  • 1. Data: 2010-06-28 22:01:39
    Temat: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
    Od: Daniel Kubiak <d...@i...onet.pl>

    Witam,

    Upatrzyłem sobie dość niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
    Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagę biorę dwie możliwości
    odnośnie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczędny i dość zrywny) oraz diesla
    1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczędny). Może ktoś z Szanownych
    Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może coś powiedzieć na jego
    temat, jakieś wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
    auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie są
    wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie są orientacyjne
    koszty napraw eksploatacyjnych?

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 2. Data: 2010-06-28 22:12:59
    Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
    Od: solar <s...@o...pl>

    W dniu 2010-06-28 22:01, Daniel Kubiak pisze:
> [...]
    > auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie są
    > wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie są orientacyjne

    Mam 1.1 '2000. Faktycznie jest zrywny. Normalnie jeżdżę xTrailem. Po
    przesiadce w Saxo mam wrażenie, że zmieszczę się w każdą dziurę,
    przejadę pod Tirem no i odstawiam wszystkich na skrzyżowaniu. :)
    Z wad - jestem dość duży i mam problem z wsiadaniem, bo kierownica nie
    ma regulacji w pionie.
    Z zalet - jeden z niewielu francuzów, w którym można wymienić same
    sworznie wahaczy.
    Więcej nie robiłem, bo auto ma 25 tyś. przebiegu. :)

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Chrześcijanin okrywa się chwałą poprzez zabicie poganina, ponieważ w

  • 3. Data: 2010-06-28 22:14:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    Daniel Kubiak wrote:

    > Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
    > auto nabyć?

    Świetne auto dla ludzi, którym znudziły się dolne kończyny.

  • 4. Data: 2010-06-28 22:51:42
    Od: Daniel Kubiak <d...@i...onet.pl>

    W dniu 28.06.2010 22:12, solar pisze:

> [...]
    > sworznie wahaczy.
    > Więcej nie robiłem, bo auto ma 25 tyś. przebiegu. :)

    Dzięki za informacje. Bardzo wysoki nie jestem, więc nie powinno być
    problemów.

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 5. Data: 2010-06-28 22:52:03
    Od: Daniel Kubiak <d...@i...onet.pl>

    W dniu 28.06.2010 22:14, to pisze:

    > Świetne auto dla ludzi, którym znudziły się dolne kończyny.

    Co masz na myśli?

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 6. Data: 2010-06-28 23:02:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    Daniel Kubiak wrote:

    > Co masz na myśli?

    Amputacje po stłuczce z SUV-em.

  • 7. Data: 2010-06-28 23:09:28
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 28 Jun 2010 21:02:03 GMT, to napisał(a):

    > Amputacje po stłuczce z SUV-em.

    Po co tłuc się z SUVem? Albo tym bardziej - SUVem? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 8. Data: 2010-06-28 23:53:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    MadMan wrote:

    > Po co tłuc się z SUVem? Albo tym bardziej - SUVem? :)

    A ktoś to robi celowo?

  • 9. Data: 2010-06-29 07:15:46
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Daniel Kubiak" <d...@i...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i0av02$ltp$1@news.onet.pl...
> [...]
    > auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie są
    > wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie są orientacyjne

    Miałem poprzednika AX z silnikiem 1.5 D. Silnik MZ fajny, nieźle jechał z
    zapalaniem żadnego problemu byleby świece miał sprawne a na niesprawnych 2
    też palił tylko gorzej. Przy ok 250 tys (licznikowych bo dokładnie nie
    wiadomo) poleciała pompa wtryskowa Lukas do której każdy podchodzi jak do
    jeża. Okazało sie że do wymiany w niej było łożysko (zwykłe kulkowe za
    grosze). Po wymianie dalej chodził ok. Z droższych spraw to jeszcze poszła
    tylna belka ale dopiero przy 300 tys. Naprawa 660 zł - w znanym już Antalex.
    Z wad Saxo dodałbym napewno to http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg

  • 10. Data: 2010-06-29 08:33:08
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    Daniel Kubiak pisze:
> [...]
    > auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie są
    > wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie są orientacyjne

    Moi rodzice uzytkowali przez 4 lata i 35kkm Saxo '97 1.1i. Silnik na
    prawde bardzo elastyczny i malo palacy. W cyklu mieszanym ok. 40%
    miasto(Katowice)/60% trasa (z reguły Katowice - Koziegłowy) palił
    średnio 5,5-6l/100km. Z hamulcami to prawda, przez caly okres
    uzytkowania nigdy nie udalo nam sie ich doprowadzic do stanu
    fabrycznego. przy 120kkm wymieniane byly bebny wraz z szczekami oraz
    tarcze i klocki przod. Po ok. 10kkm ponownie klocki przod (oderwala sie
    okladzina - klocki VALEO). Z tylu po 30kkm od wymiany reczny zaczal
    nierownomiernie lapac. Pedal hamulca byl miekki przez caly okres
    uzytkowania mimo kilkukrotnego odpowietrzania i wymianie plynu
    hamulcowego. Rdzy w tym samochodzie na zewnatrz nie zauwazysz, jednym z
    bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego
    tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a
    zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi
    wpasc do wnetrza. Niefortunnie mocowanie belki jest czesciowo do
    wzmocnien, a czesciowo do samej podlogi. Zwroc uwage przy zakupie na
    wysokosc tylnego rantu nadkola. Prawidlowo kolo nie powinno byc schowane
    w nadkolu, a pomiedzy nimi powinienes moc wlozyc reke. Z zawieszeniem
    nie bylo nigdy problemu. Wymienialismy wahacze (cena wahacza, a tulei
    byla porownywalna, OIDP to ok 80zl/wahacz). Wymienialismy tez
    amortyzatory z tylu. Zawieszenie dosc glosne, ale bardzo komfortowe i
    miekkie jak na auto tej klasy.
    Z elektryka nie bylo nigdy wiekszego problemu pomimo Citroenowskiego
    immo na kod pin (klawiaturka). Drobnym problemem okazal sie przelacznik
    kierunkowskazow. Objaw: cykanie przekaznika kierunkow pomimo wylaczonej
    manetki. Przelacznik jest rozbieralny i wystarczy tylko poczyscic w nim
    styki i dziala dalej. Jesli masz jeszcze jakies pytania pisz smialo,
    postaram sie pomoc.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia