  • 171. Data: 2019-08-14 18:10:08
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-08-14 17:12, J.F. wrote:
    [...]
    > A jak sie kto nie zna ... to moze lepiej kupic nowe auto na gwarancji
    > niz stare uzywane  :-)
    Stare, używane też można kupić z gwarancją, np.:
    https://gocar.be/en/autovlan/second-hand-car-used/Op
    el/Corsa?country=be&sort=upsellOnTop%3ADESC%7C%7Cday
    s_in_stock%3ADESC&ctype=1&manufacturer=43&model=1003
    &searchstring=&build=&zip=&radius=500&warranty_progr
    am=&mkey=G1-21203-895645&dkey=&_qualityLabel=&km_fro
    m=101&km_to=&reg_date_from=&reg_date_to=2012&price_f
    rom=&price_to=&gas=1%7C%7C7&kw_from=&kw_to=&_hp_from
    =&_hp_to=&gears=&doors_grouped=2%7C%7C3&seats=&euron
    orm=&age=&private_ad=&warranty=1&color=&accident=

    Specjalnie wybrałem 7 letnie i starsze. Niektórzy oferują nawet roczną
    gwarancję na zabytki prawie tak stare jak mój:
    https://gocar.be/en/autovlan/second-hand-car-used/Op
    el/Corsa/12i-62500km-ShowRoom-Garantie-12-Mois-jkb3x
    mcg
    :-) I niby po polsku gadają. :-)

  • 172. Data: 2019-08-14 18:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No, zaczelo sie od kwoty 50 tys, dopiero pozniej podniesli na 90.
    > Ale ... jak ktos ma dzialalnosc i moze sporo z nowego auta odliczyc, a
    > z uzywanego nie ?

    Z czego miałoby wynikac ograniczenie ze z uzywanego nie mozna?
    ZTCW to jedyne ograniczenie jest takie ze nowe amortyzujesz 5 lat a stare
    2,5 roku, reszta bez znaczenia czy nowe czy uzywane.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 173. Data: 2019-08-17 07:33:55
    Temat: Koszt przejechania 100km
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Nowa Kia Sportage, liczę Ok 1000pln miesięcznie koszt posiadania (ac/oc, utrata
    wartości, przeglądy) Zakup 120000. Koszt akceptowalny za spokoj i pewność, ze wsiada
    i dojadę gdzie chce i kiedy chce. Sprzedam po 3-3 latach, robię jakieś 15kkm rocznie.
    Traktuje samochód jak każdy koszt życia. Gdyby mnie nie było stać to bym jeździł
    zbiorkomem. Po ostatnim używanym już więcej nie kupię. Murano w 3 lata zjadło 12k na
    remonty, kupione za 32k, sprzedane za 15k. Do tego stało ponad 4mce w serwisach.
    Wcześniej tez miałem kilka używek i ciagle jakieś hece z nimi

  • 174. Data: 2019-08-17 11:46:26
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-08-11 10:45, T. wrote:

    > Pierwsza Tesla wyjechała na drogi w 2008 r. Jakoś nie słychać o masowo
    > padających akumulatorach. Gdzieś tam artykuł, w którym było napisane, że
    > po 10 latach w Tesli spadła pojemność do ok. 80%, co i tak jest niezłym
    > wynikiem.

    Twizy w lizingowanych bateriach gwarantuje długi czas eksploatacji przy
    niewielkim spadku pojemności i nie polega to na wymianie akumulatorów.
    Ale też słyszy się o powszechnej wymianie uszkodzonych akunulatorów
    bodajże w hybrydach.

    > Nie ma porównania do baterii telefonicznych - tu nie opłaci się
    > wyposażać każdego telefonu w zaawansowane ładowarki, a samochodach -
    > owszem (nie chodzi może o same ładowarki, ale o elektronikę sterującą
    > nimi). Podobno to im takie akumulatory zawdzięczają dosyć długo czas
    > eksploatacji.

    E tam, techniki ładowania są proste a elektronika tania.

  • 175. Data: 2019-08-17 11:49:41
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-08-11 13:29, Myjk wrote:
    > Sun, 11 Aug 2019 10:45:43 +0200, T.

    > ... Dość rzec
    > że w Teslach jest jeszcze chłodzenie jak i ogrzewanie baterii, zaś sama
    > ładowarka pokładowa kosztuje blisko 10 tys. zł.

    1% ceny samochodu to dużo czy mało? A zwykły reflektor ile kosztuje?

  • 176. Data: 2019-08-17 12:20:39
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-08-11 21:31, Shrek wrote:

    > Policzyłem wszystko - jak sobie przypomniałem z wyjątkiem oleju. Dolicz
    > tysiaczka dwieście za 10 lat, wyjdzie ci 10 miesięcznie. Prebiegi też
    > typowe dla kogoś kto pracuje w tym samym powiecie.

    > O dobrze, że przypomniałeś mandaty - 300PLN.

    A punkty?

  • 177. Data: 2019-08-17 12:24:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.08.2019 o 12:20, kk pisze:

    > A punkty?

    Co punkty? Te z mandatów? Nie wymieniają na stacjach benzynowych na
    żelaźniaki shella, to nie liczyłem/

    --
    Shrek

  • 178. Data: 2019-08-17 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotrek Paradysz p...@g...com ...

> [...]
    > 15k. Do tego stało ponad 4mce w serwisach. Wcześniej tez miałem
    > kilka używek i ciagle jakieś hece z nimi

    Miałes po prosut pecha lub tez nie umiesz kupować uzywanego...
    Niemniej zebys sie nie zdziwił co do tej pewnosci dojechania :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 179. Data: 2019-08-17 13:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > 1% ceny samochodu to dużo czy mało? A zwykły reflektor ile kosztuje?

    To ile kosztuje Tesla? Milion?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 180. Data: 2019-08-17 13:22:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.08.2019 o 07:33, Piotrek Paradysz pisze:
> [...]
    remonty, kupione za 32k, sprzedane za 15k. Do tego stało ponad 4mce w serwisach.
    Wcześniej tez miałem kilka używek i ciagle jakieś hece z nimi

    No i spoko. Masz - stać cię i tyle. Inny będzie wolał przepieprzyć na
    zagraniczne podróże jeszcze inneggo bbędzie strać i na to i na to. Nie
    ma problemu, dopóki ktoś nie będzie mi próbował wmówić, że jest to
    rozwiązanie tańsze niż używaka (bo na ogół nie jest).

    --
    Shrek