  • 51. Data: 2019-11-13 19:11:10
    Temat: Re: Koniec balu panno Lalu?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 13, 2019 at 2:55:54 PM UTC+1, Jacek Maciejewski wrote:

    > Co mu się i tak na nic nie zda. I jeśli uważasz że badania
    > psychofizyczne po alkoholu nie mają nic wspólnego z prowadzeniem auta
    > toś głąb niewart rozmowy.

    Gdzies widzialem prace, wynikiem ktorej bylo stwierdzenie ze male ilosci marihuany
    albo amfetaminy wplywu na prowadzenie pojazdow nie maja (zeby nie powiedziec, ze
    poprawiaja bezpieczenstwo ;) )

    A badania psychofiz. po alko? Wg mnie nie maja zbyt duzo wspolnego z realnymi
    sytuacjami i sa robione w celu potwierdzenia z gory zalozonej tezy...
    Jesli takie badanie trwa kilka(nascie) minut, to ma sie to nijak do normalnej jazdy
    samochodem, ktora absorbuje kierowce w malym stopniu... Taki test odpowiada raczej
    sportowej/wyczynowej jezdzie... wystarczy isc na tor gokartowy, gdzie po jezdzie typu
    15 minut jednym ciurem jestem wykonczony fizycznie i psychicznie-jadac na maxa wymaga
    to koncentracji 100%... samochodem spokojnie moge jechac (no, moze z 5min przerwa na
    WC i kawe) ponad ~1000km (do tankowania) i jeszcze troche...

  • 52. Data: 2019-11-13 19:26:52
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 listopada 2019 10:43:29 UTC-6 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Nie szkoda ci było prądu na taką głupotę?

    Chyba nie wylapales ironii i nie podazasz za sugestiami.

    Wiec wprost:
    Pijany kierowca to jak muleta na byka. Byk przestaje widziec wszystko inne.

    A przyczyny wypadkow sa rozne rozniste i warto na temat patrzec calosciowo.

    Wytniemy _WSZYSTKICH_ pijanych. _WSZYSTKICH_! statsy spadna o te 5-10%.

    Poprawimy stan pojazdow, drog, zmienimy tryb zycia, spadna o 50% lub wiecej.
    Tak sie dzialo od parunastu lat.
    Tyle ze zeby to widziec trza przestac byc bykiem i przestac sie nabierac na mulete
    serwowana przez durne media.

  • 53. Data: 2019-11-13 19:35:44
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-13 19:08, Zenek Kapelinder wrote:
    > Mnie też dopisz do listy tych co chcą okrasc a nie ukarać. Teraz jest nas dwóch i
    zgodnie z zasadami demokracji wypierdalaj do piwnicy.

    Poczekaj poczekaj aż ludzie znajdą czas by zająć się Tobą.

  • 54. Data: 2019-11-13 19:38:04
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-13 19:11, WS wrote:
> [...]

    wymaga to koncentracji 100%... samochodem spokojnie moge jechac (no,
    moze z 5min przerwa na WC i kawe) ponad ~1000km (do tankowania) i

    Nie wiem jak ludzie mogą tyle jechać. Mnie po 2h odechciewa się. A
    często to nie jest połowa.

  • 55. Data: 2019-11-13 19:38:57
    Temat: Re: Koniec balu. Konfiskować.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 18:59:49 +0100, kk napisał(a):

    > Zdecydowanie powinni Cię zamknąć w więzieniu.

    Do dziś leży w Sejmie projekt ustawy przewidującej obligatoryjną
    konfiskatę. Ba, nawet w dzisiejszym stanie prawa konfiskata jest
    możliwa. Tylko pijackiemu lobby w Sejme zawdzięczamy że ustawy nie
    uchwalono a łagodności sądów że konfiskata nie jest orzekana. Tak oto
    wychodzisz na głupa.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 56. Data: 2019-11-13 19:39:06
    Od: Kviat

    > Dnia Wed, 13 Nov 2019 15:42:04 +0100, Kviat napisał(a):
    >

    > Jesteś zwolennikiem dopuszczalności umiarkowanego stopnia spicia
    > kierowcy, ja jestem zwolennikiem całkowitej trzeźwości, więc się nie
    > dogadamy, jeśli te artykuły nie dadzą ci nic do myślenia.
    > Ok. 20% wypadków przypisanych alkoholowi to nie jest trzecia kolejność,
    > niestety.

    Nadal nie rozumiesz. Nie twierdzę, że problem alkoholu nie występuje, bo
    występuje.
    Ile z tych 20% jest przypisanych do np. "po jednym piwie", a do np. 1,5
    promila?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 57. Data: 2019-11-13 19:42:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 13, 2019 at 7:38:17 PM UTC+1, kk wrote:

    > Nie wiem jak ludzie mogą tyle jechać. Mnie po 2h odechciewa się. A
    > często to nie jest połowa.

    Pewnie kwestia przyzwyczajenia, ja co roku (albo i ze 2x) jade na narty gdzies do
    Tyrolu w Au, wyjazd ~22, tankowanie za Insbrukiem i dojazd na miejsce ~8-9 godz +
    dzien na nartach. Czasem Dolomity, to jeszcze z 200-300km dochodzi, nigdy nie bylo
    problemu. Zona byla nawet chetna na zmiane, ale sensu to nie ma, bo w samochodzie
    jakos nie udaje mi sie spac...

  • 58. Data: 2019-11-13 19:44:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 10:26:52 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):

    > Chyba nie wylapales ironii i nie podazasz za sugestiami.
    Nie, nie wyłapałem.

    > A przyczyny wypadkow sa rozne rozniste i warto na temat patrzec calosciowo.
    >
    > Wytniemy _WSZYSTKICH_ pijanych. _WSZYSTKICH_! statsy spadna o te 5-10%.
    Cacy, tylko że o 20%. To jest gra warta świeczki. I nie mówię że należy
    zaniedbywać inne przyczyny wypadków. Nie ma przeszkód żeby np. we
    wszystkich brykach był rejestrator czasu jazdy. Elektronika kosztuje
    grosze. Nie ma przeszkód by skończyć z pobłażaniem na Stacjach Kontroli
    Pojazdów. Nie ma przeszkód by mandat za 50+ wynosił średnią krajową
    wypłatę, itd.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 59. Data: 2019-11-13 19:49:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 18:55:59 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ponieważ takich danych nie ma, a wręcz można odnieść
    > wrażenie że są ukrywane, to należy domniemywać, że para idzie w gwizdek.
    No to zlecić i ujawnić. Metody są. Są też dane porównawcze z innych
    krajów, gdzie takie badania zrobiono.

    > Paprpa to ci, co jak rozwiążesz test to wychodzi, że masz problem z
    > alkoholem? Też żeś sobie znalazł źródełko - przecież oni z definicji są
    > zainteresowani tworzeniem problemu;)
    Że co?? Jaki test?? I skąd zainteresowanie tworzeniem problemu? Przecież
    problem zaistniał dużo przed powołaniem jakiejkolwiek instytucji tym się
    zajmującej. Mylisz przyczyny ze skutkami. Shrek, czasem piszesz cos do
    rzeczy ale tym razem dajesz d...

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 60. Data: 2019-11-13 19:55:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 19:39:06 +0100, Kviat napisał(a):

    > Nadal nie rozumiesz. Nie twierdzę, że problem alkoholu nie występuje, bo
    > występuje.
    > Ile z tych 20% jest przypisanych do np. "po jednym piwie", a do np. 1,5
    > promila?

    Usiłujesz powiedzieć że stopień zagrożenia przez pijanego kierowcę jest
    mniej więcej proporcjonalny do ilości promili we krwi. To chyba tak
    oczywiste że nie trzeba ani o to pytać ani odpowiadać. Ale stosunkowo
    łatwo jest wyeliminować pijanych w każdym stopniu z dróg więc nie ma co
    dzielić włosa na czworo. A *każdy* stopień upicia i jest szkodliwy i
    jest zbędny.
    --
    Jacek
    I hate haters.