  • 221. Data: 2020-02-07 15:40:33
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 07.02.2020 o 11:11, Atlantis pisze:

    > Już są. To się nazywa "monitory".

    Raczej "wyroby monitoropodobne". Monitor ma LUT, nie widziałem
    telewizora z czymś takim.

    > Współczesne monitory komputerowe
    > (szczególnie te droższe) są tak naprawdę telewizorami bez tunera TV.

    To są różne urządzenia służące do różnych celów. Mówię o tych droższych :-)

    > Poza standardowym złączem DVI oraz (coraz rzadziej) VGA znajdziesz także
    > kilka HDMI na wypadek, gdyby użytkownik poza komputerem zechciał
    > podłączyć także jakąś konsolę albo Chromecasta.

    A przede wszystkim DP, aby nie ograniczać się do nieszczęsnych ośmiu
    bitów na kanał koloru.

    P.P.

  • 222. Data: 2020-02-07 17:04:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-02-07 o 15:04, Marek pisze:

    >To był mój drugi strzał :)

    Teraz tylko TV 4K zeby obejrzec i docenic :-)

    Ale ... dobrze byloby to z czyms porownac.
    Z tym ?
    https://www.youtube.com/watch?v=E8gmARGvPlI

    Duza roznica w jakosci ... tylko czy ten staroc byl odpowiednio
    wysokiej jakosci, i czy YT nie przycial ?

    J.

  • 223. Data: 2020-02-07 17:16:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Np Gmocha pamietasz ? Z karykatury poznasz bez problemu, bo szczeka
    > wyjatkowa.
    > A i tak - znasz osobe z telewizji. A ile osob w kraju bedzie podobne
    > do tej karykatury ?
    > Czy w Europie ?
    > Tylko ich nie znasz.

    Czy żeby zostać ternerem od piłki kopanej trzeba mieć koniecznie
    charakterystyczny wygląd? Tak wśród "przeciętnych", jak i w świecie
    sportu, zdarzają się ludzie z charakterystyczną szczęką, jak i tacy
    z twarzy podobni do nikogo.

    > Prosta karykature powinno sie szybko rysowac.
    > Aczkolwiek faktycznie - troche by ich trzeba ...

    Gmocha może szybciej niż "niewyróżniającej się" osoby. Tymczasem
    algorytmy rozpoznawania, w przeciwieństwie do witkacych, są
    beznamiętne i radzą sobie zawsze tak samo dobrze.

    > Ale nie wykluczam, ze sztuczna inteligencja sobie poradzi - tylko
    > nie bardzo wiadomo jak ...

    Podejścia są dwa: "weźmy sieci neuronowe, one na pewno sobie poradzą
    ze wszystkimi szczegółami", a drugie to "zbadajmy naturę różnic".
    Długo upierano się przy tym pierwszym, a że skutki bywały marne,
    wzięto się za drugi sposób. Tak przy twarzach, jak i w dziedzinie
    OCR/LPR.

    --
    Jarek

  • 224. Data: 2020-02-07 17:59:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pierdzielisz Atlantis. W telewizji naziemnej jest 1080i. Projektor jaki mam jest fhd
    1080. Przekątna ekranu prawie 4 metry. Z odległości powyżej 1,5 metra nie widać że
    obraz jest z pikseli.

  • 225. Data: 2020-02-07 18:37:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 7 Feb 2020 15:39:07 +0100, robot <a...@o...pl>
    wrote:
    > To był mój drugi strzał :)

    Jak ktoś Cię obudzi w środku nocy i zapyta "Last Christmas?" to bez
    namysłu powinna paść odpowiedź "George Michael", bo to klasyka.

    --
    Marek

  • 226. Data: 2020-02-07 18:42:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 7 Feb 2020 17:04:43 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Teraz tylko TV 4K zeby obejrzec i docenic :-)

    Wystarczy 1080 by zauważyć różnicę...

    --
    Marek

  • 227. Data: 2020-02-07 19:11:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Czy żeby zostać ternerem od piłki kopanej trzeba mieć koniecznie
    >charakterystyczny wygląd?

    absolutnie nie, ale Gmoch akurat byl charakterystyczny, stad i
    karykatura latwo rozpoznawalna.
    Ale musial byc drugi warunek - znana osoba. Telewizja bardzo podnosi
    rozpoznawalnosc :-)

> [...]
    >Długo upierano się przy tym pierwszym, a że skutki bywały marne,
    >wzięto się za drugi sposób. Tak przy twarzach, jak i w dziedzinie

    Ja bym sobie jednak z Kałatą nie poradzil :-)

    J.

  • 228. Data: 2020-02-07 19:35:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > absolutnie nie, ale Gmoch akurat byl charakterystyczny,
    > stad i karykatura latwo rozpoznawalna.
    > Ale musial byc drugi warunek - znana osoba. Telewizja
    > bardzo podnosi rozpoznawalnosc :-)

    Karykatura w paszporcie nie miałaby służyć temu, aby pogranicznik
    mógł powiedzieć: ja pana chyba widziałem w telewizji! Portret jest
    po to, by dało się stwierdzić, czy paszport wystawiono tej osobie,
    która się nim aktualnie posługuje. No więc taką karykaturę mamy już
    w paszportach od kilkunastu lat -- w paszportach biometrycznych
    w formie elektronicznej zapisany jest kształt owalu twarzy (kawał
    o radzieckim automacie do golenia pewnie każdy zna).

    --
    Jarek

  • 229. Data: 2020-02-07 20:02:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >mógł powiedzieć: ja pana chyba widziałem w telewizji! Portret jest
    >po to, by dało się stwierdzić, czy paszport wystawiono tej osobie,

    No i tu masz calkiem inna sprawe:
    a) czy rysownik na przecietnej twarzy znajdzie taki szczegol, ktory
    uwypuklony pozwoli celnikowi stwierdzic "tak, to ten"
    b) do ilu ludzi bedzie pasowala taka karykatura, tzn pod katem - ile
    paszportow musze ukrasc/ilu tyrystow zobaczyc, zeby wypatrzec swojego
    sobowtora.

    > No więc taką karykaturę mamy już
    >w paszportach od kilkunastu lat -- w paszportach biometrycznych
    >w formie elektronicznej zapisany jest kształt owalu twarzy (kawał
    >o radzieckim automacie do golenia pewnie każdy zna).

    A nie odcisk palca i zdjecie ?

    Z tym, ze metody pomiaru i porownania tego owalu sa chyba bardziej
    metrologiczne.
    A i tak - biorac pod uwage dokladnosc skanerow - ile tam naprawde jest
    liczb, jaka tolerancja, i jaka statystyka sobowtorow ?

    https://besty.pl/3412072

    J.

  • 230. Data: 2020-02-07 20:26:40
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    > Po czterdziestu latach pamięć szwankuje. Może sześć, może pięć. W każdym
    > razie narodowo miało być. A duża moc, to pojęcie względne.

    Musiałbym poszukać szczegółów projektu WARC-DBS w starych numerach
    Sat-Audio-Video, a to wymaga głębszego sięgnięcia do archiwum ;) ale z
    tego co pamiętam to satelity radiodyfuzyjne miały nadawać z mocą 200W a
    ówczesne telekomunikacyjne nadawały z mocą nie większą niż 10-20W.