  • 1. Data: 2010-10-07 10:27:16
    Temat: Kolizja z autobusem PKS
    Od: luky <l...@o...pl>

    Witam,
    jeszcze dobrze nie ochłonąłem ale ciekaw jestem waszej interpretacji.
    Dzisiaj jadąc do pracy miałem mała kolizje - jechałem lewym pasem po
    prawej stronie stał autobus w zatoczce dla PKS, zmieniałem pas na prawy
    w momencie zmiany pasa autobus chyba wolno ruszył, dość blisko go
    mijałem, lekko trafił mnie w prawy tylni błotnik - skutek przerysowane i
    lekko puknięte u niego natomiast 0 szkód. Zatrzymałem się pogadaliśmy,
    stwierdził że to moja wina bo zmieniałem - on natomiast włączał się do
    ruchu, nie wiem może spanikowałem ale nie wzywaliśmy policji tylko
    rozjechaliśmy się, u mnie szkoda jakaś jest (element do malowania),
    pytania kogo to była wina? Może trzeba było wezwać policje... ale bałem
    się utraty zniżek OC i mandatu... Jaki policja podejmuje werdykt w
    takiej sytuacji?

    pozdr. L

  • 2. Data: 2010-10-07 10:34:14
    Temat: Re: Kolizja z autobusem PKS
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Thu, 07 Oct 2010 10:27:16 +0200, luky napisał(a):

    > się utraty zniżek OC i mandatu... Jaki policja podejmuje werdykt w
    > takiej sytuacji?

    Teren zabudowny ? Jeżeli tak to twoja wina. Jeżeli autobus sygnalizuje
    wyjazd z zatoczki to należy mu ustąpić.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 3. Data: 2010-10-07 10:34:25
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "luky" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pytania kogo to była wina? Może trzeba było wezwać policje... ale bałem
    > się utraty zniżek OC i mandatu... Jaki policja podejmuje werdykt w takiej

    wina była autobusu. on sie włączał do ruchu, ty jechałeś drogą z
    pierszeństwem. nic dziwnego że kierowca PKS przystał na rozstanie, bo to on
    płaciłby mandat :)

  • 4. Data: 2010-10-07 10:36:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "huri_khan" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Teren zabudowny ? Jeżeli tak to twoja wina. Jeżeli autobus sygnalizuje
    > wyjazd z zatoczki to należy mu ustąpić.

    To nie ma związku z kolizją.

  • 5. Data: 2010-10-07 10:55:05
    Od: luky <l...@o...pl>

    PH pisze:

    > wina była autobusu. on sie włączał do ruchu, ty jechałeś drogą z
    > pierszeństwem. nic dziwnego że kierowca PKS przystał na rozstanie, bo to on
    > płaciłby mandat :)

    tylko że ja zmieniałem pas i dlatego się obawiałem czy aby policja nie
    da mandatu nam obu....?

  • 6. Data: 2010-10-07 11:29:34
    Od: Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

    W dniu 2010-10-07 10:55, luky pisze:

    > tylko że ja zmieniałem pas i dlatego się obawiałem czy aby policja nie
    > da mandatu nam obu....?

    Mogłoby tak być.
    Przy czym Ty byś dostał jedynie za nie umożliwienie wyjazdu (nie wiem
    jakie tam są widełki, ale pewnie nie więcej niż 100zł), zaś za
    spowodowanie kolizji kierowca autobusu. Zniżek więc byś nie stracił a
    naprawa była by z OC kierowcy autobusu, więc i tak byś wyszedł na swoje.

    Art. 18. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku
    autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany
    zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić
    kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli
    kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa
    ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
    2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może
    wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się,
    że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 7. Data: 2010-10-07 11:43:31
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-10-07 10:55, luky wrote:

    > tylko że ja zmieniałem pas i dlatego się obawiałem czy aby policja nie
    > da mandatu nam obu....?

    od kiedy to włączający pojazd do ruchu ma pierwszeństwo? dlatego ktoś
    dobrze zapytał - czy to było poza terenem zabudowanym, bo jeśli nie, to
    Twoja wina - tak mi się wydaje. A więc w terenie zabudowanym autobus
    włączający się do ruchu z przystanku ma pierwszeństwo.

  • 8. Data: 2010-10-07 11:57:13
    Od: luky <l...@o...pl>

    Olek pisze:

> [...]
    > Twoja wina - tak mi się wydaje. A więc w terenie zabudowanym autobus
    > włączający się do ruchu z przystanku ma pierwszeństwo.

    Niestety było to w centrum miasta.... autobus PKS a nie MPK, ale dlatego
    mocne obawy miałem przed wzywaniem policji... (bo za pół mandatu to już
    można element pomalować)

  • 9. Data: 2010-10-07 11:57:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości

    > od kiedy to włączający pojazd do ruchu ma pierwszeństwo? dlatego ktoś
    > dobrze zapytał - czy to było poza terenem zabudowanym, bo jeśli nie, to
    > Twoja wina - tak mi się wydaje.

    Źle Ci się wydaje.
    Autobus ruszający z przystanku nie dostaje automatycznie pierwszeństwa,
    wręcz przeciwnie.

  • 10. Data: 2010-10-07 12:04:10
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    To ja przy okazji mam pytanie o pierwszenstwo w nieco podobnej sytuacji.
    Roznica jest tylko taka, ze jeden z samochodow nie wlacza sie do ruchu, ale
    tez zmienia pas.
    Dokladnie wiec wyglada to tak. Jest droga z 3 pasami ruchu. Samochody jada
    skrajnymi i jednoczesnie chca zjechac na srodkowy. Ktory ma wtedy
    pierwszenstwo?

    Pozdrowienia

    Darek