  • 41. Data: 2010-11-22 22:33:52
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Artur Maśląg"

    > Zalety sapomopoziomowania białkowego:
    > - potrafi obniżyć reflektory przy podjeżdżaniu pod górkę - uniknięcie
    > oślepiania kierowcy jadącego z przeciwka.
    > - potrafi przewidywać zakręty i w efekcie obniżyć wiązkę i zapobiec
    > oślepianiu kierowcy jadącego z przeciwka.
    > </cite>
    >
    > Powodzenia.

    To chińskie palniki więc skąd to zdziwienie? Za każdym palnikiem siedzi
    mały żółty organizm białkowy i przeprowadza stosowne regulacje, potrafi
    nawet przewidywac zakrety, tyle to nawet ja potrafię a co dopiero
    organizm białkowy przystosowany specjalnie do tego celu.

  • 42. Data: 2010-11-22 22:36:07
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Co to jest samopoziomowanie białkowe? Coś z biotechnologii?

    to znaczy interfejs białkowy jest źródłem sygnałów do siłowników
    poziomowania. Czyli kierowca ma scrolla pod ręką i kręci jak widzi potrzebę
    obniżenia (np na podjeżdzaniu pod szczyt, czy wjeżdzaniu w prawy zakręt gdy
    widzi kierowcę z przeciwka)

  • 43. Data: 2010-11-22 22:44:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Lewis,

    [...]

    > Czytałeś co "to" wyprawia od kilku dni? ;)

    I co w tym jest warte podziwu? Nudny, powtarzany w nieskończoność ten
    sam dowcip? Ileż można?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 44. Data: 2010-11-22 22:44:47
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Hello Lewis,
    >
    > Monday, November 22, 2010, 9:53:24 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I co w tym jest warte podziwu? Nudny, powtarzany w nieskończoność ten
    > sam dowcip? Ileż można?

    Wytrwałość w robieniu z siebie tego kogo robi...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 45. Data: 2010-11-22 22:50:46
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Arbiter* w wiadomości news:icenb4$19b4$1@newsread1.aster.pl napisał(a):
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    > gdybyś się przyczepił do HIDa w FF to bym Cię jeszcze zrozumiał, bo sam
    > nie jestem przekonany do takich rozwiazań

    Ja miałem w soczewce i wywaliłem. Po pierwsze jakiś dres dobrał piękne
    palniki 8000K lub nawet 10000K, po drugie wstawił je w zniszczone i
    zabrudzone reflektory. Stwierdziłem że przywróce stan bliski fabrycznemu i
    starczy, nie pomyliłem się. Ty pewnie masz sprawne lampy i ksenon, to może
    działać, ale w większości przypadków to leczenie syfa pudrem i tanszy sposób
    na poprawe świateł niż regeneracja/wymiana lamp.

    > ale akurat samopoziomowanie białkowe jest najskuteczniejsze i z tym chyba
    > nie podyskutujesz. Mówie o swojej sytuacji gdzie używam tego na bieżąco a
    > nie jak 99,9% kierowców którzy raz ustawią i jezdza.
    > i tak mamy i tak mamy. Ja robię stronę bo chciałem troche doświadczeń
    > pokazać które zrobiłem. A niestety na wielu forach w PL wiedza o xenonach
    > jest "autoświatowa" czyli "musisz mieć spryskiwacze i poziomowanie"

    Troche szarżujesz teraz, darujmy automatyczną regulacje wysokości świecenia,
    pewnie twierdzisz że pokrętło wewnątrz wystarcza... Swoją drogą moje autko
    takowego pokrętła nie ma :) Ale jak byś chciał zgodnie z przepisami
    zreazliwoać układ oczyszczania reflektorów? Spryskiwacz lub wycieraczka się
    zgadza, ale układ białkowy ze szmatką nie przejdzie, tak więc punkt dla AŚ
    :) Pomijam że spryskiwacze wiele nie dają, choć jakby tak odłaczyć
    spryskiwacze to w niejednym aucie mamy 10l zbiornik na płyn, choć taki plus
    :)

    Pozdr

  • 46. Data: 2010-11-22 23:07:33
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

> [...]
    > starczy, nie pomyliłem się. Ty pewnie masz sprawne lampy i ksenon, to może

    to fakt, podstawa prac przy reflektorach to dobra jakość odbłyśników i
    czyste szkła, klosze, napięcie na żarówkach i dobre żarówki. Ale jak już to
    wszystko skompletujesz to okazuje się, ze soczewki po prostu słabo świecą.
    Przykład tu
    http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/16517.Reflektory.w.
    Avensis.III.T27
    http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/16539.Soczewki.Aven
    sis.III.T27
    auto z salonu a w porównaniu z moja corolką gdzie mam FFxenon - avensis
    wypada blado. Soczewki świecą dokładnie ale nie są efektywne

    > takowego pokrętła nie ma :) Ale jak byś chciał zgodnie z przepisami
    > zreazliwoać układ oczyszczania reflektorów? Spryskiwacz lub wycieraczka
    > się

    zgodnei z przepisami to nie mam czegość takiego. Zreszta moja przeróbka
    wogole nie jest zgodna z przepisami. Dla mnie jest ważne by była zgodna z
    rozsądkiem i nie przeszkadzała innym. Dostawczaki są zgodne z przepisami a
    oślepiają więcej niż chińśkie xenony (reflektory zamocowane są w
    dostawczakach na wysokości lusterek osobówek)

    Ja mam szklane klosze. to jest lepsze niż spryskiwacze bo raz je przecieram
    chusteczką i mam spokój. Ostatnio jezdziłem Fabią i gdy chciałem wytrzec
    reflektory okazało sie ze plastikowe w ogole sie nie wycierają szmatką tylko
    się mażą. Klosz był po tym jak abażur od żyrandola. I to jest zgodne z
    przepisami. Poza tym porysowany...

    > :) Pomijam że spryskiwacze wiele nie dają, choć jakby tak odłaczyć
    > spryskiwacze to w niejednym aucie mamy 10l zbiornik na płyn, choć taki
    > plus

    spryskiwacze nie przeszkadzają, myślę warto je mieć.

  • 47. Data: 2010-11-22 23:20:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 22 Nov 2010 22:36:07 +0100, Arbiter napisał(a):

> [...]
    > obniżenia (np na podjeżdzaniu pod szczyt, czy wjeżdzaniu w prawy zakręt gdy

    Adaś, kopnę Cię w d... Jak mogłeś zepsuć?!!!!!

    --
    ___________ (R)

  • 48. Data: 2010-11-22 23:34:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-22 18:06, Pszemol pisze:
    > Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
    > na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?

    Na ulicach tego pełno - łatwo poznać, bo trzeba prawie oczy zamknąć przy
    mijaniu się z takim cudem :)

    > Chodzi mi o zmianę samych żarówek na żarniki HID, bez
    > zmiany optyki, bez dodawania soczewek itp...

    A tak z ciekawości, to jaki jest cel tej operacji? Bo wygląda to na
    jakąś sztukę dla sztuki.

    > Zastanawiam się nad taką zmianą w mojej Hondzie, ale
    > obawiam się, że efekt może być kiepski... Obawiam się po
    > pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor.

    Będzie kiepski.
    Te palniki nie mają tej samej geometrii łuku elektrycznego, co ściśle
    określona pozycja żarnika w żarówce.

    A w przypadku reflektorów, tu już były problemy w przypadku tańszych
    żarówek które miały minimalnie nie taki żarnik, albo skazy na szkle bańki.
    A w takich xenonach za 100zł to dopiero jakość wszystkiego zapewne
    będzie tak "rewelacyjna" że nie będziesz wiedział czy jedziesz na
    mijania czy drogowych ;)

    Dlatego zenony występują praktycznie tylko ze światłami soczewkowymi, bo
    taki projektor ma dużo większą tolerancję na niedokładność źródła światła.
    Reflektory z xeonami to rzadkość, a AFAIR kosztuje to wtedy jakieś chore
    pieniądze.

  • 49. Data: 2010-11-23 02:52:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przemyslaw Czaja" <p...@p...fm> wrote in message
    > Użytkownik "Pszemol"

    > Ja to niestety zauważam - nienaturalnie jasne światło z lamp aut raczej
    > rocznikowo nieprzystosowanych do ksenonów - nie jest to jakiś notoryczny
    > problem, raptem kilka aut na tysiąc, ale bardzo dotkliwy zwłaszcza nocą,
    > do tego jeszcze światło jest tak nienaturalne, że odruchowo przyciąga
    > wzrok

    No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi!

  • 50. Data: 2010-11-23 02:59:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
    > To ja się dołącze, jeśli masz w reflektorach halogenowych soczewki to
    > spoko...

    Nie mam soczewek.
    Nie spotkałem jeszcze auta z halogenami i soczewkami.
    Które tak mają?

    > miałem HIDy. Postanowiłem po zakupie nie jeździć z tym dziadostwem,
    > wymyłem reflektory, wymieniłem szkła i na zwykłych żarówkach H1
    > światła świecą lepiej niż ksenony w klasycznym wydaniu wieśtuningu
    > których chcesz uprawiać.

    Jakie szkła wymieniłeś?

    > Ty może jedź lepiej do ASO.

    ?? Z czym?

    > Bzdury powyżej nie chce mi się za długo komentować, mam nadzieje
    > że w zakresie A/C i hamulców które naprawiasz sam masz większe
    > pojęcie. To tak jakbyś napisał że "przewód hamulcowy mocuje się na gume do
    > żucia, to jest pewne połączenie".

    Ale ja nic nie naprawiam :-)

    > Niestety HID to tanie rozwiązanie na słabe światła, zamiast
    > doprowadzić optyke do ładu pakuje się zestaw i jakoś to świeci.

    Co to znaczy "zamiast optykę doprowadzić do ładu"?
    Co jest nie w porządku z optyką?

    > Do tuningu jaki chcesz zrobić proponuje dowolnie tanie BMW,
    > w 20-to letnim pudle takie dziadostwo tak nie razi.

    Nie interesuje mnie zakup samochodu.