  • 1. Data: 2017-07-16 19:54:08
    Temat: Kompatybilność baterii komórkowych
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Mam nadzieję że nie pogonicie mnie na inną grupę, tylko
    udzielicie fachowej porady. W telefonie Myphone 1045 spuchła była
    bateria z wyraźnym spadkiem pojemności. Zgon, ze starości. W niedzielę
    raczej trudno znaleźć coś na zamianę, ale okazało się że będąca w
    zasięgu, a zbędna bateria Nokia BL-5c wygląda identycznie:

    http://smartcase.pl/product-pol-6036-Oryginalna-Bate
    ria-BL-5C-Nokia-3100-6600-3650-N70.html

    to znaczy wymiary te same, te same wycięcia, nieco wyższa pojemność.

    https://magboss.pl/bateria-myphone-1045-simply-1082-
    elegant-1083-oryginalna,p,pl,41990.html

    Wsadziłem BL-5c do Myphone który wstał od pierwszego kopa. Próba
    ładowania wypadła pomyślnie i zakończyła się typowym komunikatem o
    naładowaniu. Jest sens/potrzeba szukać typowej baterii ? Telefon dla
    emeryta, pożądana niezawodność.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2017-07-16 20:12:49
    Temat: Re: Kompatybilność baterii komórkowych
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/16/2017 7:54 PM, PeJot wrote:
    > Wsadziłem BL-5c do Myphone który wstał od pierwszego kopa. Próba
    > ładowania wypadła pomyślnie i zakończyła się typowym komunikatem o
    > naładowaniu. Jest sens/potrzeba szukać typowej baterii ?

    Sprawdź rezystancję obu baterii na środkowym pinie względem masy.

    http://www.cpkb.org/wiki/Nokia_BL-5C_battery

    Powinno być 82kOhm. Jesli tyle samo miała z MyPhone to zamieniaj. Jeśli
    nie, to niekoniecznie będzie ładowana do końca jak powinna. Niestety
    trzeba eksperymentować, ponadto MyPhone może być jednym z tych telefonów
    które mają w nosie ta rezystancję ;)

    GoClever Quantum 400 Lite ma dokładnie taki sam problem i rozwiązanie:
    pasują do niego baterie nokii choć niestety sa krótsze. Ale w jego
    przypadku niestety nie ładuja do końca, wlasnie z powodu rezystancji
    gnd-bsi.

  • 3. Data: 2017-07-16 20:23:43
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]

    > nie, to niekoniecznie będzie ładowana do końca jak powinna. Niestety
    > trzeba eksperymentować, ponadto MyPhone może być jednym z tych telefonów

    BL-5c, inny egzemplarz: 81.8 k
    Myphone MP-S-A, ta spuchnięta: 67.4 k

    Wniosek - zamawiać czy nie *nową* MP-S-A ? Parametrów tej baterii nie
    znaleziono. Ta rezystancja za co odpowiada ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2017-07-16 20:35:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/16/2017 8:23 PM, PeJot wrote:
    > BL-5c, inny egzemplarz: 81.8 k
    > Myphone MP-S-A, ta spuchnięta: 67.4 k

    Close enough ;)

    > Wniosek - zamawiać czy nie *nową* MP-S-A ? Parametrów tej baterii nie
    > znaleziono. Ta rezystancja za co odpowiada ?

    Nikt tego do końca nie wie, teoretycznie bateria zgłasza w ten sposób
    swoja pojemność i być może inne cechy. Ale to zalezy od producenta i
    ogólnie nie wiadomoco ma MyPhone. Wsadź i eksperymentalnie pomierz do
    jakiego napięcia naładuje i do jakiego rozładuje.

  • 5. Data: 2017-07-16 20:37:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/16/2017 8:23 PM, PeJot wrote:
    > Ta rezystancja za co odpowiada ?

    Tu masz odpowiedź dla Nokii:

    http://www.cpkb.org/wiki/BSI

  • 6. Data: 2017-07-16 20:48:01
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    > ogólnie nie wiadomoco ma MyPhone. Wsadź i eksperymentalnie pomierz do
    > jakiego napięcia naładuje i do jakiego rozładuje.

    Przed przełożeniem BL-5c do Myphone była ona naładowana w 100% w Nokii.
    Ładowanie w Myphone trwało może z 15 minut i zakończyło się typowo.
    Powtórne podłączenie ładowarki zakończyło się komunikatem "Bateria
    naładowana".
    Poza tym nie mam za bardzo możliwości na eksperymenty. Ten telefon musi
    pracować, a nauczenie osoby 70+ obsługi innego telefonu niekoniecznie
    musi przynieść pozytywne rezultaty.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2017-07-16 20:48:40
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Tu masz odpowiedź dla Nokii:
    >
    > http://www.cpkb.org/wiki/BSI

    Czytałem, tym niemniej THX.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2017-07-16 21:09:16
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-07-16 o 20:48, PeJot pisze:

    > Czytałem, tym niemniej THX.

    BTW: dokonałem sekcji zwłok kontrolera baterii Myphone MP-S-A. Napis na PCB:

    XHY-WT-*BL5C*

    Przypadek, czy to oznaczenie samego akumulatora ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2017-07-16 21:32:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 16 Jul 2017 20:37:37 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > http://www.cpkb.org/wiki/BSI

    Cytat z Notes:

    It is because when the battery is being removed when the phone is
    turned on, the BSI circuit interrupts first, which tells the
    processor to shut down all communication to prevent damage.

    Ze co?
    Jeśli bateria jest wyjęta gdy telefon jest włączony to telefon
    zdechnie... więc z czego ten procesor jest zasilany, że ma zrobić
    shutdown?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2017-07-16 22:13:09
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 16.07.2017 21:32, Marek wrote:

> [...]
    > Jeśli bateria jest wyjęta gdy telefon jest włączony to telefon
    > zdechnie... więc z czego ten procesor jest zasilany, że ma zrobić shutdown?

    A czytałeś tekst, który wkleiłeś?
    Jak BSI się rozłącza, to zasilanie nadal jest podłączona.
    Niezależnie od tego, jak szybką masz rękę i jak gwałtownie
    wyciągasz baterię, procesor jest szybszy i zdąży zrobić swoje
    pomiędzy urwaniem sygnału z BSI a urwaniem samego napięcia.

    Techniczne jest to zapewne realizowane metodą "jedną nóżkę bardziej",
    w tym przypadku "bardziej krótką" :-)

    pzdr
    bartekltg