  • 11. Data: 2010-06-02 10:35:27
    Temat: Re: Kolizja podczas zmiany pasa przed skrzyzowaniem
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Q napisał:

    > Dojezdzajac wolno do skrzyzowania 4-pasmowa jezdnia
    > (2 pasy na wprost + 1 do skretu + 1 do zawracania)
    > zmienialem pas z tego do skretu na ten do zawracania
    > (czyli na skrajny lewy).
    Tu masz ciekawe rozwiazanie - co prawda piatkowe :-)
    http://www.funiaste.net/obrazki/e8093b404d9d17501108
    24905bc30891/4c061766/2010/czerwiec/02/11366368.jpg
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 12. Data: 2010-06-02 10:37:04
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Artur Czeczko pisze:
    > Nie "przepuścić wszystkich", tylko "ustąpić pierwszeństwa". Natomiast
    > nieustąpienie pierwszeństwa ma miejsce wtedy, gdy zmusza się kogoś
    > do gwałtownego hamowania lub do zwiększenia prędkości. Jeśli tamten
    > pojazd poruszał się powoli, to raczej nie było mowy o zmuszeniu
    > do gwałtownego hamowania - ale to tylko moje spekulacje.

    A jeśli manewr zaskoczy kierowce tak, że nie zdaży nawet postawić nogi
    na hamulcu to nie będzie wymuszenia? Sprawa jest banalna. Nie ustąpienie
    pierwszeństwa i tyle.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 13. Data: 2010-06-02 10:42:25
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jarek Pudelko wrote:

    > Udowodnienie celowosci wjechania jest dosc trudne - nawet w tym
    > przypadku. Babka sie "toczy", miga, macha, koles wjezdza na jej pas i
    > bum. Celowo wjechala? Ciezko powiedziec. Miganie i machanie nie jest
    > uznane w PoRD jako zezwolenie na wjazd na pas - to raczej umowne sygnaly
    > i byc moze na cos takiego moznaby sie w sadzie powolywac.

    Pełna zgoda, ze udowodnienie jest trudne, a zwykle wręcz niemożliwe, ale
    to nie zmienia tego, kto jest winny. ;)

  • 14. Data: 2010-06-02 11:49:42
    Od: Artur Czeczko <a...@c...student.uw.edu.pl>

    Tom01 pisze:

    > A jeśli manewr zaskoczy kierowce tak, że nie zdaży nawet postawić nogi
    > na hamulcu to nie będzie wymuszenia? Sprawa jest banalna. Nie ustąpienie
    > pierwszeństwa i tyle.

    Z jednej strony taki manewr jak opisujesz to ewidentne nieustąpienie
    pierwszeństwa, a z drugiej strony jeśli potraktować przepisy
    dosłownie... :-)

    Chciałem tylko zwrócić uwagę na fakt, że nie zawsze zmuszenie kogoś,
    kto ma pierwszeństwo do tego, by zdjął nogę z gazu jest nieustąpieniem
    pierwszeństwa. A co jeśli kierująca pojazdem widząc, że pojazd
    przed nią wjeżdża stwierdziła "co mi się tu będzie władowywał,
    przecież mam pierwszeństwo" i dodała gazu? Myślę, że to jest mało
    prawdopodobne, większość ludzi jednak stara się uniknąć kolizji,
    ale tak całkowicie bym tego nie wykluczał.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 15. Data: 2010-06-02 16:24:10
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    > Pełna zgoda, ze udowodnienie jest trudne, a zwykle wręcz niemożliwe, ale
    > to nie zmienia tego, kto jest winny. ;)

    Wydaje mi sie że to bez znaczenia kto jest winnym
    Znaczenie ma kto bedzie uznany za winnego

  • 16. Data: 2010-06-02 23:47:33
    Od: to <t...@a...xyz>

    moje_przedmioty wrote:

    > Wydaje mi sie ?e to bez znaczenia kto jest winnym Znaczenie ma kto
    > bedzie uznany za winnego

    Gdybyś pokusił się o przeczytanie kilku wcześniejszych postów to
    wiedziałbyś, ze to, kto zostanie uznany za winnego zostało ustalone na
    samym początku, a teraz rozmawiamy o winie jako takiej.