  • 191. Data: 2020-02-07 12:20:16
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Fri, 7 Feb 2020 09:15:31 +0100, Piotr Wyderski

    >Może tak było 10 i więcej lat temu. Telewizor teraz to monitor dla
    >usług streamingowych, jak się rozejrzeć wśród znajomych oraz ludzi z
    >okolicy to prawie nikt klasycznej tv nie ogląda. Kompletnie nie
    >rozumiem po co topi się kasę w infrastrukturze nadawczej DVB zamiast
    >rozbudowywać lub wspierać budowanie infrastruktury dostępu do
    >internetu.

    a) bo widac zysk z reklam przewyzsza koszty,
    b) szybki internet nie jest czasem drozszy i to bardzo ?
    c) w szybki internet tez inwestuja, a przy okazji wychodzi i duzo
    kanałów w kablówce.

    >Czyli jesteś za tv czy streamingiem?

    Tak prawde mowiac, to slucham informacji w radio i TV.
    I nawet doceniam, ze ktos za mnie przygotowal program TV z filmami, bo
    wybierac samemu ... za duzy wybor :-)

    J.

  • 192. Data: 2020-02-07 12:21:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2020-02-07 o 10:02, robot pisze:

    >A sorry. Sam sobie odpowiem - do wszystkiego innego niż filmy.
    >Relacje sportowe itp.

    Relacje sportowe bylyby OK, tylko ... a nadaja 4K ?

    J.

  • 193. Data: 2020-02-07 12:27:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Friday, February 7, 2020, 8:03:54 AM, you wrote:

    > 1) Wbrew pozorom 4k czy 8k ma znaczenie w przypadku telewizorów na pół
    > ściany. Wtedy zwyczajnie piksele obrazu 1080 zaczynają być widoczne.

    Pamiętam czasy, gdy telewizor na pół ściany kosztował fortunę, miał
    rozdzielczość w pionie 480i a ich właściciel strasznie się oburzał,
    gdy się zwracało uwagę, że pokój za mały i piksele przeszkadzają...

    > 2) W przypadku dużego monitora komputerowego rozdzielczość większa niż
    > 1080 także ma sens - wtedy unikasz ogromnych (albo małych ale
    > pozbawionych detali) elementów interfejsu.

    Trzeba mieć sokoli wzrok :( Z powodu braku konsekwencji API Windows co
    do skalowania elementów i fontów na ekranie masz do wyboru albo używanie lupy
    albo pogodzenie sie z tym, że część elementów będzie
    nieproporcjonalnie powiększona a ich opisy nie będą się mieścić.

    > 3) Nie tak trudno znaleźć materiał 4k czy 8k w serwisach streamingowych.

    4k - tak. 8k - słabo.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 194. Data: 2020-02-07 12:30:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 7 Feb 2020 11:41:50 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A nie podpada to pod informacje publiczna ?

    nieoficjalnie jest to problem techniczno-logistyczny bo materiał
    zajmuje kilkaset GB. Przecież nie będą petentów z dyskami przyjmować
    do zgrania.

    --
    Marek

  • 195. Data: 2020-02-07 12:37:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 7 Feb 2020 12:20:16 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak prawde mowiac, to slucham informacji w radio i TV.
    > I nawet doceniam, ze ktos za mnie przygotowal program TV z filmami,
    > bo
    > wybierac samemu ... za duzy wybor :-)

    I w ten sposób utwierdzasz we władzy wyższość środków masowego
    przekazu od środków społecznej komunikacji. Z tego powodu władza
    zawsze będzie promować telewizję nad innymi formami.

    --
    Marek

  • 196. Data: 2020-02-07 12:55:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >nieoficjalnie jest to problem techniczno-logistyczny bo materiał
    >zajmuje kilkaset GB. Przecież nie będą petentów z dyskami przyjmować
    >do zgrania.

    niech nagraja na plyty DVD.

    Tylko ... cena takiej kopii nie bedzie wtedy mala, bo to jednak duzo
    plyt.

    No chyba, ze odpowiedza "nie mamy nagrywarki, mozemy wydrukowac.
    Cena 20gr/strone" :-)

    J.

  • 197. Data: 2020-02-07 13:00:55
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-02-07 o 11:50, Krzysztof Gajdemski pisze:

    > W pierwszym odruchu chciałem napisać, że przesadzasz, ale ten przemysł
    > nie przestanie mnie zadziwiać:
    > https://4kmedia.org/real-or-fake-4k/

    > To w ogóle jakieś kuriozum. Źródło w 6K, potem postprodukcja w 2K,
    > a w efekcie mamy kopię na szerokim filmie, a więc materiale, na którym
    > da się zmieścić 8K i więcej.

    Ja tego też nie rozumiem.
    I to w zasadzie wszystkie filmy tak są robione.

  • 198. Data: 2020-02-07 13:10:26
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-02-07 o 12:21, J.F. pisze:
    > Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Relacje sportowe bylyby OK, tylko ... a nadaja 4K ?

    A tego to ja nie wiem.

  • 199. Data: 2020-02-07 13:17:45
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-02-07 o 11:05, Marek pisze:

    > I dokładnie to samo będzie z nowymi materiałami za parę lat. Zrobić się "skan do 4k
    z  oryginalnego 4k", publika się zachwyci jakością i kupi kontent drugi raz.

    To nie takie proste. Trzeba cała postprodukcję zrobić od nowa w 4k. Renderingi, color
    grading itd.

  • 200. Data: 2020-02-07 13:23:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Ja tego też nie rozumiem.
    >I to w zasadzie wszystkie filmy tak są robione.

    Kamery ewoluowaly i trudno znalezc gorsza ... profesjonalna.

    A reszta ... moze jeszcze nie ewoluowala, bo nie ma potrzeby ?

    A skanowanie negatywu tez ma swoje granice - chocby ziarno wychodzi

    J.