  • 1. Data: 2010-06-28 22:40:31
    Temat: Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Witam
    Temat kola dwumasowego byl czesto poruszany na tej grupie.
    Awarie sa mocno bolesne dla prtfela. Co myslicie o takim patencie:
    http://www.valeoservice.com/data/master/webfile/1947
    8266284C10FFE545913.pdf?rnd=796

  • 2. Data: 2010-06-28 22:59:52
    Temat: Re: Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-28 22:40, Bastion wrote:
> [...]
    > Temat kola dwumasowego byl czesto poruszany na tej grupie.
    > Awarie sa mocno bolesne dla prtfela. Co myslicie o takim patencie:

    Sobie ludzie to chwalą z tego co słyszałem, z drugiej strony dwumasy już
    nie są tak bardzo drogie jak było to pare lat wcześniej, chyba że mówimy
    o jakimś nowym nabytku.
    Dziwne ja mam 2.6 V6 mam dwumase i narobione już nią 300kkm i końca na
    razie nie widać - co ile to się psuje? o ile w ogóle się psuje?

  • 3. Data: 2010-06-28 23:03:24
    Od: to <t...@a...xyz>

    Olek wrote:

    > Dziwne ja mam 2.6 V6 mam dwumase i narobione już nią 300kkm i końca na
    > razie nie widać - co ile to się psuje? o ile w ogóle się psuje?

    Tylko ze to 2,6 V6 ma pewnie tylko ze 200-coś Nm które w dodatku rozwija
    łagodnie, nie telepie się jak diesel itp.

  • 4. Data: 2010-06-28 23:13:23
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-28 23:03, to wrote:

    > Tylko ze to 2,6 V6 ma pewnie tylko ze 200-coś Nm które w dodatku rozwija
    > łagodnie, nie telepie się jak diesel itp.

    dokładnie 225 Nm / 3500... aha czyli dwumas wrażliwy na moment, czy na
    coś innego? w sumie to ruszam autem delikatnie nie strzelam ze sprzęgła...

  • 5. Data: 2010-06-28 23:50:49
    Od: to <t...@a...xyz>

    Olek wrote:

    > dokładnie 225 Nm / 3500... aha czyli dwumas wrażliwy na moment, czy na
    > coś innego? w sumie to ruszam autem delikatnie nie strzelam ze
    > sprzęgła...

    Moment, drgania na niskich obrotach. V-ka pracuje bardzo równo, momentu
    ma nie za wiele, szczególnie na niskich obrotach typu 1000-2000 rpm więc
    i dwumas ma dużo łatwiej.

  • 6. Data: 2010-06-29 00:24:16
    Od: DoQ <p...@g...com>

    to pisze:

    > Moment, drgania na niskich obrotach. V-ka pracuje bardzo równo, momentu
    > ma nie za wiele, szczególnie na niskich obrotach typu 1000-2000 rpm więc
    > i dwumas ma dużo łatwiej.

    ~200Nm przy 1000RPM to niewielki moment?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 7. Data: 2010-06-29 00:31:05
    Od: to <t...@a...xyz>

    DoQ wrote:

    > ~200Nm przy 1000RPM to niewielki moment?

    Omawiane 2,6 V6 tyle ma?

  • 8. Data: 2010-06-29 00:31:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Olek pisze:
> [...]
    > Dziwne ja mam 2.6 V6 mam dwumase i narobione już nią 300kkm i końca na
    > razie nie widać - co ile to się psuje? o ile w ogóle się psuje?

    Pulsacje które tłumi dwumasa w silniku sześciocylindrowym są znacznie
    mniejsze niż w czterocylindrowym.

    Silnik sześciocylindrowy przez cały okres działa działa większym lub
    mniejszym momentem, ale w jedną stronę.
    Czterocylindrowy przez większość czasu napędza, ale przez część okresu
    hamuje (bo tłok napędza wał korbowy przez niecałe 90 stopni obrotu),
    szarpie więc dwumasa w jedną i drugą stronę.

  • 9. Data: 2010-06-29 00:32:24
    Od: DoQ <p...@g...com>

    to pisze:
    > Omawiane 2,6 V6 tyle ma?

    Nie, ale te mocniejsze maja i tez sie nie sypia dwumasy.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 10. Data: 2010-06-29 00:33:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Czterocylindrowy przez większość czasu napędza, ale przez część okresu
    > hamuje (bo tłok napędza wał korbowy przez niecałe 90 stopni obrotu),
    > szarpie więc dwumasa w jedną i drugą stronę.

    I to jest wytlumaczenie :)

    Pozdrawiam
    Pawel