  • 11. Data: 2017-07-16 22:25:37
    Temat: Re: Kompatybilność baterii komórkowych
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/16/2017 9:09 PM, PeJot wrote:
    > XHY-WT-*BL5C*
    > Przypadek, czy to oznaczenie samego akumulatora ?

    Idź pytaj MyPhone co mieli na myśli ;) Swoją droga jestem ciekaw ile
    myśli technicznej jest tam lokalnej a ile wyklikania checkboxów w
    chińskim folderze reklamowym fabryki.

    Przydala by się ISO żeby raz a dobrze okreslono geometrię kilku modeli
    baterii i protokołów, w końcu róznice sa syboliczne ale istotne. A tak
    sam się musiałem pozbyć dobrego telefonu z powodu braku zamiennika akku.

  • 12. Data: 2017-07-17 09:12:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    >Czołem. Mam nadzieję że nie pogonicie mnie na inną grupę, tylko
    >udzielicie fachowej porady. W telefonie Myphone 1045 spuchła była
    >bateria z wyraźnym spadkiem pojemności. Zgon, ze starości. W
    >niedzielę raczej trudno znaleźć coś na zamianę, ale okazało się że
    >będąca w zasięgu, a zbędna bateria Nokia BL-5c wygląda identycznie:

    >Wsadziłem BL-5c do Myphone który wstał od pierwszego kopa. Próba
    >ładowania wypadła pomyślnie i zakończyła się typowym komunikatem o
    >naładowaniu. Jest sens/potrzeba szukać typowej baterii ? Telefon dla
    >emeryta, pożądana niezawodność.

    Z ciekawosci mozesz sprawdzic co jest na 3-cim pinie - czy taki sam
    termistor, ewentualnie jakims programem temperature baterii odczytac.

    IMO - jesli pasuje, to prawdopodobnie uzyli BL-5C bez zmian, i bardzo
    dobrze, bo szeroki wybor nastepnikow.

    Nokia juz chyba baterii nie robi/firmuje ?
    Szkoda, bo jakosciowo znakomite byly. Ktos wie jakie ogniwa kupowala ?

    J.

  • 13. Data: 2017-07-17 09:13:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    >Sprawdź rezystancję obu baterii na środkowym pinie względem masy.
    >http://www.cpkb.org/wiki/Nokia_BL-5C_battery

    >Powinno być 82kOhm. Jesli tyle samo miała z MyPhone to zamieniaj.
    >Jeśli nie, to niekoniecznie będzie ładowana do końca jak powinna.
    >Niestety trzeba eksperymentować, ponadto MyPhone może być jednym z
    >tych telefonów które mają w nosie ta rezystancję ;)

    >GoClever Quantum 400 Lite ma dokładnie taki sam problem i
    >rozwiązanie: pasują do niego baterie nokii choć niestety sa krótsze.
    >Ale w jego przypadku niestety nie ładuja do końca, wlasnie z powodu
> [...]

    Nokia ma kilka rozmiarow baterii - moze ktoras pasuje na dlugosc ?

    J.

  • 14. Data: 2017-07-17 09:23:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-07-16 o 20:48, PeJot pisze:
    >BTW: dokonałem sekcji zwłok kontrolera baterii Myphone MP-S-A. Napis
    >na PCB:
    >XHY-WT-*BL5C*
    >Przypadek, czy to oznaczenie samego akumulatora ?

    Przypadek raczej nie :-)

    Natomiast z ciekawostek - w malych GPS byla popularna bateria
    HXE-W01
    Kompatybilna, przynajmniej wymiarami, z ktoras z nokii BL-x.

    XHY HXE ... przypadek, czy ciag dalszy ?

    J.

  • 15. Data: 2017-07-17 09:36:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup
    On 16.07.2017 21:32, Marek wrote:
> [...]
    > Ze co?
    > Jeśli bateria jest wyjęta gdy telefon jest włączony to telefon
    > zdechnie... więc z czego ten procesor jest zasilany, że ma zrobić
    > shutdown?

    >A czytałeś tekst, który wkleiłeś?
    >Jak BSI się rozłącza, to zasilanie nadal jest podłączona.
    >Niezależnie od tego, jak szybką masz rękę i jak gwałtownie
    >wyciągasz baterię, procesor jest szybszy i zdąży zrobić swoje
    >pomiędzy urwaniem sygnału z BSI a urwaniem samego napięcia.

    >Techniczne jest to zapewne realizowane metodą "jedną nóżkę bardziej",

    Ale raczej nie ma krotszej, choc musialbym sie tym sprezynkom
    przyjrzec - moze ten milimetr roznicy byl, a nie skojarzylem po co.

    Ale telefony tak maja - bez baterii nie chca dzialac.

    Opisywalem kiedys Siemensa C45.
    Seria 35 miala dwie wersje - Nicd/MH i li-ion. Telefon je rozroznial
    po termistorze - NiMH mialy termistor, li-ion nie mialy.
    Seria 45 byla juz chyba sprzedawa tylko z li-ion.

    No i kiedys kupuje druga baterie, dziala, laduje ... laduje sie ... a
    rano telefon wylaczony.
    Wlaczam ... ok, dziala. Kolejne ladowanie .. znow wylaczony.
    Cos mnie tknelo, mierze opor - jest termistor.
    Zakleilem styl tasma i telefon sprawny.

    Li-ion telefon ladowal do 4.2V. Ni-MH wiecej - przy 4.4 odzywalo sie
    zabezpieczenie w baterii i ja wylaczalo.
    Telefon w tym momencie tez sie wylaczal.
    Co jest dosc ciekawe - jak to zrobili ?

    Nawiasem mowiac, ze dwa lata pozniej kupuje kolejna baterie do C45 ...
    i ten sam problem.
    Co za czort - fabryka ciagle ten sam bubel robi, czy nabywcy sie
    wylaczaniem nie przejmuja ?
    A moze wywalaja takie baterie i kupuja kolejne ?

    Na chinskie oszczednosci tym razem nie ma co narzekac - niepotrzebny
    termistor to koszty :-)

    J.

  • 16. Data: 2017-07-17 17:01:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 16 Jul 2017 22:13:09 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > Techniczne jest to zapewne realizowane metodą "jedną nóżkę
    bardziej",
    > w tym przypadku "bardziej krótką" :-)

    Tutaj tak nie ma, to nie ten przypadek.Nie ma możliwości aby zdążyć
    z shutdown, który trwa grube sekundy. Układy z jedną nóżką bardziej
    to mikrosekundy.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2017-07-17 23:02:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/17/2017 9:13 AM, J.F. wrote:
    > Nokia ma kilka rozmiarow baterii - moze ktoras pasuje na dlugosc ?

    Sprawdziłem wszystkie jakie znalazłem. Nie, pasują na szerokość ale nie
    na długość.

    Sprawy nie ma bo telefon i tak nie jest juz przeze mnie używany. Ale
    szkoda że GoClever/MyPhone i inni "zamawiacze w chinach" tak wypinają
    sie na userów. Na tym ciezko budować markę, chyba że śmieciową.

  • 18. Data: 2017-07-18 12:55:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 7/17/2017 9:13 AM, J.F. wrote:

> [...]

    >szkoda że GoClever/MyPhone i inni "zamawiacze w chinach" tak wypinają
    >sie na userów. Na tym ciezko budować markę, chyba że śmieciową.

    Ze zostawili szerokosc, to jest w miare rozsadne - jest gotowa
    fabryka, ktora robi "pole stykowe" baterii, uklad zabezpieczajacy,
    gniazdo do telefonow itp.
    Ze dlugosc zmienic latwo ... no, moze nie tak calkiem latwo, cholera
    wie jak to robia i co trzeba zmienic, zeby wyszla pare mm dluzsza.

    No i ciekaw jestem - olewaja klienta cieplym moczem lub/i chca zarobic
    na bateriach ze dali inna, czy jednak uzyli standardowej od Nokii,
    tylko po prostu jej nie znalazles ...

    J.

  • 19. Data: 2017-07-19 09:03:01
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Są ładowarki zewnętrzne majace tylko dwa piny - plus i minus (a ładowarki
    "uniwersalne" maja te piny ruchome).
    Co o takim ładowaniu myśleć?

    -----

  • 20. Data: 2017-07-23 17:27:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/19/2017 9:03 AM, ąćęłńóśźż wrote:
    > Są ładowarki zewnętrzne majace tylko dwa piny - plus i minus (a ładowarki
    "uniwersalne" maja te piny ruchome).
    > Co o takim ładowaniu myśleć?

    Działa. Baterie od zawsze mają dwa terminale i dajemy radę.