodzę, choć piszesz o "ekonomicznej" jeździe.
    Czyli 80 km/godz.? Na autostradzie?

    Dzisiejsze 3-cylindrowe silniczki wykręcają znacznie lepsze rezultaty w
    mieście niż przy jeździe 120-140 km/godz. na autostradzie. Są bardzo
    wysilone. Jeśli nie wierzysz - zapuść jakikolwiek test takiego autka na
    YT. Nie ma wyjątków... A takich silników jeździ coraz więcej.
    T.

  • 112. Data: 2020-02-25 10:08:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Feb 2020 09:58:34 +0100, T. napisał(a):

> [...]
    > wysilone. Jeśli nie wierzysz - zapuść jakikolwiek test takiego autka na
    > YT. Nie ma wyjątków... A takich silników jeździ coraz więcej.

    I nie trzeba az takich silnikow - chyba kazde auto spali wiecej przy
    120-140 niz przy 70-90.

    Wiec jesli na tej alternatywnej trasie nie ma miejskiego ruchu z
    mnostwem hamowan, to niestety autostrada wyjdzie drozej.

    Choc nie wiem czy mam prawo sie wypowiadac, bo moja vectra chyba
    zepsuta :-(

    J.

  • 113. Data: 2020-02-25 10:24:43
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-02-25 o 10:08, J.F. pisze:

> [...]
    > mnostwem hamowan, to niestety autostrada wyjdzie drozej.
    >
    > Choc nie wiem czy mam prawo sie wypowiadac, bo moja vectra chyba

    Ja stwierdziłem, że nie dopłacam Kulczykom do interesu i omijam odcinek
    A2 przez nich zarządzany. Wyjeżdżam z A2 jadąc z Warszawy do Poznania
    bodaj w Koninie i jadę przez Swarzędz. Tam w większej części jest
    dwupasmówka. Strata czasu - pół godz. do ok. godziny, ale zostaje w
    kieszeni 36 zł.
    Ten państwowy odcinek za Strykowem do Konina to coś ok. 10 zł - da się
    przeżyć.
    Moja średnia poza drogami szybkiego ruchu to ok. 65 km./godz, nie 50,
    jak ktoś tam dalej pisze....
    T.

  • 114. Data: 2020-02-25 11:15:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Feb 2020 10:24:43 +0100, T. napisał(a):

> [...]
    > bodaj w Koninie i jadę przez Swarzędz. Tam w większej części jest
    > dwupasmówka. Strata czasu - pół godz. do ok. godziny, ale zostaje w

    Dwa pasy masz chyba od Wrzesni. A od Konina ... jeden ?
    I zdaje sie umowa koncesyjna zabrania poszerzania rownoleglych drog
    :-)

    Chyba lepiej zaplacic 20 zl do Wrzesni i tam zjechac.
    No i duzo zalezy, gdzie sie do tego Poznania jedzie - polnoc czy
    poludnie ..

    A osobna sprawa, to te bramki co chwila, jak kolejki nie ma, to
    swietnie, jak sa .. i koniec zysku.

    > Ten państwowy odcinek za Strykowem do Konina to coś ok. 10 zł - da się
    > przeżyć.

    Na panstwowym A4 Wroclaw-Gliwice jest 10gr/km ... ale uwaga - to
    oplata promocyjna/obnizona. W kazdej chwili moga promocje skonczyc ...
    ale przeciez nie przed wyborami :-)

    Tylko ... pantwu to wszystko jedno ile sciagnie, Kulczyk musi kredyt
    splacic.

    > Moja średnia poza drogami szybkiego ruchu to ok. 65 km./godz, nie 50,
    > jak ktoś tam dalej pisze....

    Zalezy ktora, ja raczej przekraczam 70.

    Ale jak sie trafia wioski, swiatla ... lub wypadki na autostradzie :-(

    J.

  • 115. Data: 2020-02-25 13:53:25
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 25-02-2020 o 09:53, T. pisze:
    >:

    > Dziwne. Jak wyżej pisałem - Ford Mondeo MKIII (w dodatku kombi, samochód
    > ważący prawie 1600 kg), rocznik 2005, silnik 2.0 TDCI - w trasie 6,5, w
    > mieście - do 8,5. To aż tak popsuli teraz silniki?

    Ja mam Fiata Stilo kombi 120KM diesel. Masa pustego 1450 kg.
    W trasie: 4,5-5 przy przeciętnej 90km/h; 6 przy 120km/h; 7,5 przy 150km/h.
    W Warszawie od 7,2 do 10,0, zwykle 8,5.

    yabba

  • 116. Data: 2020-02-25 13:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

> [...]
    > się przeżyć.
    > Moja średnia poza drogami szybkiego ruchu to ok. 65 km./godz, nie

    No i dokładnie o takich liczbach pisałem. Tyle ze w kieszeni zostaje 40
    bo juz 20zł jedna bramka kosztuje...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 117. Data: 2020-02-27 18:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

    > ok, sprobujmy policzyc.
    > A tak naprawde rozmawiamy tylko o odcinku Rawicz - Poznań wschód bo tu
    > jest alternatywa.
    > Czyli mamy 100km vs 130
    > Licze dla mojego ducato
    > spalanie na krótszej trasie 7,5
    > spalanie na dłuzszej trasie 9
    > Koszt krótszej 7,5 * 5,6 = 42zł
    > Koszt dłuzszej 9 * 1,3 * 5,6 = 65,52
    > Roznica 23zł.
    > Jezeli zarabiasz 70zł lub wiecej za godzine to jadac samemu opłaca sie.
    > Ale jezeli jedziesz w 3 osoby to juz tylko 23zł za godzine.
    > ;-P

    Mała errata
    > spalanie na krótszej trasie 7,5
    > spalanie na dłuzszej trasie 9 -> zmieniam na 12
    (nie jezdze tak szybko busem, ale sprawdziłem i 9 przy 140 to sie nie da.
    Predzej 12 wyjdzie. Co by sie w sumie zgadzało bo kolega pisał ze 10 w t5
    mu wychodzi przy 140 a ducato jednak wieksze.)

    > Koszt krótszej 7,5 * 5,6 = 42zł
    > Koszt dłuzszej 9 * 1,3 * 5,6 = 65,52

    Nie wiem skąd wziałem te 5,6 za ON. Miało być 4,6...

    Wiec licze jeszcze raz :)

    Koszt krótszej 7,5 * 4,7 = 35zł
    Koszt dłuzszej 12 * 1,3 * 4,7 = 73

    Roznica 38zł za 20 minut.
    Ni chuja sie nie opłaca...

    Ale wezmy jakas osobówke w której róznica miedzy 140 a 90 w spalaniu
    bedzie niewielka, powiedzmy litr.
    To mamy roznice 15zł. Czyli juz wychodzi troche sensowniej bo przy
    zarobku na godzine w granicach 45zł wychodzisz na 0...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,