  • 1. Data: 2020-01-28 12:56:17
    Temat: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    UKE na swojej stronie umieściło informację informuje jaki telewizor
    kupować aby nie zostać z monitorem.

    https://uke.gov.pl/akt/kupujac-telewizor-sprawdz-jeg
    o-parametry,278.html

  • 2. Data: 2020-01-28 13:05:30
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    t-1 napisało:

    > UKE na swojej stronie umieściło informację informuje jaki telewizor
    > kupować aby nie zostać z monitorem.
    >
    > https://uke.gov.pl/akt/kupujac-telewizor-sprawdz-jeg
    o-parametry,278.html

    Ale przecież właśnie chodzi o to, aby zostać z monitorem!
    Od monitora nie pobierają abonamentu.

    Jarek

    --
    W telewizji czterej znawcy
    Od nawozów i od świata

  • 3. Data: 2020-01-28 13:12:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    t-1 napisało:

    o-parametry,278.html

    Do zapamietania - HEVC.

    Ciekawe, czy w specyfikacji pisali

    >Ale przecież właśnie chodzi o to, aby zostać z monitorem!
    >Od monitora nie pobierają abonamentu.

    A od dekodera nie pobieraja abonamentu ?
    Moze to jest pomysl "z uwagi na zmiane standardu nadawania uprzejmie
    prosze o wyrejestrowanie mojego odbiornika, ktory nie umozliwa juz
    odbioru" :-)

    J.

  • 4. Data: 2020-01-28 14:30:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-01-28 o 12:56, t-1 pisze:

    > UKE na swojej stronie umieściło informację informuje jaki telewizor
    > kupować aby nie zostać z monitorem.
    >
    > https://uke.gov.pl/akt/kupujac-telewizor-sprawdz-jeg
    o-parametry,278.html

    To zamiast celowego postarzania sprzętu?
    P.G.

  • 5. Data: 2020-01-28 15:01:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    o-parametry,278.html

    >To zamiast celowego postarzania sprzętu?

    Chyba jakos tak.
    Sami wymyslili, ze trzeba nowoczesnie, czy ktos dal w lape ? :-)

    Cos czuje, ze moj kineskop jeszcze dlugo poswieci ...

    J.

  • 6. Data: 2020-01-28 15:21:40
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.01.2020 o 14:30, Piotr Gałka pisze:

    o-parametry,278.html

    > To zamiast celowego postarzania sprzętu?
    > P.G.

    Telewizor z roku 1960, jeśli tylko o niego zadbać, odbierał do samego
    końca telewizji analogowej. A już taki z lat 70. z głowicą UHF to w ogóle.

    A tutaj po niecałych 10 latach już się system cyfrowy wyrzuca i zmienia
    na nowy? Powariowali?

    Niech sobie 5G idzie na te nowe zakresy, a nie tv.

    MJ

  • 7. Data: 2020-01-28 15:28:25
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(a):
> [...]
    > A tutaj po niecałych 10 latach już się system cyfrowy wyrzuca i zmienia na

    Po prostu kiedyś technika rozwijała się wolniej. Nie wszystko jest winą
    celowego postarzania.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2020-01-28 15:34:43
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 28.01.2020 15:28, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Po prostu kiedyś technika rozwijała się wolniej. Nie wszystko jest winą
    > celowego postarzania.

    1. Prawo Moore'a i tak już stopniowo umiera.
    2. Technika może i rozwijała się wolniej, ale nie można wszystkiego na
    to zwalać. Po prostu wtedy przykładano większą wagę do kompatybilności
    wstecznej. Gdy opracowywano telewizję kolorową zrobiono to tak, żeby
    stare odbiorniki nadal były w stanie odbierać sygnał. Po wprowadzeniu FM
    jeszcze długo nadawało całkiem sporo stacji AM, które poznikały dopiero
    w latach dziewięćdziesiątych.

    Publiczny broadcasting nie powinien być jednak polem, na którym co kilka
    lat będzie się prowadziło eksperymenty z nowinkami. To zostawmy
    właścicielom serwisów streamingowych, którzy co dwa lata wprowadzają
    nowe API...

  • 9. Data: 2020-01-28 16:03:05
    Od: m...@g...com

    Kolejna zmarnowana okazja poprawy ściągalności abonamentu na którą tak biadolą?
    Zakodować, kto rejestruje i płaci ten dostaje kartę umożliwiającą odbiór.
    Tylko w wymaganiach musiałaby być obsługa systemu dostępu warunkowego.

    Albo... podnieść VAT na płatną TV z 8% do 23% - inne media (bardziej potrzebne do
    przeżycia) już są tak opodatkowane - i uzyskaną kwotą ratować TVP i ich misję, a cały
    system rejestracji odbiorników na poczcie i poboru abonamentu zlikwidować.

    Czy "zmiana ma nastąpić do 30 czerwca 2022" oznacza początek (uruchomienie pierwszego
    MUX w nowym systemie) czy koniec (wyłączenie ostatniego w starym)? Bo chyba w jeden
    dzień się tego nie zrobi. Czy są już programy nadawane po nowemu, by sprawdzić czy
    posiadany TV jest kompatybilny?

  • 10. Data: 2020-01-28 16:45:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Telewizor z roku 1960, jeśli tylko o niego zadbać, odbierał do samego
    >końca telewizji analogowej. A już taki z lat 70. z głowicą UHF to w
    >ogóle.

    Tak bez przesady. W tym z 1960 lampy wysiadly, potem koloru zabraklo.
    Kineskop tez lampa, ale dosc dlugowieczna.
    Glowica UHF bez programatora i pilota nic nie warta, elektrolity sie
    starzeja, SECAM zmienilismy ... zaraz ... podnosnej fonii nie ?

    >A tutaj po niecałych 10 latach już się system cyfrowy wyrzuca i
    >zmienia na nowy? Powariowali?

    Troche malo, ale ... system dostepny od 2018r, planowana zmiana 2022
    ... a te odbiorniki teraz ponoc jakos malo trwale :-)
    Moze nie bedzie tragedii - najwyzej kablowki podtrzymaja krajowa
    gospodarke dekoderami :-)

    A pamietasz jak bylo z T2 ? no ale wtedy nie bylo obietnic, ze T1
    bedzie dzialal, chyba, ze w sklepach.

    >Niech sobie 5G idzie na te nowe zakresy, a nie tv.

    To chyba nie o zakresy chodzi, tylko to nowe, lepsze kodowanie.
    Bo wydaje mi sie, ze zakres czestotliwosci to telewizory maja spory.

    Tylko ... z tego co widze, to Unia stosowny dokument wypuscila w maju
    2017, a pasmo powinno byc uwolnione do czerwca 2020.
    PiS przespal ? Tak calkiem nie, bo zaslania sie Bialorusia i wydluzyl
    do 2022, ale czy nie powinni ostrzec obywateli wczesniej ?

    https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/aktualizacja-krajo
    wego-planu-dzialan-zmiany-przeznaczenia-pasma-700-mh
    z-w-polsce

    ciekawa uwaga:
    "Starsze telewizory odbierają w zakresie 470-862 MHz, może wystąpić
    efekt blokowania odbiornika, gdy
    antena telewizyjna ze wzmacniaczem poda na wejście odbiornika silne
    sygnały np. LTE z pasma 800 i/lub
    700 MHz."

    Rynek na filtry antenowe ?

    "Niezależnie od faktu, że większość gospodarstw domowych nie powinna
    odczuwać zakłóceń od
    urządzeń mobilnych, niekorzystny splot okoliczności może sprawić, że
    pewna ich część może być
    jednak narażona na pogorszenie odbioru sygnałów NTC. Powstawanie
    szkodliwych zakłóceń może
    być spowodowane przez różne czynniki, na przykład: używanie niskiej
    klasy odbiornika telewizyjnego,
    niskiej jakości przewody antenowe, słabą jakość instalacji antenowej z
    wysokim wzmocnieniem
    sygnału, system antenowy skierowany w stronę obszaru o wysokim
    zagęszczeniu urządzeń mobilnych
    przy jednocześnie niskim poziomie sygnału NTC. W większości przypadków
    problemy będą mogły być
    rozwiązane przez samych odbiorców NTC.

    Dotychczasowe doświadczenia zdobyte przy wdrażaniu systemów
    szerokopasmowych w paśmie
    800 MHz wskazują, że przypadków zakłóceń było niewiele. W około 60%
    przypadków zakłócenia
    spowodowane były niewłaściwymi instalacjami antenowymi lub
    wzmacniaczami. Poprawa instalacji
    antenowej lub usunięcie wzmacniacza pozwalało na wyeliminowanie
    zakłóceń.

    Na obszarach o ponadprzeciętnym natężeniu ruchu usług szerokopasmowych
    lub w miejscach o
    niskim poziomie sygnału NTC można oczekiwać, że wstawienie filtrów
    eliminujących sygnały
    pochodzące z pasma 700 MHz zmniejszy liczbę występujących zakłóceń
    nawet o rząd wielkości. Filtry
    takie powinny być refundowane przez operatorów sieci ruchomych a
    użytkownicy NTC powinni
    instalować je pomiędzy anteną a odbiornikiem telewizyjnym."

    Ciekawe co na Emitel - czy zmiana nadajnika np z 750MHz na 470MHz to
    tylko pare uderzen w klawisze, czy trzeba wiecej zmieniac - moze i
    caly nadajnik ?

    J.