  • 61. Data: 2019-11-13 20:09:35
    Temat: Re: Koniec balu panno Lalu?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.11.2019 o 19:39, Kviat pisze:

    > Nadal nie rozumiesz. Nie twierdzę, że problem alkoholu nie występuje, bo
    > występuje.
    > Ile z tych 20% jest przypisanych do np. "po jednym piwie", a do np. 1,5
    > promila?

    Zacznijmy od że są to dane z dupy. Nie ma 20% sprawców wypadków po
    alkoholu. Wszystko co dalej to gówno na wejściu - gówno na wyjsciu.

    --
    Shrek

  • 62. Data: 2019-11-13 20:28:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No to zlecić i ujawnić. Metody są.

    No to zleć i ujawnij. Policja je gmatwa, żeby nadmuchać problem.

    > Są też dane porównawcze z innych
    > krajów, gdzie takie badania zrobiono.

    Dawaj - pogadamy.

    > Że co?? Jaki test??

    http://www.parpa.pl/images/file/Autodiagnoza_1.pdf

    Załóżmy klienta co pije dwa czasem trzy piwa w piątek i sobotę z
    kolegami. Powiedzmy, że dwa razy do roku napije się po 0,7 na dwóch i
    się nawali (bo mało trenuje). Nazwijmy go Januszem. Janusz zbiera punkty

    3+2+3+0(ale pytanie jest tendencyjne)+1+1+1+0+0.

    11 punktów - ryzykowne spożycie;)

    > I skąd zainteresowanie tworzeniem problemu?

    Z nazwy - zajmują się rozwiązywaniem problemów alkoholowych:P Więc ich
    sensem istnienia jest istnienie takich problemów.

    > Shrek, czasem piszesz cos do
    > rzeczy ale tym razem dajesz d...

    Nie wydaje mi się. Kiedyś pisałem. 50% pijanych to byli rowerzyści, z
    pozostałych 30% to byli poniżej 0,5. Co oznacza, że około 2/3 co
    wydmuchali u nas i zostali zauważeni przez system w statystykach po
    drugiej stronie odry byliby... trzeźwi. Jeśli to nie jest sztuczne
    dmuchanie problemu, to nie wiem co jest. Jeszcze raz napiszę - 2/3
    "pijanych kierowców" wedle cywilizowanych norma było trzeźwych!

    --
    Shrek

  • 63. Data: 2019-11-13 20:32:32
    Temat: Re: Koniec balu. Konfiskować.
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-13 19:38, Jacek Maciejewski wrote:

    > Do dziś leży w Sejmie projekt ustawy przewidującej obligatoryjną
    > konfiskatę. Ba, nawet w dzisiejszym stanie prawa konfiskata jest
    > możliwa. Tylko pijackiemu lobby w Sejme zawdzięczamy że ustawy nie
    > uchwalono a łagodności sądów że konfiskata nie jest orzekana. Tak oto
    > wychodzisz na głupa.

    A złodziej to złodziej.

  • 64. Data: 2019-11-13 20:32:46
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 listopada 2019 12:44:29 UTC-6 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Nie, nie wyłapałem.

    > Cacy, tylko że o 20%.

    Nie.
    http://www.statystyka.policja.pl/download/20/308515/
    Wypadki2018.pdf

    W 2018 roku użytkownicy dróg (kierujący, piesi, pasażerowie), będący pod
    działaniem alkoholu, uczestniczyli w 2 779 wypadkach drogowych (8,8% ogółu wypadków),
    śmierć w nich poniosło 370 osób (12,9% ogółu zabitych),

    udzial. nie sprawstwo.

    Wiec jak odalkoholisz _WSZYSTKICH_ na drogach to dostaniesz 9-13%.

    > To jest gra warta świeczki. I nie mówię że należy
    > zaniedbywać inne przyczyny wypadków. Nie ma przeszkód żeby np. we
    > wszystkich brykach był rejestrator czasu jazdy. Elektronika kosztuje

    13%. Tylko raz. Potem ci zostanie plakanie na ksiezyc jak sie nikt za drogi, dostatek
    populacji, potrzebe jezdzenia za chlebem nie zabierze.
    No chyba ze znajdzie sie kolejny winny: telefon, brak snu, tabletki jakies,
    millenialsy czy co tam ktos wymysli aby tylko temat pompowac.

    > grosze. Nie ma przeszkód by skończyć z pobłażaniem na Stacjach Kontroli
    > Pojazdów. Nie ma przeszkód by mandat za 50+ wynosił średnią krajową
    > wypłatę, itd.

    O juz widze ze biegniesz przed karawana. Podaj z laski swojej ile tych wypadkow bylo
    spowodowanych stanem pojazdu.
    Hint: w tym raporcie ktory zalinkowalem jest naniesione.

    PS. Jestem w stanie wymienic przynajmniej 3 sposoby na poprawe bezpieczenstwa ktora
    rzeczywiscie cos zmieni ale narazie nie trafiles w ani jedno. Zajmujesz sie muleta.

  • 65. Data: 2019-11-13 21:26:52
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-13 o 09:37 -0800, Zenek Kapelinder napisał:
    > Francuzi maja obcykana konfiskata pojazdów za razace naruszenie
    > przepisów.

    Nie tylko u nich to jest. We Włoszech też można w ten sposób pozbyć się
    samochodu, i o ile mi wiadomo w USA podobnie. I pewno w kilku innych
    krajach.

    > Mozesz u nich sprawdzić co z pojazdami w lizingu, pożyczonymi

    Nie są konfiskowane. Za to kara pieniężna jest stosownie wyższa.
    Konfiskata samochodu to po prostu łatwiejsza i pewniejsza opcja w
    kwestii wypłacalności delikwenta.

    Mateusz

  • 66. Data: 2019-11-13 21:55:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co mnie odpowiadasz. Pytającego odeslalem na bambus bo mnie sprawa jezdzenia na
    promilach i koksie raczej nie dotyczy. W sumie ciekawe informacje dales. Wynika z
    nich ze jezdzacy nie swoimi pojazdami nie są bezkarni jeśli grozi konfiskata. Państwu
    nie jest obojętne czy zarekwiruje samochód i bedzie sie bujalo zeby go sprzedać czy
    ściągnie równowartość w gotowce nawet jak by w ratach miało dostawac.

  • 67. Data: 2019-11-15 08:45:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 17:37:31 +0100, 'TomN' napisał(a):
    > Jacek Maciejewski w
    >
    > 20% gdzie? Bo wg policji w 2018 to było "W 2018 roku uczestnicy ruchu,
    > będący pod działaniem alkoholu, spowodowali 2 134 wypadki (6,7% ogółu)"

    Wliczajac pieszych.

    > LOL
    > Proszę napisz jak chcesz rozwiazać temat pojazdów w lizingu.

    Akurat chyba najprosciej - pojazd sie skonfiskuje, a raty trzeba
    bedzie placic dalej.

    Gorzej, jak rat juz nie moze splacac ... to bedie placil tyle ile
    moze, dopoki nie zwroci pojazdu - przez 5 czy 10 lat ... a zaleglosci
    stale rosna :-)

    J.

  • 68. Data: 2019-11-15 08:57:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 10:13:01 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Wiesz co? Umiesz jeżdzić na rowerze? Zrób sobie ciasny slalom z butelek,
    > taki żebyś się musiał wysilić by przejechać na trzeźwo. Potem spróbuj
    > po piwie :) A dopiero potem zabieraj tu głos na ten temat.

    A musi byc ciasny slalom z butelek ? Nie moze byc "normalny" ?

    Zreszta nie ma sprawy - ja ustawie, ty przejedziesz na trzezwo ... a
    jak nie, to oddajesz PJ, bo utraciles zdolnosci :-)

    No coz kiedys w wesolym miasteczku zrobilismy eksperyment -
    kufelek, strzelnica, kufelek, strzelnica ... po jednym piwie to nie ma
    co gadac, fachowcy twierdza nawet, ze pomaga.
    A po wielu ... celnosc nadal dobra, tylko ze lufa to sobie chodzila
    szeroko, i czas do oddania strzalu rosl.
    Rower nie samochod ... ale nawet w samochodzie na drodze by sie to
    raczej nie sprawdzilo ... a dodaj ryzyko zasniecia za kierownica.

    Ale spojrz tez na doniesienia prasowe - policja zatrzymuje takiego z 2
    promilami ... a on normalnie jechal, wpadl na przypadkowej kontroli.
    Nietorzy maja mocne glowy (wytrenowane?), niektorzy faktycznie
    slabiutkie.

    J.

  • 69. Data: 2019-11-15 09:01:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 12:54:07 +0100, Kviat napisał(a):

    > Może.
    >
    > https://autempoeuropie.pl/aktualnosci/dopuszczalne-l
    imity-alkoholu-we-krwi-w-europie

    > "Coraz częściej zwraca się uwagę na fakt, że pijani kierowcy z wysoką
    > zawartością alkoholu we krwi uczestniczyli w niewielkim procencie
    > wszystkich wypadków. Wynika z tego, że tylko nieliczne jednostki
    > decydują się na tak skrajnie nieodpowiedzialne zachowanie. Natomiast ci,
    > którym alkomat wskazywał na 0,5?, częściej stawali się ofiarami kolizji,
    > niż ich sprawcami. To może sugerować, że kierowcy po wypiciu lampki wina
    > baczniej zwracają uwagę na otoczenie, obawiając się wywołania wypadku."

    Ale do tego trzeba wysokiej kary za przekroczenie limitu :-)

    No i ciekawe jak to z tymi kolizjami ... a nie maja ich jednak wiecej?

    Bo tak dwuznacznie mozna to "czesciej" interpretowac.

    Moze tak sie skupiaja na tym, zeby nie spowodowac, ze na nich
    powoduja?

    J.

  • 70. Data: 2019-11-15 09:05:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 13:12:59 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
    imity-alkoholu-we-krwi-w-europie

    > Korzystasz z faktu że nie wiadomo jak wielu ludzi prowadzi po alkoholu,
    > ponieważ takich badań brak. W zawiązku z tym trudno ocenić o ile wzrasta
    > prawdopodobieństwo spowodowania wypadku w porównaniu do trzeźwych jak i
    > trudno ocenić ilość wypadków w funkcji zawartości alkoholu.
    > Ale jest mnóstwo badań kondycji psychofizycznej innej niż prowadzenie
    > auta, wykonywanych prze kompetentne osoby w warunkach odpowiadających
    > standardom naukowym. Tam sięgnij.
    > Sugerujesz że osoba pijana nadrobi wzmożoną uwagą braki koncentracji?

    Albo po prostu zmniejszeniem predkosci.
    A potem stoi policja ... "prosze dmuchnac, bo pan dziwnie wolno
    jedzie" :-P

    > I czym większy stopień spicia tym większa koncentracja? LOL

    Nie "czym wiekszy", tylko te 0.5 promila.

    > Po każdej ilości alkoholu.
    > https://www.parpa.pl/index.php/zagrozenia-zycia-publ
    icznego/nietrzezwosc-kierowcow

    Ale tu danych statystycznych nie ma.

    Tymczasem sa kraje, gdzie limit jest 0.5, 0.8 czy 1.0 promila ... no i
    tak stopniowo zmniejszaja ....

    J.