  • 31. Data: 2019-11-13 14:55:52
    Temat: Re: Koniec balu panno Lalu?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 14:19:49 +0100, Kviat napisał(a):

    > Wyciąłeś to: a nawet będzie bardziej uważał.

    Co mu się i tak na nic nie zda. I jeśli uważasz że badania
    psychofizyczne po alkoholu nie mają nic wspólnego z prowadzeniem auta
    toś głąb niewart rozmowy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 32. Data: 2019-11-13 15:42:04
    Od: Kviat

    > Dnia Wed, 13 Nov 2019 14:19:49 +0100, Kviat napisał(a):
    >

    > I jeśli uważasz że badania
    > psychofizyczne po alkoholu nie mają nic wspólnego z prowadzeniem auta
    > toś głąb niewart rozmowy.

    I jeśli nie zrozumiałeś, że nie twierdzę, że nie warto przedyskutować
    zmiany (czy chociażby ujednolicenia) limitu alkoholu (bo warto), lecz
    twierdzę, że to temat zastępczy i trzecia kolejność odśnieżania jeśli
    chodzi o bezpieczeństwo na drogach, toś głąb niewart rozmowy.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 33. Data: 2019-11-13 16:21:10
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 listopada 2019 06:13:01 UTC-6 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]
    imity-alkoholu-we-krwi-w-europie

    > Korzystasz z faktu że nie wiadomo jak wielu ludzi prowadzi po alkoholu,
    > ponieważ takich badań brak.

    A po co badac. Starczy poczytac ilu skontrolowano a ilu zlapano podczas rutynowych
    kontroli gdzie bada sie wszystkich jadacych dana droga.

    Wychodzi w poniedzialek rano w okolicy 2%
    I to jest tylko ci co maja wiecej niz te 0.2 promila.
    Podobnie w statsach. Skoro w wypadkach jest ich coraz mniej (2018 - 8.8%
    uczestniczylo w wypadku bedac pod wplywem) A winnymi wypadkow bylo w 6.7%. I w tym
    jest prawie polowa innych niz samochodziarze.

    Ergo pi*oko mamy 4% pijanych co spowodowali wypadek samochodem osobowym. Troche
    wiecej jakby liczyc ilosc zabitych, ale nieduzo.

    http://www.statystyka.policja.pl/download/20/308515/
    Wypadki2018.pdf

  • 34. Data: 2019-11-13 16:50:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 15:42:04 +0100, Kviat napisał(a):

> [...]
    > twierdzę, że to temat zastępczy i trzecia kolejność odśnieżania jeśli
    > chodzi o bezpieczeństwo na drogach, toś głąb niewart rozmowy.

    Poczytaj sobie:

    http://www.psychologia.edu.pl/czytelnia/62-wiat-prob
    lemow/614-nietrzezwosc-na-drogach.html
    https://docplayer.pl/6082590-Wplyw-alkoholu-na-spraw
    nosc-kierowcy.html

    Jesteś zwolennikiem dopuszczalności umiarkowanego stopnia spicia
    kierowcy, ja jestem zwolennikiem całkowitej trzeźwości, więc się nie
    dogadamy, jeśli te artykuły nie dadzą ci nic do myślenia.
    Ok. 20% wypadków przypisanych alkoholowi to nie jest trzecia kolejność,
    niestety. Niezależnie od tego, wypadki mają mnóstwo innych przyczyn i
    tego też nie należy zaniedbywać tylko rzecz poprawiać we właściwy
    przyczynie sposób.
    Co do pijanych kierowców, uważam że znaczne podniesienie sankcji za
    pijaństwo ma tu sens jak rzadko w innych gałęziach prawa karnego. Za 0,5
    promila utrata prawka na zawsze, za 1 promil - konfiskata bryki i
    prawka. Za zabójstwo po pijaku samochodem - odsiadka min. 5 lat plus
    powyższe plus obowiązek alimentacyjny rodzinie zabitej osoby. Klacz za
    capa daję że w kilka lat byśmy wyszli na prostą z tym zagrożeniem. A ile
    fajnych bryk by można kupić u komornika :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 35. Data: 2019-11-13 16:50:46
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-11-13 o 16:21, s...@g...com pisze:

    > Ergo pi*oko mamy 4% pijanych co spowodowali wypadek samochodem osobowym. Troche
    wiecej jakby liczyc ilosc zabitych, ale nieduzo.

    > http://www.statystyka.policja.pl/download/20/308515/
    Wypadki2018.pdf

    Jaki stąd wniosek?
    Proste: zabronić jeżdżenia trzeźwym kierowcom, jako że to trzeźwi są
    sprawcami prawie wszystkich wypadków.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 36. Data: 2019-11-13 17:37:31
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek Maciejewski w

    > Poczytaj sobie:

    > http://www.psychologia.edu.pl/czytelnia/62-wiat-prob
    lemow/614-nietrzezwosc-na-drogach.html

    2001 rok super źródło, na które się zreszta ponizej powołujesz.

    > https://docplayer.pl/6082590-Wplyw-alkoholu-na-spraw
    nosc-kierowcy.html

    Nigdy po pijaku nie "dziabnąłem" samochodu parkując w garażu na własnym
    podwórku, a zdarzało się, że po dobrze zakrapianym grillu była potrzeba
    usunięcia samochodu.

    A tu masz, "dziabnąłem" na trzeźwo, bo akurat zmęczony byłem długą podróżą,
    pośpiechem...

    Więc niekoniecznie tylko alkohol ma wpływ na sprawnośc, ale to o nim
    perorują, bo łatwo sie wykazać...

    > Jesteś zwolennikiem dopuszczalności umiarkowanego stopnia spicia
    > kierowcy, ja jestem zwolennikiem całkowitej trzeźwości,

    Jestes również za całkowitym wypoczęciem kierującego zanim wsiądzie za
    fajerę?

    Tak, to zaproponuj metody pomiaru tego wypoczęcia, nie, to zostaw margines
    wypoczętym, na spożycie piwa do obiadu ("Powoduje łagodne uniesienia, relaks
    i przyjemność.")

    > Ok. 20% wypadków przypisanych alkoholowi to nie jest trzecia kolejność,

    20% gdzie? Bo wg policji w 2018 to było "W 2018 roku uczestnicy ruchu,
    będący pod działaniem alkoholu, spowodowali 2 134 wypadki (6,7% ogółu)"

    > Za 0,5 promila utrata prawka na zawsze,

    Za niewyspanie się powyżej 2 nocy ile dajesz? Rok, czy dwa?

    > za 1 promil - konfiskata bryki i prawka.

    LOL

    Proszę napisz jak chcesz rozwiazać temat pojazdów w lizingu.

    > Za zabójstwo

    No i tego sie można było spodziewać, jazdy po bandzie na całego...

    --
    'Tom N'

  • 37. Data: 2019-11-13 17:43:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 16:50:46 +0100, Akarm napisał(a):

    > Jaki stąd wniosek?
    > Proste: zabronić jeżdżenia trzeźwym kierowcom, jako że to trzeźwi są
    > sprawcami prawie wszystkich wypadków.

    Nie szkoda ci było prądu na taką głupotę?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 38. Data: 2019-11-13 18:25:29
    Temat: Re: Koniec balu. Konfiskować.
    Od: "JacKor" <d...@f...pl>

    Użytkownik "'TomN'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .191113.invalid...
    > Jacek Maciejewski w

    > Proszę napisz jak chcesz rozwiazać temat pojazdów w lizingu.
    >
    > --
    > 'Tom N'

    Też konfiskować pojazdy w leasingu.

  • 39. Data: 2019-11-13 18:28:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 18:25:29 +0100, JacKor napisał(a):

    > Użytkownik "'TomN'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .191113.invalid...

    > Też konfiskować pojazdy w leasingu.

    Już było. Konfiskować. Niech pożyczający nie pożyczają byle komu, niech
    robią wywiad, niech kupią se alkomaty i niech ubezpieczą się od wpadki.
    A jak się nie podoba, to zająć się produkcją frytek.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 40. Data: 2019-11-13 18:37:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Francuzi maja obcykana konfiskata pojazdów za razace naruszenie przepisów. Mozesz u
    nich sprawdzić co z pojazdami w lizingu, pożyczonymi, udostępnionymi pracownikom.
    Najprosciej to nowy produkt u ubezpieczycieli. Wypożyczalnia samochodów kupuje
    ubezpieczenie od konfiskaty na skutek promili. W umowie najmu może ale nie musi być o
    tym informacja. Lapia po promilach i konfiskuja samochód. Ubezpieczyciel wypłaca
    właścicielowi kase i występuje o zwrot do tego co narozrabial.