  • 21. Data: 2010-07-15 22:01:35
    Temat: Re: Koszt przejechania 100 km = 60 pln dużo czy mało?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Michał pisze:

    > Czemu? Jedno wychodzi czy kupuje nowe 307 i nic nie dokładam czy kupuje
    > stare BMW taniej i dokładam w częściach.

    To też ciężko dokładnie policzyć.

    Bo nie tylko na częściach oszczędzasz kupując nowe i bardziej
    bezawaryjne auto.

    W starym aucie np. padnie klima w drodze na wakacje w sposób którego nie
    da się naprawić w pierwszym lepszym warsztacie na szybko. Po powrocie do
    domu będzie to kosztować powiedzmy 1000zł, ale to nie znaczy że
    faktyczna "strata" to było tylko 1000zł. Bo lipcowe trasy w aucie bez
    klimy - bezcenne.

    I m.in. za to płaci się kupując nowy samochód - że on jest w miarę pewny
    że nie wykręci numeru w najmniej spodziewanym momencie.
    Bo awaria niekoniecznie musi być droga żeby była upierdliwa.

    > To auto zyskuje Ci na wartości? Zabytek jakiś?

    Tanio kupić, drogo sprzedać.
    Można wykupić auto służbowe od firmy, można dostać w prezencie, kupić
    zepsute i naprawić, wygrać itp.

    I wtedy bardziej miarodajne będzie jak się powie że jeden powiedzmy na
    aucie póki co zyskał 10000zł, a drugi wydał 5000zł i ok - to jeden z
    kosztów.

    A koszty zależne od kilometra jeden ma wtedy 40gr/km, a drugi 50gr/km i
    to już można porównywać co tak naprawdę wychodzi taniej.

    Drugi argument za rozdzieleniem kosztów stałych i kosztów zależnych od
    kilometra będzie taki, że jak się chcesz porównać z grupowiczami, to
    każdy robi inne przebiegi, a siłą rzeczy najtaniej kilometr wyjdzie tym
    którzy jeżdżą więcej i mają mniej samochodów.
    Taniej będzie też zrezygnować np. z AC (i nie rozbić auta) :)

    A porównanie samych kosztów zależnych od kilometra powie Ci prawdę czy
    jeździsz oszczędnie czy nie, a nie to czy masz głowę do interesów :)

  • 22. Data: 2010-07-15 22:19:59
    Temat: Re: Koszt przejechania 100 km = 60 pln du?o czy ma?o?
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Wlicza, ale ta w przypadku 20-letniego BMW 7er, wartego 2000 zł, jest
    > pomijalna.

    Jeżdżącego, 100% sprawnego 7er to za 2000 zł to nie ma :) Prosty powód:
    dobry komplet kół ze sprawnymi oponami do jazdy kosztuje więcej :)

    Ale ogólnie są to niskie kwoty przy kwotach rzędu kilkudziesięciu
    tysięcy jakie wychodzą po latach...

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-07-15 22:23:09
    Od: "neoniusz" <n...@j...org>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ale ogólnie są to niskie kwoty przy kwotach rzędu kilkudziesięciu tysięcy
    > jakie wychodzą po latach...

    Kilkadziesiat tysiecy? Kupujesz co tydzien takiego jednego na czesci?

  • 24. Data: 2010-07-15 22:27:31
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Kilkadziesiat tysiecy? Kupujesz co tydzien takiego jednego na czesci?

    Oczywiście chodziło o kilkadziesiąt tysięcy jakie wydaje się na auto (na
    wszystko razem) po latach. Czyli

    koszt_kilometra x duza_ilosc_kilometrow

    łopatologicznie:

    0,60 * 45 000 = duża liczba a dokładnie 27 000 zł

    jak ma liczba więcej niż "19" na początku i czy cyfry to się mówi że
    jest to kilkadziesiąt tysięcy.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2010-07-15 22:31:10
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Jak to kolega mowil - skoro US pozwala odliczyc 83gr, to na pewno nie
    > jest mniej :-)

    Dobrze powiedziane :) Dlatego uważam że 0,60 zł to nie dużo.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2010-07-15 22:45:56
    Od: "neoniusz" <n...@j...org>

    http://so.pwn.pl/

  • 27. Data: 2010-07-15 23:12:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Jul 2010 21:09:04 +0200, Michał wrote:

    >Czemu? Jedno wychodzi czy kupuje nowe 307 i nic nie dokładam czy kupuje
    >stare BMW taniej i dokładam w częściach.

    A jak wychodzi odwrotnie ? 307 wymaga dokladania, a stara sierra nie
    :-)

    Ale tak czy inaczej propozycja bardzo rozsadna - jeden powie ze OC go
    kosztuje 10gr/km, a drugi ze 1200zl/rok .. tylko ze amortyzacja nie
    jest kosztem stalym, ale tak powiedzmy 25%/4 lata i 25%/150kkm ..

    J.

  • 28. Data: 2010-07-15 23:12:37
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    > a jakie auto dokładnie? Policz wszystkie koszty
    >

    > Pozdrawiam

    No wlasnie od poczatku nie liczylem wszystkich kosztow.
    Polo 1.4D 1992 rok.

    PZDr
    Adam

  • 29. Data: 2010-07-16 01:20:27
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Michał <m...@o...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Czy jeśli całkowity koszt przejechania 100 km po przejechaniu 50 000 km
    > wyszedł 60 pln / 100 km czyli 0,60 gr / km to jest to jakoś specjalnie
    > duĹźo czy nie?
    > Wliczone: paliwo (LPG + benzyna), OC, utrata wartości, naprawy i części
    > (także filtry i opony)... no chyba że czegoś zapomniałem.
    >
    > Auto to BMW serii 7... 20 letnie silnik 3,5 litra.

    To mniej więcej tyle samo co reno safrane 18letnie, bez utraty wartości.

    tylko reno jest sporo cichsze, bezpieczniejsze i ma lepsze zawieszenie ;)

    pozdrawiam.

  • 30. Data: 2010-07-16 01:25:35
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <m...@g...pl> napisał(a):

    > To mniej więcej tyle samo co reno safrane 18letnie, bez utraty wartości.
    >
    > tylko reno jest sporo cichsze, bezpieczniejsze i ma lepsze zawieszenie ;)

    a i chyba bez części, ale chyba z oponami - dobra już mi się pomieszało
    wszystko - kiedyś to przeliczyłem.

    ale ogólnie to tanio jedna sporo taniej niż bardzo stare renault.
    i pewnie sporo więcej niż nowy vw passat.

    i pewnie podobnie do 7mki e65

    pozdrawiam.