  • 21. Data: 2017-07-23 18:35:37
    Temat: Re: Kompatybilność baterii komórkowych
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Co w takim razie mierzą ładowarki lion z trzema pinami?

  • 22. Data: 2017-07-23 20:13:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    7/23/2017 6:35 PM, ąćęłńóśźż wrote:
    > Co w takim razie mierzą ładowarki lion z trzema pinami?

    a) temperaturę, albo
    b) szacowaną pojemność, albo
    c) tajne bity producenta coby zamiennik nie działał, albo
    d) nic, jest dla dekoracji

  • 23. Data: 2017-07-23 23:51:58
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > a) temperaturę, albo b) szacowaną pojemność, albo c) tajne bity
    > producenta coby zamiennik nie działał, albo d) nic, jest dla
    > dekoracji

    W różnych układach może to być rozmaicie, ale pierwsze zastosowanie tego
    dodatkowego, trzeciego styku było takie, że był tam opornik połączony z
    jednym jeszcze stykiem, i wartość oporu informowała co lepsze urządzenia
    o tym "jaka to jest bateria" (chyba o jej pojemność chodziło, ale może o
    typ elektrod? nie pamiętam)

  • 24. Data: 2017-07-25 15:19:21
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-07-17 o 09:23, J.F. pisze:

    > Przypadek raczej nie :-)
    >
    > Natomiast z ciekawostek - w malych GPS byla popularna bateria
    > HXE-W01
    > Kompatybilna, przynajmniej wymiarami, z ktoras z nokii BL-x.
    >
    > XHY HXE ... przypadek, czy ciag dalszy ?
    >
    > J.

    Może i przypadek, a ja znam całkiem odwrotną sytuację z bateriami z
    jednej stajni:
    BL-5C z Nokii E50, włożona do Nokii 1110 (oryginalnie BL-5CA) nie dawała
    się naładować w tej 1110, choć sam telefon się uruchamiał.
    Fizyczne rozmiary takie same, różniły się pojemnościami, na korzyść
    BL-5C, dlatego fajnie byłoby, żeby BL-5C chodziła w N1110, wtedy ten
    telefon działałby 2 tygodnie :)

    Miałem kiedyś zestaw głosnomówiący Blaupunkta, w środku BL-5C, nie jakaś
    podróba, tylko normalnia bateria, z logiem Nokii. Ta firma wyznaczała
    standardy swego czasu :)

    --
    viktorius

  • 25. Data: 2017-07-25 15:50:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..
    W dniu 2017-07-17 o 09:23, J.F. pisze:
    [...]
    >Miałem kiedyś zestaw głosnomówiący Blaupunkta, w środku BL-5C, nie
    >jakaś podróba, tylko normalnia bateria, z logiem Nokii. Ta firma
    >wyznaczała standardy swego czasu :)

    Czy tak wyznaczala ... inni producenci telefonow jakos robili "wlasne"
    baterie.

    Natomiast ci od mniejszych serii mieli wybor:
    -dogadac sie z producentem baterii na wlasny model,
    -dogadac sie z producentem baterii na jakis jego typowy model,
    -dogadac sie z Nokia ... albo innym producentem baterii.

    Widac z Nokia bylo sie dogadac najlepiej ... i klient tez chwalil, bo
    baterie dobre i dostepne :-)

    J.

  • 26. Data: 2017-07-26 09:08:11
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-07-25 o 15:50, J.F. pisze:
> [...]
    > -dogadac sie z Nokia ... albo innym producentem baterii.
    >
    > Widac z Nokia bylo sie dogadac najlepiej ... i klient tez chwalil, bo

    Nokia pewnie była resellerem czegos produkowanego w Chinach. Jest
    Simplo, Desai, Sunwood i pewnie wiele innych. Z mniej egzotycznych to
    Samsung i LG też produkuje baterie. Jeśli sobie nie zastrzegła
    wyłączności, to pewnie inni też mogli to kupować i sprzedawać z własnymi
    naklejkami. A Blaupunkt poszedł na łatwiznę i odkupił trochę sztuk od
    Nokii :)

    --
    viktorius

  • 27. Data: 2017-07-26 11:18:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]

    >Nokia pewnie była resellerem czegos produkowanego w Chinach. Jest
    >Simplo, Desai, Sunwood i pewnie wiele innych.

    IMO - na poczatku to Chinczycy ich jeszcze nie robil.
    Panasonic, Sony, chyba Saft, potem doszedl Tajwan.

    Nokia cos dobrego kupila ... i imo na poczatku, 20-15 lat temu, to
    nie byl Panasonic :-)

    >Z mniej egzotycznych to Samsung i LG też produkuje baterie. Jeśli
    >sobie nie zastrzegła wyłączności, to pewnie inni też mogli to kupować
    >i sprzedawać z własnymi naklejkami.

    No, tu jest chyba wieksza komplikacja, bo trzeba wytworce ogniwa, on
    byc moze nie ma problemu, zeby sprzedac takie innemu klientowi,
    a potem wytworce baterii.
    A tam uklady zabezpieczajace, pola stykowe, i wszystko uzgodnione z
    Nokia, moze moze nawet na jej projekt ... porzadny producent nie
    sprzeda innemu klientowi, przynajmniej przez kilka lat.

    >A Blaupunkt poszedł na łatwiznę i odkupił trochę sztuk od Nokii :)

    Zapewne.

    J.