  • 191. Data: 2011-11-19 01:33:56
    Temat: Re: Kolejne BMW, coś w tym jednak jest
    Od: to <t...@x...abc>

    begin szufla

    > O, jasnowidz !

    Samochody to nie ufa, manewry trochę trwają. Jeśli się je obserwuje,
    szczególnie w ryzykownych sytuacjach jak skrzyżowania i inne zjazdy, to
    można przewidzieć gdzie się znajdą za sekundę czy dwie i jakoś ew.
    zareagować. Rowerzysta na filmiku nie zrobił NIC. Po prostu dał się
    trafić jak ostatnia sierota.

  • 192. Data: 2011-11-19 02:14:32
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Artur Maśląg

    > W dniu 2011-11-18 17:01, to pisze:
    > (...)
    >
    > Jasne - raz, że rowerzysta nie jechał po linii (jechał maksymalnie przy
    > prawej krawędzi pasa), do tego wskaż jakiś przepis z tym obrysem
    > rowerzysty.

    Nie osłabiaj mnie. To, ile miejsca zajmuje pojazd określa jego szerokość,
    a ta jest równa szerokości jego obrysu. Gdyby miało chodzić o szerokość
    opony, to WŁAŚNIE WTEDY byłoby to konkretnie ujęte w przepisach.
    Tymczasem jest mowa tylko o tym, ze nie można zajmować więcej niż jednego
    pasa ruchu, więc nie można i tyle. Niezależnie jaką szerokość ma opona
    czy jak się ma rozstaw kół do szerokość całego pojazdu. Myśl.

    > No pewnie - lepiej być burakiem i w razie czego jeszcze drzwi otwierać
    > :)

    Jakie buractwo? Źle się czujesz? Jak skręcam w prawo i jadę blisko prawej
    krawędzi, żeby nie kusić rowerzysty to wyprzedzania mnie z prawej, które
    może być potencjalnie niebezpieczne, to robię coś niekulturalnego? Wręcz
    przeciwnie, a rowerzysta, jeśli chce, może wyprzedzić wtedy
    (bezpiecznie!) z lewej. Ruszenie kierownicą to jakiś dyshonor dla
    pedalarza?

  • 193. Data: 2011-11-19 02:15:22
    Od: to <t...@x...abc>

    begin MadMan

    > Oglądałem ten filmik kilka razy i ani razu nie zaważyłem wyciągniętej
    > prawej ręki u rowerzysty.

    Jeden na dziesięciu prawidłowo sygnalizuje manewry.

  • 194. Data: 2011-11-19 02:16:36
    Od: to <t...@x...abc>

    begin z

    > Da się. Jak się ma jeszcze słuchawki na uszach. Dlatego właśnie rowerem
    > jeżdżę bez słuchawek. To bardzo niebezpieczne nawet na ścieżce
    > rowerowej.

    Po ulicach w słuchawkach jeździ na rowerze tylko debil.

  • 195. Data: 2011-11-19 02:26:17
    Od: to <t...@x...abc>

    begin MadMan

    > Niecelowość działania nic nie zmienia, i tak jest zagrożony karą
    > więzienia do lat 3. Z resztą nie jestem taki pewny czy to nie było
    > działanie celowe...

    Zmienia, bo jak wjedziesz w kogoś celowo, to tak, jakbyś go pobił czy
    zabił z premedytacją. Kwalifikacja zupełnie inna.

  • 196. Data: 2011-11-19 02:30:55
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Liwiusz

    > To by niewiele dało. Podejrzewam, że rowerzysta był świadomy tego, że
    > jedzie obok niego samochód. Trudno jednak, aby przewidział, że w
    > ostatniej chwili zajedzie mu drogę.

    Zauważyłby kierunkowskaz, co powinno go skłonić do usunięcia się z
    martwego pola i położenia dłoni na klamkach. Ale widać myślenie nie jest
    w modzie wśród wielu rowerzystów i sympatyków pedałowania.

  • 197. Data: 2011-11-19 02:33:05
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Shrek

    > Na logikę (nie przepisy) powinien wcześniej zjechać na środek pasa i w
    > dupie mieć jęczenie co poniektórych grupowiczów "że ma obowiązek
    > możliwie blisko prawej". Trochę dziwne, że tego nie zrobił, bo na
    > zupełnego świeżaka nie wygląda.

    Powinien jechać możliwie blisko prawej krawędzi, a nie pomiędzy pasami.

  • 198. Data: 2011-11-19 03:00:40
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 19 Nov 2011 01:16:36 GMT, to napisał(a):

    > Po ulicach w słuchawkach jeździ na rowerze tylko debil.

    Podobnie jak samochodem z włączonym radiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 199. Data: 2011-11-19 08:19:20
    Od: to <t...@x...abc>

    begin MadMan

    > Podobnie jak samochodem z włączonym radiem.

    Całkowicie niepodobnie, bo w przypadku roweru słuch pełni +/- taką samą
    rolę, jak lusterka w przypadku samochodu. Ponadto w nowoczesnym
    samochodzie i tak mało co słychać z zewnątrz, więc włączenie bądź nie
    radia nic nie zmienia. Założenie słuchawek podczas jazdy na rowerze
    kasuje połowę bodźców docierających do rowerzysty. Idiotyzm.

  • 200. Data: 2011-11-19 08:41:35
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 19 Nov 2011 07:19:20 GMT, to napisał(a):

> [...]
    > radia nic nie zmienia. Założenie słuchawek podczas jazdy na rowerze
    > kasuje połowę bodźców docierających do rowerzysty

    Naprawdę nie rozumiem. Jeżdżę na rowerze (ostatnio niedużo, ale jednak),
    jeżdżę też autem, i jakoś na słuch bałbym się pas ruchu zmienić. W
    słuchawkach czy bez - jak jadę koło 30 km/h latem to i tak słyszę
    podobną ilość informacji z zewnątrz. W zimie bez słuchawek więcej bo mam
    uszy osłonięte i wiatr nie szumi, niemniej np. w ruchu miejskim i tak
    nie ma różnicy bo słyszę tyle dźwięków że nie mam szans rozróżnić który
    skąd i jak, ubytek słuchu też nie pomaga.

    A, jeszcze komentarz do tego że tylko debile-rowerzyści jeżdżą po
    drogach gdzie samochody mkną 3x szybciej - mi w okolicy najlepiej i
    najbezpieczniej się jeździ na rowerze drogą z Vdop=100 km/h. Inne nie
    mają tak fajnego pobocza.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138