  • 131. Data: 2020-02-05 21:34:55
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Ale jakby ci padl np czytnik DVD, a w miedzyczasie powstal nowy
    > stardard, a Ty masz duzo plyt ?

    Nie mam żdnych płyt. Tzn. mam sporo, wrzuciłem na domową macierz RAID,
    a nośniki poszły do kubła. Optyczny sposób przechowywania informacji od
    dwóch dekad nie ma sensu.

    > Zablokowanie dystrybucji tez nie takie proste, patrzac na Aliexpres.

    Nadepniesz komuś dużemu na odcisk i się zdziwisz. Nie bój, już coś
    świetnie opłacane papugi wymyślą. :-]

    > Ale zauwaz, ze Unia powolutku cos takiego wprowadza.

    Właśnie tego "powolutku" nie rozumiem. Prostownika synchronicznego nie
    wymyślono wczoraj, przetwornicy rezonansowej też nie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 132. Data: 2020-02-05 21:55:42
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 05.02.2020 o 21:34, Piotr Wyderski pisze:

    > Nie mam żdnych płyt. Tzn. mam sporo, wrzuciłem na domową macierz RAID,
    > a nośniki poszły do kubła. Optyczny sposób przechowywania informacji od
    > dwóch dekad nie ma sensu.

    Powiedz to zwolennikom muzyki klasycznej ;-)

    P.P.

  • 133. Data: 2020-02-05 22:05:35
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Powiedz to zwolennikom muzyki klasycznej ;-)

    Sam jestem takim miłośnikiem i nie mam najmniejszego problemu z jakością
    dźwięku. Dla bardziej wymagających jest FLAC.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 134. Data: 2020-02-05 22:06:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Powiedz to zwolennikom muzyki klasycznej ;-)

    Raczej audiofilom. Albo zwolennikom muzykowania klasycznego. Domowa
    macierz RAID nie wymusza stosowania formatu MP3 czy innego stratnego.
    Można inaczej.

    Jarek

    --
    A ja sobie gram na gramofonie
    trali tralalla la, trali tralalla la

  • 135. Data: 2020-02-05 22:20:47
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Raczej audiofilom.

    Tym to ja nic nie powiem, bo nie umiem. Gdybym umiał, byłbym obrzydliwie
    bogaty.

    > Można inaczej.

    Można, ale i tak zupełnie nie o to chodzi. Słuchając np. Pierścienia
    Nibelunga chciałbym usłyszeć pewną opowieść, a nie męczyć węża przy
    trzydziestym czwartym bicie rozdzielczości przetwornika delta-sigma.
    To samo wypierdziane przez radyjko AM z 9kHz pasma miałoby dla mnie
    podobną wartość emocjonalną, więc nawet mp3 mnie nie rusza.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 136. Data: 2020-02-05 22:48:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

> [...]
    > To samo wypierdziane przez radyjko AM z 9kHz pasma miałoby dla mnie
    > podobną wartość emocjonalną, więc nawet mp3 mnie nie rusza.

    Ale można, i w zasadzie nic to dzisiaj nie kosztuje -- o to mi chodziło,
    że argument z muzyką klasyczną jest całkiem nietrafiony.

    Kiedyś dawno (pewnie ze sto lat temu) robiono badania, jaka jakość
    dźwięku (pasmo, dynamika) najbardziej odpowiada słuchaczom. Wyszło,
    że właśnie to kilka kHz znane nam z przekazu AM. To co powyżej, było
    uznawane za nienaturalne w sztucznym przekazie -- bo ani to świnka,
    ani morska. Nawet stereofonia jako taka została opatentowana bardzo
    wcześnie, ale pies z kulawą nogą się tą ciekawostką nie zainteresował,
    patent wygasł.

    --
    Jarek

  • 137. Data: 2020-02-06 07:50:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    >Ale można, i w zasadzie nic to dzisiaj nie kosztuje -- o to mi
    >chodziło,
    >że argument z muzyką klasyczną jest całkiem nietrafiony.

    Akurat muzyka klasyczna w wersji "filharmonia" ma duzy zakres
    dynamiki.
    Te bity sie przydaja ... choc w mp3 chyba da sie zalatwic inaczej.

    Klasyczna w mp3 brzmi jakos gorzej ? Powinno sobie chyba swietnie z
    tym radzic.

> [...]
    >że właśnie to kilka kHz znane nam z przekazu AM. To co powyżej, było
    >uznawane za nienaturalne w sztucznym przekazie -- bo ani to świnka,

    Dziwne. Czemu mialoby brzmiec gorzej niz naturalnie ?
    Zreszta przyszla era UKF FM, Hi-Fi i nikt nie narzekal na zbyt duze
    pasmo.

    Moze to skutek owczesnych glosnikow, wzmacniaczy, znieksztalcen itp ?

    >Nawet stereofonia jako taka została opatentowana bardzo
    >wcześnie, ale pies z kulawą nogą się tą ciekawostką nie
    >zainteresował,
    >patent wygasł.

    Moze za drogo kosztowalo, albo niedorobione bylo.

    J.

  • 138. Data: 2020-02-06 07:54:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >Nie mam żdnych płyt. Tzn. mam sporo, wrzuciłem na domową macierz
    >RAID,
    >a nośniki poszły do kubła. Optyczny sposób przechowywania informacji
    >od dwóch dekad nie ma sensu.

    A backup masz ? :-)

> [...]

    >Właśnie tego "powolutku" nie rozumiem. Prostownika synchronicznego
    >nie wymyślono wczoraj, przetwornicy rezonansowej też nie.

    Moze po prostu szczegoly ich nie interesuja.
    Lodowka ma miec zuzycie mniejsze niz xxx kWh/rok itp.

    J.

  • 139. Data: 2020-02-06 09:15:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Dziwne. Czemu mialoby brzmiec gorzej niz naturalnie ?

    Większa wierność nie zawsze jest tożsama z lepszą percepcją. Z portretu
    malowanego przez Firmę Portretową Witkacego można wyczytać więcej, niż
    ze zdjęcia portretowanej osoby. Choć to drugie jest bardziej naturalne
    i szczegółów ma więcej. Z przekazem dźwiękowym może być podobnie jak z
    wizualnym.

    > Zreszta przyszla era UKF FM, Hi-Fi i nikt nie narzekal na zbyt duze
    > pasmo.

    Nikt?! Ja z początków tej ery pamiętam takich, co gdy tylko się dało,
    przykręcali wysokie i niskie tony, by upodobnić dźwięk do transmisji
    AM, do której byli przyzwyczajeni. W ten sposób lepiej im się słuchało.

    Jarek

    --
    Nie jest to przyjemność duża
    Cały dzień malować stróża

  • 140. Data: 2020-02-06 09:42:01
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    > Powinien być też zakaz podłączania do sieci czegokolwiek o sprawności
    > poniżej 80% do 50W i poniżej 90% ponad 50W. Najlepsze zasilacze miewają
    > 95%, włącznie ze stopniem PFC, więc żaden wyczyn. To jest prawdziwe eko.
    A potem zamiast odtwarzacza optycznego co zużywa 20W zgrać muzykę na
    macierz RAID, do której podłączony jest odtwarzacz sieciowy (pewnie
    jeszcze jakiś switch się przyda) i mamy 100W albo lepiej.
    Tak, to ma sens.

    Piotrek