  • 21. Data: 2019-11-12 18:20:25
    Temat: Re: Koniec balu panno Lalu?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.11.2019 o 18:05, J.F. pisze:

    > Jest szansa, ze policja nie sprawdzi, wiec nie zakwalifikuje.
    > Ale ... ma prawo sprawdzic takze pasazerow, i wtedy bedzie pijany
    > uczestnik.

    No na takiej zasadzie to jak jest pijany kierowca, to jest szansa, że
    spierdoli;)

    > Szczegolnie gdy pasazer poszkodowany, no to juz nie ma bata - trzeba
    > sprawdzic :-)

    Nie ma co sprawdzać - z nocnego jak dmuchną to wszyscy będą pijani
    łącznie z kierowcą - tam jest po prostu pół promila w atmosferze - jak
    tym oddychasz, to tyle samo wydmuchniesz;)

    --
    Shrek

  • 22. Data: 2019-11-12 18:37:24
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 12.11.2019 o 18:15, J.F. pisze:

    > Prorok zakazuje spozycia, nie produkcji :-)

    Ale za to w raju będzie można już spożywać do oporu -
    bezpośrednio z rzek winem płynących. I to w towarzystwie
    wiecznie młodych i pięknych dziewic co rusz(anie)
    odnawialnych.

  • 23. Data: 2019-11-13 00:41:47
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-11 14:33, Kviat wrote:
    > W dniu 11.11.2019 o 12:50, Jacek pisze:

    > I dla jasności: nie uważam, że wypicie jednego piwa czy lampki wina
    > powoduje, że człowiek jest pijany. Na drogach są pilniejsze problemy do
    > rozwiązania, np. zapierdalacze.

    Gdzie tu problem?

  • 24. Data: 2019-11-13 10:13:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 00:41:47 +0100, kk napisał(a):

> [...]

    Wiesz co? Umiesz jeżdzić na rowerze? Zrób sobie ciasny slalom z butelek,
    taki żebyś się musiał wysilić by przejechać na trzeźwo. Potem spróbuj
    po piwie :) A dopiero potem zabieraj tu głos na ten temat.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 25. Data: 2019-11-13 10:58:31
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/zer
    owy-limit-alkoholu-dla-kierowcow-w-calej-unii/kej70b
    8

    No i już wiadomo dlaczego GB ucieka.

  • 26. Data: 2019-11-13 11:46:04
    Od: Kviat

    > Dnia Wed, 13 Nov 2019 00:41:47 +0100, kk napisał(a):

    I teraz nie wiem, czy to pytanie do mnie, czy do kk...

    > Wiesz co? Umiesz jeżdzić na rowerze?

    Umiem.

    > Zrób sobie ciasny slalom z butelek,
    > taki żebyś się musiał wysilić by przejechać na trzeźwo. Potem spróbuj
    > po piwie :)

    Wiesz co? Napisałem, że nie uważam, że wypicie jednego piwa czy lampki
    wina powoduje, że człowiek jest pijany, a nie, że powinien po alkoholu
    jeździć slalomem między butelkami.

    > A dopiero potem zabieraj tu głos na ten temat.

    Czytaj uważnie uwzględniając kontekst, a dopiero potem zabieraj tu głos
    na ten temat.
    W cywilizowanych krajach limit na alkohol jest większy niż 0, bo to
    prędkość zabija, a nie butelka piwa. Normalny człowiek po wypiciu
    jednego piwa będzie jechał jak zawsze normalnie, a nawet będzie bardziej
    uważał, a zapierdalacz będzie zapierdalał niezależnie od tego czy wypił
    piwo, czy nie. Zmniejszenie limitu do 0 w książeczce z przepisami to
    najłatwiejsze pozorowanie, że coś się robi dla bezpieczeństwa, zamiast
    realnego działania.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 27. Data: 2019-11-13 12:30:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 11:46:04 +0100, Kviat napisał(a):

    > Normalny człowiek po wypiciu
    > jednego piwa będzie jechał jak zawsze normalnie

    I tu się mylisz.
    A poza tym, jest oczywiste że:
    1. Nie każdy wypadek jest po alkoholu, są i inne przyczyny.
    2. Wypadków po alkoholu jest więcej (relatywnie, of course).
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2019-11-13 12:54:07
    Od: Kviat

    > I tu się mylisz.

    Może.

    https://autempoeuropie.pl/aktualnosci/dopuszczalne-l
    imity-alkoholu-we-krwi-w-europie

    "Coraz częściej zwraca się uwagę na fakt, że pijani kierowcy z wysoką
    zawartością alkoholu we krwi uczestniczyli w niewielkim procencie
    wszystkich wypadków. Wynika z tego, że tylko nieliczne jednostki
    decydują się na tak skrajnie nieodpowiedzialne zachowanie. Natomiast ci,
    którym alkomat wskazywał na 0,5?, częściej stawali się ofiarami kolizji,
    niż ich sprawcami. To może sugerować, że kierowcy po wypiciu lampki wina
    baczniej zwracają uwagę na otoczenie, obawiając się wywołania wypadku."

    > A poza tym, jest oczywiste że:
    > 1. Nie każdy wypadek jest po alkoholu, są i inne przyczyny.
    > 2. Wypadków po alkoholu jest więcej (relatywnie, of course).

    Ale po jakim alkoholu? Przecież nawet w krajach gdzie limit jest większy
    niż 0 nikt normalny nie postuluje zwiększenia limitu do 3 promili.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2019-11-13 13:12:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 12:54:07 +0100, Kviat napisał(a):

> [...]
    > niż ich sprawcami. To może sugerować, że kierowcy po wypiciu lampki wina
    > baczniej zwracają uwagę na otoczenie, obawiając się wywołania wypadku."
    Korzystasz z faktu że nie wiadomo jak wielu ludzi prowadzi po alkoholu,
    ponieważ takich badań brak. W zawiązku z tym trudno ocenić o ile wzrasta
    prawdopodobieństwo spowodowania wypadku w porównaniu do trzeźwych jak i
    trudno ocenić ilość wypadków w funkcji zawartości alkoholu.
    Ale jest mnóstwo badań kondycji psychofizycznej innej niż prowadzenie
    auta, wykonywanych prze kompetentne osoby w warunkach odpowiadających
    standardom naukowym. Tam sięgnij.
    Sugerujesz że osoba pijana nadrobi wzmożoną uwagą braki koncentracji? I
    czym większy stopień spicia tym większa koncentracja? LOL

    > Ale po jakim alkoholu? Przecież nawet w krajach gdzie limit jest większy
    > niż 0 nikt normalny nie postuluje zwiększenia limitu do 3 promili
    Po każdej ilości alkoholu.
    https://www.parpa.pl/index.php/zagrozenia-zycia-publ
    icznego/nietrzezwosc-kierowcow

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 30. Data: 2019-11-13 14:19:49
    Od: Kviat

    Wyciąłeś to: a nawet będzie bardziej uważał.

    imity-alkoholu-we-krwi-w-europie

    > Korzystasz z faktu że nie wiadomo jak wielu ludzi prowadzi po alkoholu,

    Bo to nie ma znaczenia w kontekście wyżej cytowanego cytatu.
    Słowo klucz: częściej.

    > ponieważ takich badań brak. W zawiązku z tym trudno ocenić o ile wzrasta
    > prawdopodobieństwo spowodowania wypadku w porównaniu do trzeźwych jak i
    > trudno ocenić ilość wypadków w funkcji zawartości alkoholu.

    No to skoro trudno i się nie da, bo brak badań, to nie ma sensu
    dyskutować, czy limit 0 jest lepszy niż limit 0,2.

    Za to wiadomo, że prawdopodobieństwo zabicia kogoś trafiając tego kogoś
    samochodem z prędkością 150 km/h po mieście na trzeźwo jest większe, niż
    trafiając go jadąc 30 km/h po jednym piwie.

    > Ale jest mnóstwo badań kondycji psychofizycznej innej niż prowadzenie
    > auta, wykonywanych prze kompetentne osoby w warunkach odpowiadających
    > standardom naukowym.

    To fajnie.

    > Tam sięgnij.

    Pominę to milczeniem, bo to kompletnie bez związku.

> [...]

    "nawet w krajach gdzie limit jest większy niż 0 nikt normalny nie
    postuluje zwiększenia limitu do 3 promili."

    Nie wiem skąd wytrzasnąłeś taką sugestię, skoro napisałem coś wręcz
    przeciwnego. LOL

    Pozdrawiam
    Piotr