  • 11. Data: 2010-06-29 07:18:21
    Temat: Re: Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:i0b829$vrm$2@mx1.internetia.pl...

    > Nie, ale te mocniejsze maja i tez sie nie sypia dwumasy.

    Bo benzyna a szczególnie V6 ma zupełnie inna prace niz diesel. Jak myślisz
    po co montowane są sprzęgła na kołach altenatora w dieslu?

  • 12. Data: 2010-06-29 08:12:07
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 29 Cze, 00:33, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > I to jest wytlumaczenie :)
    >
    > Pozdrawiam
    > Pawel

    poczytaj sobie co się dzieje z "dwumasem" w dizlu boxer a więc
    naturalnie lepiej wyważony niż rzędowy silnik. Pomijam podejście
    gwaranta bo to inna sprawa
    http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=1&t=2462&
    st=0&sk=t&sd=a

  • 13. Data: 2010-06-29 08:15:37
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Witam
    > Temat kola dwumasowego byl czesto poruszany na tej grupie.
    > Awarie sa mocno bolesne dla prtfela. Co myslicie o takim patencie:

    http://www.valeoservice.com/data/master/webfile/1947
    8266284C10FFE545913.pdf?rnd=796

    Koło dwumasowe nie ma sensu, wszystko co je zastąpi jest dobre. Wpływ koła
    dwumasowego na komfort jazdy i trwałość układu przeniesienia napędu według mnie
    jest porównywalny z kształtem gałki od radia na aerodynamikę samochodu jadącego
    w tunelu.

  • 14. Data: 2010-06-29 08:21:31
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    tadek pisze:

    > poczytaj sobie co się dzieje z "dwumasem" w dizlu boxer a więc
    > naturalnie lepiej wyważony niż rzędowy silnik. Pomijam podejście
> [...]

    No tak, ale zobacz jaki moment ma ten Diesel w Subarynce.

  • 15. Data: 2010-06-29 08:35:22
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości

    > dokładnie 225 Nm / 3500... aha czyli dwumas wrażliwy na moment, czy na coś
    > innego? w sumie to ruszam autem delikatnie nie strzelam ze sprzęgła...

    bardziej niż strzaly ze sprzegła (gdzie dostaje sprzęgło) dwumasa wrażliwa
    jest na jazde na np. zbyt niskich obrotach silnika, gdzie wibracje diesla
    skutecznie obciążają kolo dwumasowe.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 16. Data: 2010-06-29 08:38:04
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Bo benzyna a szczególnie V6 ma zupełnie inna prace niz diesel. Jak myślisz
    > po co montowane są sprzęgła na kołach altenatora w dieslu?

    No własnie, więcej garów równiej pracuje
    Ja mam 5 garów w swoim JTD i nalatane niecałe 190kkm i na razie objawów padu
    dwumasy też nie mam.

    --
    Irokez
    AR 156 2.4JTD

  • 17. Data: 2010-06-29 09:01:55
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    kogutek pisze:
> [...]
    > jest porównywalny z kształtem gałki od radia na aerodynamikę samochodu jadącego

    hmm producenci myślą inaczej, teraz tylko pytanie czy to zwykłe
    naciąganie czy faktycznie ma wpływ na trwałość skrzyni i dołu silnika?

    --
    krzysiek82

  • 18. Data: 2010-06-29 09:35:40
    Od: DoQ <p...@g...com>

    krzysiek82 pisze:

    > hmm producenci myślą inaczej, teraz tylko pytanie czy to zwykłe
    > naciąganie czy faktycznie ma wpływ na trwałość skrzyni i dołu silnika?

    Producenci potrafia wsadzic dwumase do silnika (i skrzyni) ktory przez
    iles lat produkcji nie posiadal tego wynalazku i mial sie rownie dobrze.
    Po prostu drgania tlumione sa nie na tarczy a na kole zamachowym.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 19. Data: 2010-06-29 09:40:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

    tadek pisze:

    > poczytaj sobie co się dzieje z "dwumasem" w dizlu boxer a więc
    > naturalnie lepiej wyważony niż rzędowy silnik. Pomijam podejście
> [...]

    W TV trąbili o tym parę razy. Subaru nie umie dopasować sprzęgła do
    swojego wynalazku i zrzuca winę na użytkownika. Ach te japońskie cacuszka...

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 20. Data: 2010-06-29 09:57:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    tadek pisze:

    > poczytaj sobie co się dzieje z "dwumasem" w dizlu boxer a więc
    > naturalnie lepiej wyważony niż rzędowy silnik. Pomijam podejście
> [...]

    Akurat to wyważenie nie ma wpływu na pracę dwumasy, bo i tak suw pracy
    jest co 90 stopni.
    Dwumasa amortyzuje pulsację na wale korbowym, a ta zależy głównie od
    ilości cylindrów.
    A domyślam się, że 2.0 w Outbackach to cztery cylindry.