  • 121. Data: 2010-11-24 09:52:30
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 23 Lis, 17:57, "Arbiter" <n...@h...com> wrote:

    > Komplet Hb4 Philipsa +80% to około 100PLN a za 150 kupujesz xenony których
    > palniki wytrzymają dłużej a przetwornice zależnei od szczęścia dłużej lub
    > krócej

    Za to komplet Tungsram +90% kosztuje 35PLN, a swieca tak samo dobrze,
    jak Philips (na przykladzie H4, bo HB4 na allegro nie widze).

    pozdr
    AA

  • 122. Data: 2010-11-24 14:07:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message

    > A czemu miało by się coś zmienić? Od tego jest regulacja, w moim autku
    > reflektory świecą tak samo na pusto jak z 3ma teściowymi (chyba pow
    > 500kg miałbym probelm wedle instrukcji).

    Nic mi nie wiadomo o możliwości takiego ustawienia z kabiny kierowcy.
    Pewnie tego nie mam. Coś tam można regulować po podniesieniu klapy,
    ale nie sądzę aby przeznaczone było to do korekcji po zmianie obciążenia.
    Tak jak pisałem wcześniej - widać z tego że Europejczycy są bardziej
    uwrażliwieni na światełka a w USA lampy świecą we wszystkie strony
    i tak, bez konwersji, więc konwersja niewiele tu zmienia :-)

  • 123. Data: 2010-11-24 21:39:44
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Nov 2010 21:53:24 +0100, Lewis
    <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    >Czytałeś co "to" wyprawia od kilku dni? ;)

    Od kilku dni?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 124. Data: 2010-11-25 08:35:35
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Czy to zdanie było napisane w języku polskim? Co to za składnia?

    Zawsze mówię licząc na odpowiedni poziom zrozumienia interlokutora*).
    Polacy w zasadzie zawsze mnie rozumieją.

    Artur(m)
    *) osoba rozmawiająca z kimś - rozmówca.
    - użyłem, by ubarwić tekst:)

  • 125. Data: 2010-11-25 08:39:52
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > "Adam Adamaszek" <c...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...

    > Amerykanie nie mają takich strasznych problemów z oślepianiem...
    > Europejczycy jacyś wydelikaceni są, super wrażliwi bo ktoś im
    > w ślipka zaświecił... Bądźcie mężczyznami i nie płaczcie jak baby!
    Chyba nie wiesz co piszesz, bo jezeli tak, to cieszę się że nareszcie
    odmówili mi wizy.

    Artur(m)

  • 126. Data: 2010-11-25 09:30:33
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    wiadomościnews:icg0rm.2rs.0@poczta.onet.pl...> "Adam Adamaszek" <c...@g...com>
    wrote in message

    > Chyba nie wiesz co piszesz, bo jezeli tak, to cieszę się że nareszcie
    >  odmówili mi wizy.

    Chyba jednak wie. Maja wiecej szerokich autostrad, gdzie olsniewanie
    pojazdow z przeciwka jest mniej problematyczne.

    pozdr
    AA

  • 127. Data: 2010-11-25 09:56:32
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Adamaszek" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...

> [...]

    Chyba jednak wie. Maja wiecej szerokich autostrad, gdzie olsniewanie
    pojazdow z przeciwka jest mniej problematyczne.

    ***********
    Chyba raczej te ochrony między pasami ruchu. Szerokość większa o 5m
    nic nie zmienia, w szczególności oślepiania na pasach wewnętrznych.

  • 128. Data: 2010-11-25 15:29:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Artur(m)" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > Chyba raczej te ochrony między pasami ruchu. Szerokość większa o 5m
    > nic nie zmienia, w szczególności oślepiania na pasach wewnętrznych.

    Po pierwsze - auta w USA mają światła symetryczne. Oba reflektory,
    lewe i prawe profilują tą samą, jednakową wiązkę światła.

    Po drugie - świateł nie używa się wyłącznie na autostradach gdzie
    jest pas zieleni (poza miastem) czy betonowa przegroda (w mieście)
    ale i na normalnych dróżkach miejskich.

    Sam fakt, że oba światła są jednakowe, czyli światło lewe nie jest
    skrzywione aby nie świeciło kierowcy z przeciwka świadczy o tym,
    że ludzie w USA nie mają takich problemów z oślepianiem co ludzie
    w Europie.

    Po trzecie - nie spotyka się też aut z wycieraczkami/spryskiwaczami,
    chyba że ktoś zobaczy jakieś auto europejskie - z tego można wnioskować
    że Amerykanie lepiej dbają o drogi i nie dopuszczają do tego aby na nich
    była warstwa błota. A czysty deszcz, nawet gdy wyschnie na gorącej
    lampie, nie stanowi aż takiego problemu dla kierowcy co zaschnięte błoto.
    Na dodatek jest dobra infrastuktura autostrad z dobrze zadbanymi
    "rest area", zatoczkami do odpoczynku gdzie w razie potrzeby możesz
    sobie rozprostować nogi i przetrzeć lampki...
    Generalnie rzecz biorąc drogi są czyste i można całe lato auta nie myć
    jeśli komuś nie przeszkadza lekki kurz na lakierze. Mieszkałem w Krakowie
    to po myciu auto nie wytrzymuje tygodnia aby wymagało ponownego mycia.
    Po prostu inny świat, inni ludzie, inne wymagania i ciężko to porównywać.

  • 129. Data: 2010-11-25 15:31:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > Polacy w zasadzie zawsze mnie rozumieją.
    >
    > Artur(m)
    > *) osoba rozmawiająca z kimś - rozmówca.

    Po pierwsze - jestem Polakiem więc nie wiem skąd ten argument.
    Po drugie - nie było problemu ze zrozumieniem lecz zwróciłem uwagę
    na Twoją niepoprawną pisownię.

  • 130. Data: 2010-11-25 15:33:37
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Pszemol* w wiadomości news:icl44p.ceg.0@poczta.onet.pl napisał(a):
    > Nic mi nie wiadomo o możliwości takiego ustawienia z kabiny kierowcy.
    > Pewnie tego nie mam.

    Nawet Polonez miał regulacje wysokości świateł z kabiny (instalacja
    hydrauliczna się psuła po paru latach i w mało którym później to działało,
    ale... było). Swoją drogą ja w swoim autku również nie mam pokrętła, jest w
    uboższych wersjach :)

    > Coś tam można regulować po podniesieniu klapy,
    > ale nie sądzę aby przeznaczone było to do korekcji po zmianie obciążenia.

    To regulacja której się używa generalnie po majstrowaniu przy lampach - w
    sumie wskazane byś sprawdził po modyfikacji czy światła świecą prawidłowo.
    Znam takich co przestawiają reflektor przy wymianie żarówki, co mnie się
    nigdy nie udało :)

    > Tak jak pisałem wcześniej - widać z tego że Europejczycy są bardziej
    > uwrażliwieni na światełka a w USA lampy świecą we wszystkie strony
    > i tak, bez konwersji, więc konwersja niewiele tu zmienia :-)

    Trzeba było pytać na amerykańskim forum o HID, tam może nie uznają tego za
    dziadostwo. Choć z drugiej strony dowiedzaiłeś się że aukcje są dla
    naiwnych, wiesz że 4300K jest ok :)

    Pozdr