  • 11. Data: 2020-01-28 17:02:51
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-01-28 o 16:03, m...@g...com pisze:
    > Kolejna zmarnowana okazja poprawy ściągalności abonamentu na którą tak biadolą?
    > Zakodować, kto rejestruje i płaci ten dostaje kartę umożliwiającą odbiór.
    > Tylko w wymaganiach musiałaby być obsługa systemu dostępu warunkowego.
    >
    > Albo... podnieść VAT na płatną TV z 8% do 23% - inne media (bardziej potrzebne do
    przeżycia) już są tak opodatkowane - i uzyskaną kwotą ratować TVP i ich misję, a cały
    system rejestracji odbiorników na poczcie i poboru abonamentu zlikwidować.

    > Czy "zmiana ma nastąpić do 30 czerwca 2022" oznacza początek (uruchomienie
    pierwszego MUX w nowym systemie) czy koniec (wyłączenie ostatniego w starym)? Bo
    chyba w jeden dzień się tego nie zrobi. Czy są już programy nadawane po nowemu, by
    sprawdzić czy posiadany TV jest kompatybilny?

    Tu są odpowiedzi na wiele pytań:
    https://satkurier.pl/news/187710/dvb-t2-wchodzi-do-p
    olski-10-pytan-i-odpowiedzi.html

  • 12. Data: 2020-01-28 18:15:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik marekm72 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Kolejna zmarnowana okazja poprawy ściągalności abonamentu na którą
    >tak biadolą?
    >Zakodować, kto rejestruje i płaci ten dostaje kartę umożliwiającą
    >odbiór.

    Teraz? Jeszcze sie emeryci zbuntuja i przestana ogladac TVPiS, to
    propaganda do nich nie dotrze.

    >Tylko w wymaganiach musiałaby być obsługa systemu dostępu
    >warunkowego.

    I tu chyba moze byc problem - za duzo tych roznych kart czy dekoderow,
    jak kazdy nadawca wymysli sobie swoja.

    >Albo... podnieść VAT na płatną TV z 8% do 23%

    O to to to - i jeszcze akcyze TVN dolozyc :-)

    -i uzyskaną kwotą ratować TVP i ich misję,

    rzad sie chwali, ze taka dobra sytuacja budzetowa ... to moze nie
    brakuje pieniedzy ...

    >a cały system rejestracji odbiorników na poczcie i poboru abonamentu
    >zlikwidować.

    ale tylko emerytom i rodzinom wielodzietnym :-)

    J.

  • 13. Data: 2020-01-28 18:37:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
    >Tu są odpowiedzi na wiele pytań:
    >https://satkurier.pl/news/187710/dvb-t2-wchodzi-do-
    polski-10-pytan-i-odpowiedzi.html

    Zaraz ... czy mnie sie juz wszystko pop* ?

    O ile pamietam, to jak cyfrowa telewizja byla juz w bliskich planach,
    to wybralismy jakis nowoczesny system.
    Z ktorym nie wszystkie telewizory w sklepach byly kompatybilne.
    Bo na zachodzie byl system starszy.
    A sprzedawcy korzystali i nic o tym nie mowi, bo jeszcze tej cyfrowej
    TV nie bylo, i wypychali stare modele.

    Cos mi sie kojarzy, ze to sie roznilo modulacja OFDM.

    Czy ten system nie nazywal sie wlasnie DVB-T2 ?
    Hm, czy tylko DVB-T ... ale to co te stare telewizory mialy ?

    Czy chodzilo o MPEG-2 i MPEG-4 ?

    J.

  • 14. Data: 2020-01-28 18:38:20
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    W dniu 28.01.2020 o 18:15, J.F. pisze:
    > Użytkownik  marekm72 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > I tu chyba moze byc problem - za duzo tych roznych kart czy dekoderow,
    > jak kazdy nadawca wymysli sobie swoja.
    Jeśli się nie mylę, to m.in. po to są moduły CI/CI+ - żeby producenci
    telewizorów nie musieli "mocno babrać się" z obsługą każdego kolejnego
    systemu dostępu warunkowego. Moduły działają tak, że na wejściu
    przyjmują strumień danych zaszyfrowanych, a na wyjściu - odszyfrowany.
    Czyli moduł wykonuje całą deszyfrację.
    W przypadku użycia samej karty przesyła ona do samego tunera tylko
    tymczasowy (używany przez krótki czas, np. 10s) klucz szyfrujący
    "porcję" danych i potem tuner ma sobie radzić z deszyfrowaniem.
    Inny powód stosowania modułów CI/CI+ jest taki, żeby uniemożliwić
    "rozgałęzianie" karty.
    Nie wiem tylko, w którym miejscu przy korzystaniu z modułu przesyłane są
    uprawnienia do samego modułu (skąd on kieruje poszczególne instrukcje do
    karty) - czy razem z zaszyfrowanym strumieniem, czy nieco inną,
    "oddzielną" ścieżką.

  • 15. Data: 2020-01-28 18:46:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mrvtktjv" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >wejściu przyjmują strumień danych zaszyfrowanych, a na wyjściu -
    >odszyfrowany. Czyli moduł wykonuje całą deszyfrację.

    Ale jeden jest. A jak TVP bedzie chciala miec wlasny modul i kablowka
    wlasny, to dwie sie nie zmieszcza :-)

> [...]
    >"porcję" danych i potem tuner ma sobie radzić z deszyfrowaniem.
    >Inny powód stosowania modułów CI/CI+ jest taki, żeby uniemożliwić

    Przede wszytkim to chyba troche glupio dekoder-tuner dodawac do
    cyfrowego odbiornika, ktory tuner juz ma.

    J.

  • 16. Data: 2020-01-28 19:13:27
    Od: m...@g...com

    W dniu wtorek, 28 stycznia 2020 18:18:46 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Teraz? Jeszcze sie emeryci zbuntuja i przestana ogladac TVPiS, to
    > propaganda do nich nie dotrze.

    Oni i tak w dużej części są zwolnieni.

    > O to to to - i jeszcze akcyze TVN dolozyc :-)

    Akcyza to nie wiem nie znam się, ale skończyłoby się kombinowanie z pakietami "tani
    Internet 23% VAT + droga telewizja 8% VAT" a VAT też chcieli uszczelniać.

    > rzad sie chwali, ze taka dobra sytuacja budzetowa ... to moze nie
    > brakuje pieniedzy ...

    Jak jest tak dobrze to kiedy podwyżka kwoty wolnej od podatku?

    > ale tylko emerytom i rodzinom wielodzietnym :-)

    Całość zlikwidować, bo utrzymanie tego też kosztuje. Kolejny system z którego dane
    osobowe mogą wyciec itp.

  • 17. Data: 2020-01-28 22:10:36
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-01-28 18:37, J.F. wrote:

    > Czy chodzilo o MPEG-2 i MPEG-4 ?

    Yhy

  • 18. Data: 2020-01-28 22:17:29
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 28.01.2020 o 18:38, mrvtktjv pisze:
    > Jeśli się nie mylę,

    Mylisz się.

    > to m.in. po to są moduły CI/CI+ - żeby producenci
    > telewizorów nie musieli "mocno babrać się" z obsługą każdego kolejnego
    > systemu dostępu warunkowego.

    Tu jest jedyne w czym się nie mylisz.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/System_dost%C4%99pu_wa
    runkowego
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Set-top_box

    > Moduły działają tak, że na wejściu
    > przyjmują strumień danych zaszyfrowanych, a na wyjściu - odszyfrowany.
    > Czyli moduł wykonuje całą deszyfrację.

    Nie. Moduły CI nic nie deszyfrują. Gdyby miały zajmować się deszyfracją
    to musiały by mieć dużo większą moc obliczeniową a jej prawie wcale nie
    mają.
    Moduły CI zajmują się tylko przyznawaniem dostępu do danego kanału.
    Poczytaj np tu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Modu%C5%82_CAM i w wielu
    innych miejscach w sieci.
    Ewentualną deszyfracją zajmuje się już sam odbiornik.

    --
    Czarek

  • 19. Data: 2020-01-28 22:23:17
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    t-1 wrote:

    > https://uke.gov.pl/akt/kupujac-telewizor-sprawdz-jeg
    o-parametry,278.html

    Ta zmiana jest bardzo potrzebna, dzięki niej będzie jeszcze więcej
    kanałów z reklamami. Chyba pozostanę przy monitorze...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2020-01-28 22:25:49
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > I tu chyba moze byc problem - za duzo tych roznych kart czy dekoderow,
    > jak kazdy nadawca wymysli sobie swoja.

    Nowsze telewizory mają gniazdo karty CI -- po co komu dekoder?

    Pozdrawiam, Piotr